JWRC

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: JWRC

Berichtdoor EvoV6 » di nov 11, 2003 12:19

VW is er al mee gestopt, maar dat is ook niet zo vreemd met een ex-circuit rijder als nieuw hoofd van VW Racing.

Zou dit nog conseqenties (toerkomst) voor andere VW rally rijders bijv. De Winkel hebben??
My name is Boot, Wouter Boot :wink:
(Gek van Evo''s, maar rijdt Galant V6)
EvoV6

Re: Re: JWRC

Berichtdoor StevenK » di nov 11, 2003 13:03

EvoV6 wrote:
VW is er al mee gestopt, maar dat is ook niet zo vreemd met een ex-circuit rijder als nieuw hoofd van VW Racing.

Zou dit nog conseqenties (toerkomst) voor andere VW rally rijders bijv. De Winkel hebben??

VW onderdelen zijn momenteel al slechter leverbaar, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er al voldoende actie ondernomen is om hier geen last van te hebben :D
StevenK
Site Admin

Berichtdoor EvoV6 » di nov 11, 2003 13:26

Dus in 2004 zeker weer zo'n machtige kitcar aan de start in Nederland!
My name is Boot, Wouter Boot :wink:
(Gek van Evo''s, maar rijdt Galant V6)
EvoV6

Re: Re: Re: JWRC

Berichtdoor billy » di nov 11, 2003 13:35

Steven wrote:
EvoV6 wrote:
Hoorde trouwens dat VW er (AL) mee stopt. Das erg snel.

Ik had juist begrepen dat ze (VW) zich gaan richten op de rallyraid, met de Touareg. En dat heeft weinig te maken met circuitsport toch? Of begrijp ik je verkeerd?
William Heeren
billy

Re: Re: Re: Re: JWRC

Berichtdoor StevenK » di nov 11, 2003 13:39

billy wrote:
Steven wrote:
EvoV6 wrote:

Ik had juist begrepen dat ze (VW) zich gaan richten op de rallyraid, met de Touareg. En dat heeft weinig te maken met circuitsport toch? Of begrijp ik je verkeerd?

VW richt zich primair op de raceklassen; het Tarek/Touareg project loopt ook niet echt voortvarend.

Daarnaast zit VW met het interne probleem dat hun klanten in het geheel geen interesse hebben in autosport.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Humphrey » di nov 11, 2003 16:56

erikjan wrote:
Een 5-deurs hatchback gebruikt een huismoeder om de kids mee naar de creche te brengen, daar rij je geen rallies mee !!

En ik denk dat die twee extra deuren toch wel een paar kilootjes extra gewicht meebrengen...

Volgens mij is de huidige Subaru Impreza WRC ook een 'saaie' 5-deurs sedan... mij hoor je niet klagen!! :)

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor FIRE » di nov 11, 2003 19:56

Ik vond vroeger de Impreza ook maar een saaie wagen, bovendien denk ik dat iedereen het met me eens is dat De Winkel's Golf een stoere bak is.

Waarom is VW eigenlijk gestopt met JWRC?
FIRE

Berichtdoor Biturbo » di nov 11, 2003 20:53

Een 4 deurs/sedan zien er ook altijd sportief uit, denk maar aan de lancers, impreza's, octavia's en bijvoorbeeld de BTCC van enkele jaren geleden, alleen maar sedans. Geen familie en boodsschappen auto's

PS De volvo station van Lammers was eigenlijk ook heel stoer.
Biturbo

Berichtdoor erikjan » di nov 11, 2003 22:15

Sommige 5-deurs hatches zijn <hot>, maar dat zijn dan bijna altijd modellen met dikkere carrosserieen, zoals de Fabia WRC en de aloude Delta Integrale.

De Ignis heeft dat echter niet; ziet er een beetje (z)ielig / (l)ullig uit...

Veel sedans daarentegen zijn wat gestroomlijnder...

Maar ja, die vind je eerder op de circuits dan op de rallypaden.
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

JWRC

Berichtdoor Hein » di nov 11, 2003 22:51

VW heeft in elk geval wel Bruno Saby vastgelegd als tweede rijder naast Kleinschmitt.

En de testritten zijn al begonnen met de Race Touareg.

[Edited by Hein on 11-11-2003 at 09:55 PM GMT]
Be yourself, there are too many others
Hein

Re: Re: Re: Re: Re: JWRC

Berichtdoor Werner » wo nov 12, 2003 14:31

Steven wrote:
billy wrote:
Steven wrote:
EvoV6 wrote:

VW richt zich primair op de raceklassen; het Tarek/Touareg project loopt ook niet echt voortvarend.

Daarnaast zit VW met het interne probleem dat hun klanten in het geheel geen interesse hebben in autosport.

Als ik VW was hasd ik ook mijn autosportdingetjes lekker bij Seat en Audi ondergebracht, en dat doen ze ook wel, maar dan wel vooral op het circuit (DTM, Le Mans, EK toerwagens) Het zou leuk zijn als Seat weer wat in de rallysport zou doen, bijvoorbeeld een Ibiza super1600 of een Leon WRC bouwen.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Berichtdoor Werner » wo nov 12, 2003 14:34

Biturbo wrote:
Een 4 deurs/sedan zien er ook altijd sportief uit, denk maar aan de lancers, impreza's, octavia's en bijvoorbeeld de BTCC van enkele jaren geleden, alleen maar sedans. Geen familie en boodsschappen auto's

PS De volvo station van Lammers was eigenlijk ook heel stoer.

Mischien moest dat ook wel. In het huidige EK is iig afgesproken met de fabrikanten dat er alleen sedans zouden worden ingezet. De Honda Civics werden dan ook alleen maar gedoogd, en mochten niet meedoen in het teamklassement.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Re: Re: Re: Re: Re: Re: JWRC

Berichtdoor Niels2 » wo nov 12, 2003 19:59

werner wrote:
Als ik VW was hasd ik ook mijn autosportdingetjes lekker bij Seat en Audi ondergebracht, en dat doen ze ook wel, maar dan wel vooral op het circuit (DTM, Le Mans, EK toerwagens) Het zou leuk zijn als Seat weer wat in de rallysport zou doen, bijvoorbeeld een Ibiza super1600 of een Leon WRC bouwen.

Fabia WRC, Skoda is nog altijd een onderdeel van VW.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl