Ik was vanmiddag op circuitpark Zandvoort alwaar het DNRT een auto introduceerde waar mee zowel races/rally's als rallycross gereden kan worden.
Het is een Subaru WRX die door middel van een aanpassing aan het motormanagement door EMS i.c.m een free-flow uitlaatsysteem ca 275 pk moet leveren.
Bij de auto word een Rolkooi (Ad Verkuylen), set Tarox remklauwen en schijven, 2 Corbeau stoelen, 2 6 punts riemen, 4 kg brandblusser, 3Way-Titaan (geschikt voor race/rally/rallycross)intrax onderstel,instelbare HD achterstabilisator geleverd, en er "moet" gereden worden met Toyo banden.
De prijs van deze auto is € 26.800 ex BPM en ex. BTW
Wat ik mij nu aanvraag is : wanneer je met deze auto wil deelnemen aan een Rallysprint, wordt er dan een uitzondering gemaakt voor de restrictor (34 mm?) omdat het een soort van merkencup wordt, want deze auto's worden geleverd zonder restrictor en zullen naar alle waarschijnlijkheid wanneer er een restrictor gemonteerd wordt absoluut niet meer aan de 275 pk komen?
Ook zou er een mogelijkheid zijn om met deze auto zonder kenteken (dus geen BPM betaald) deel te kunnen nemen aan rallysprints als het RAM en Waalhaven omdat deze in zijn geheel op een afgesloten terrein worden verreden!?
[Edited by ErikvanH on 11-15-2003 at 05:34 PM GMT]