JWRC

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

JWRC

Berichtdoor EvoV6 » do nov 06, 2003 20:39

Hoewel ik natuurlijk een groot fan ben van de "echte" WRC's word het JWRC steeds interessanter om te volgen! Vooral volgend jaar. Steeds meer merken gaan meedoen (al dan niet officieel)Ford komt met de nieuwe Fiesta, Citroen met C2, Suzuki met nieuwe Ignis, Fiat met nieuwe Punto enz. Er doen nu al 8 merken mee! En ook de media gaat langzaam aan steeds meer aandacht aan besteden. (Eurosport zend een samenvatting uit, week na de rally)(Suzuki die t in de reclame gebruikt)
En volgend jaar weer in Duitsland! 20-22 augustus!

En waarom zien we (nog) geen Nederlanders daarin?

[Edited by StevenK on 11-06-2003 at 08:39 PM GMT]
My name is Boot, Wouter Boot :wink:
(Gek van Evo''s, maar rijdt Galant V6)
EvoV6

Re: JWRC

Berichtdoor StevenK » do nov 06, 2003 20:40

Waarom geen Nederlanders ? Geen ondersteuning vanuit de importeurs.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor EvoV6 » do nov 06, 2003 20:44

Misschien stom gezegt, maar zou t niet wat zijn voor bv. Bijvelds?? (Als hij volgend jaar niet paar rally's rijdt voor Mitsubishi)
My name is Boot, Wouter Boot :wink:
(Gek van Evo''s, maar rijdt Galant V6)
EvoV6

Berichtdoor merijnaldewereld » do nov 06, 2003 20:44

Alle Nederlanders die dit prive zouden kunnen betalen houden zichzelf angstvallig stil en zie je alleen stilletjes op de Quote lijst staan, want stel dat je in dit kampioenschap mee gaat doen, wordt de kans dat jij inclusief dikke rallywagen tijdelijk op dure vakantie gaat in een onverwarmd huisje in Belgie bijvoorbeeld wel erg groot...

(Of was dit iets te veel off-topic en uit ik nou alleen maar weer mijn ongenoegen waarom ik niet in die lijst sta en dan wel mee zou gaan doen? Ben er zelf nog niet helemaal uit....)

Groeten,

Merijn

[Edited by merijnaldewereld on 11-06-2003 at 08:44 PM GMT]
Afbeelding
merijnaldewereld

Re: Re: JWRC

Berichtdoor Huufke » do nov 06, 2003 21:25

EvoV6 wrote:
Misschien stom gezegt, maar zou t niet wat zijn voor bv. Bijvelds?? (...

Mocht er ooit sprake zijn van een dergelijk programma dan zou het Production Car WRC denk ik interessanter zijn voor Peter dan het JWRC, aangezien hij 0,0 ervaring heeft met een voorwielaandrijver.

En back to topic: Het JWRC is inderdaad dit jaar een stuk interessanter dan in het verleden. Geen one man show meer, alhoewel de kans wel erg groot is dat Tirabassi er met de titel vandoor gaat. Tirabassi, is dat niet die snelle Franse rijder die de familie Bijvelds enkele jaren geleden nog klopte in Charlemagne?.. ;)

Edit: Leg bij de laatste zin de klemtoon wel goed ;)

[Edited by Huufke on 11-06-2003 at 08:26 PM GMT]
In het land der blinden, is éénoog koning.
Huufke

Re: Re: Re: JWRC

Berichtdoor StevenK » do nov 06, 2003 22:30

Huufke wrote:
Tirabassi, is dat niet die snelle Franse rijder die de familie Bijvelds enkele jaren geleden nog klopte in Charlemagne?.. ;)

Nee, dat is het 'talent' dat volledig om de oren wordt gereden door Jean-Joseph :D

Het lijkt er eerder op dat het JWRC dit jaar aan bloedarmoede lijdt, omdat ze allemaal naar huis worden gereden door J-J.

Enige positieve punt is het feit dat Suzuki, een merk met niet heel erg veel rally ervaring in de top meedraait.

Daarnaast is de formule mislukt, omdat het oorspronkelijke idee (auto's van EUR 100.000, geen fabrieksteams) al volledig verlaten is.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: JWRC

Berichtdoor Biturbo » do nov 06, 2003 22:39

Ondanks dat het JWRC voor junioren is zou ik graag willen weten hoe Jan de Winkel hier in mee zou rijden. In duitsland (A7) kon hij al aardig meekomen in de tijden van de S1600. Volgens mij kan hij met een super 1600 iedereen aan. Inclusief sommige WRC rijders. Nu verslaat hij ook al menig A8 en WRC team in de nederlandse rally's
Biturbo

Re: Re: Re: Re: Re: JWRC

Berichtdoor bveen » vr nov 07, 2003 0:02

Biturbo wrote:
Ondanks dat het JWRC voor junioren is zou ik graag willen weten hoe Jan de Winkel hier in mee zou rijden. In duitsland (A7) kon hij al aardig meekomen in de tijden van de S1600. Volgens mij kan hij met een super 1600 iedereen aan. Inclusief sommige WRC rijders. Nu verslaat hij ook al menig A8 en WRC team in de nederlandse rally's

Ik zal het wel helemaal verkeerd hebben hoor, maar ik dacht dat het vermogen van een S1600 zo rond de 220 pk lag. Dan lijkt het me niet zo vreemd dat Jan de Winkel met zijn 290 pk "aardig kan meekomen" met deze jongens.

[Edited by bveen on 11-06-2003 at 11:03 PM GMT]
bveen

Berichtdoor Nilzz » vr nov 07, 2003 10:33

nee dat zie je niet verkeerd ;)
-=HTS-Autotechniek Rally Team=-
Nilzz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: JWRC

Berichtdoor StevenK » vr nov 07, 2003 10:54

bveen wrote:
Biturbo wrote:

Ik zal het wel helemaal verkeerd hebben hoor, maar ik dacht dat het vermogen van een S1600 zo rond de 220 pk lag. Dan lijkt het me niet zo vreemd dat Jan de Winkel met zijn 290 pk "aardig kan meekomen" met deze jongens.

[Edited by bveen on 11-06-2003 at 11:03 PM GMT]

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de Clio waar Tsjoen mee reed sneller optrok dan de auto van Winkel; Het is niet voor niets dat zo'n S1600 motor zo'n korte levensduur heeft. Als je dan ook meeneemt dat er ook nog eens vier jaar ontwikkelingsverschil in zit, dan is het helemaal niet zo'n vreemde vergelijking.

Kijk ook maar bij de WK wedstrijden waar nog wel eens A7 kitcars aan de start staan; die rijden meestal achteraan in het JWRC veld. En dan gaat het meestal over 306 maxi's, toch niet de minste kitcar.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor bveen » vr nov 07, 2003 12:06

Ok Steven, die 4 jaar doorontwikkelingstijd is natuurlijk een belangrijke factor. Ik ben de eerste om dat toe te geven.

Naar mijn mening is een S1600 op onverhard en bij nat weer dan ook beter in staat het vermogen om te zetten in snelheid.

Toch ben ik van mening dat een Golf IV Kitcar met 290 pk tijdens een droge duitsland rally in theorie sneller moet kunnen zijn dan een S1600 met 220 pk. Tevens in aanmerking genomen dat de Duitsland Rally bekend staat als een zeer snelle (hoge snelheids) rally.
bveen

Berichtdoor erikjan » vr nov 07, 2003 21:58

Echter, een S1600 is lichter, kleiner en wendbaarder dan een A7 Golf IV...

Maakt me echter geen lor uit; vanaf 2005 alle 4WD en turbo in Nederland verbieden, en het INRK alleen opstellen voor tweewielaandrijvers !!
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor StevenK » vr nov 07, 2003 22:04

bveen wrote:
Ok Steven, die 4 jaar doorontwikkelingstijd is natuurlijk een belangrijke factor. Ik ben de eerste om dat toe te geven.

Naar mijn mening is een S1600 op onverhard en bij nat weer dan ook beter in staat het vermogen om te zetten in snelheid.

Toch ben ik van mening dat een Golf IV Kitcar met 290 pk tijdens een droge duitsland rally in theorie sneller moet kunnen zijn dan een S1600 met 220 pk. Tevens in aanmerking genomen dat de Duitsland Rally bekend staat als een zeer snelle (hoge snelheids) rally.

Welke theorie ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr nov 07, 2003 22:11

erikjan wrote:
Echter, een S1600 is lichter, kleiner en wendbaarder dan een A7 Golf IV...

Maakt me echter geen lor uit; vanaf 2005 alle 4WD en turbo in Nederland verbieden, en het INRK alleen opstellen voor tweewielaandrijvers !!

===================
Erik Jan,

Ben ik het mee eens, maar ik zou het nog wat specifieker willen stellen.

INRK / NRK wel voor 4wd en Turbo's
Sprintkampioenschappen weer gaan maken waarvoor het in eerste instantie bedoelt is geweest, nml. een in- of opstapklasse voor de beginners. Hierbij zou dan volgens mij ook nog als regel moeten dienen dat iemand die binnen de top 5 eindigt in het kampioenschap automatisch door moet naar het NRK. Daarmee maak je het sprintkampioenschap weer leuker voor de minder draagkrachtigen. Want die komen de laatste jaren niet meer aan de bak. Zowel qua klasseringen, als qua publiciteit. Dit wordt nu ook weer opge-eist door de "grote" jongens

[Edited by Ton Van Spanje on 11-07-2003 at 11:12 PM GMT]
Ton Van Spanje

Berichtdoor erikjan » vr nov 07, 2003 22:32

Ton,

kan met je meevoelen om in ieder geval het sprintkampioenschap alleen open te stellen voor 'starters'.

Of anders een soort 'Olympische klasse', zoals ook bij toerwagenraces (Alfa 147 cup) al wel geldt...

Maar wat mij betreft: vanmiddag nog even nagenoten van een zootje MPG-jes op m'n werk van zowel de GTR als de Euregio;
Na afloop betrapte ik me er weer op dat ik een onderbuikgevoel krijg van 2WD, en dan maakt het me niet uit of een een Golf of Manta is...
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl