KNAF subsidie kwijt

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

KNAF subsidie kwijt

Berichtdoor nkroeze » zo nov 16, 2003 19:11

Ik zat vanmiddag toevallig naar radio 1 te luisteren, waar een stuk op was over de "Instellingsubsidie" die sportbonden krijgen. Deze gaat per 1 januarie op de schop en nou zijn er 3 bonden die hem helemaal verliezen. Honk/softbal, ???? en de KNAF. Ik weet niet precies hoe hoog deze subsidie was, maar de voorzitter (Ruitbeek toch?) was er aardig teleurgesteld over!

Ik ben zelf benieuwd wat hier de consequenties van kunnen/zullen zijn, iemand een idee??
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Re: KNAF subsidie kwijt

Berichtdoor StevenK » zo nov 16, 2003 19:52

Consequenties ? Het lijkt me dat dit vooral voor onze circuit-collega's problemen oplevert; de rallysport stond toch altijd achteraan als er weer eens geld te verdelen viel ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor nkroeze » zo nov 16, 2003 22:51

Helemaal achteraan zullen "we" zeker niet gestaan hebben, want wat ik begrepen heb zijn er secties die het met nog minder moeten doen....

Maar dan nog? Dan zal toch overal wel geld afgaan neem ik aan.
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Re: Re: KNAF subsidie kwijt

Berichtdoor StevenK » zo nov 16, 2003 22:56

nkroeze wrote:
Helemaal achteraan zullen "we" zeker niet gestaan hebben, want wat ik begrepen heb zijn er secties die het met nog minder moeten doen....

Maar dan nog? Dan zal toch overal wel geld afgaan neem ik aan.

Denk je ? Vergelijk maar ééns wat het talent-first-dan-maken-we-een-Chinees-staatsburger-van-je-programma kost met de beperkte bedragen die geïnvesteerd worden in de debutanten/starterscup programma's.

Als zometeen Peter, of Jasper of een ander talent doorstroomt naar het (J)(P)WRC, is daar geen cent van de KNAF aan te pas gekomen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor erikjan » zo nov 16, 2003 23:00

In de huidige bezuinigingswoede van Potter & Co. wordt volgens mij ook gekeken naar de achtergrond van de sport...

Waardoor bijvoorbeeld een 'luxe' sport als autosport en golf niet meer in beeld komt voor subsidies...

't is jammer, waar ik denk dat we er mee moeten leren leven

Autosport leeft in Nederland nu eenmaal niet bij 't grote publiek.

De anekdote van de wethouder, die verbaasd was dat een rallyauto een auto is met een dak erop; hij had immers een Ferrari F1 verwacht op z'n industrieterrein. Dat was toch immers elke zondagmiddag op TV ?!
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Re: Re: Re: KNAF subsidie kwijt

Berichtdoor nkroeze » zo nov 16, 2003 23:16

Steven wrote:
Denk je ? Vergelijk maar ééns wat het talent-first-dan-maken-we-een-Chinees-staatsburger-van-je-programma kost met de beperkte bedragen die geïnvesteerd worden in de debutanten/starterscup programma's.

Als zometeen Peter, of Jasper of een ander talent doorstroomt naar het (J)(P)WRC, is daar geen cent van de KNAF aan te pas gekomen.

Kijk, dat de circtuitsport mijlenverreweg op 1 staat is geen twijfel over mogelijk. Maar dat er secties zijn (zoals bijv. ovalracing en de terreinsport) die het met nog minder moeten doen is ook wel duidelijk, daar doelde ik op.
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor StevenK » ma nov 17, 2003 6:24

ErikJan wrote:
In de huidige bezuinigingswoede van Potter & Co. wordt volgens mij ook gekeken naar de achtergrond van de sport...

Waardoor bijvoorbeeld een 'luxe' sport als autosport en golf niet meer in beeld komt voor subsidies...

Lijkt mij niet; PJ is namelijk zelf ook circuit-racer. Volgens mij rijdt 'ie met een 3-serie compact in ZAC.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor FIRE » ma nov 17, 2003 17:10

Volgens mij is de KNAF gewoon een hele kleine bond. Als ik me niet vergis krijgt de sjoel bond ook geen subsidie meer.
FIRE

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma nov 17, 2003 17:33

a'dan maken ze de licentie's maar duurder of later de organisator van een wedstrijd meer betalen en die verhalen het weer op het inschrijfgeld. Wij als droge hollanders mopperen wel maar we gaan toch rijden.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor Jan 8x » ma nov 17, 2003 20:57

Op persoonlijke titel;

De instellingssubsidie is de subsidie die de KNAF krijgt om uberhaupt het functioneren van de KNAF als bond, dus bijvoorbeeld het federatiebureau, mogelijk te maken.

Op Prinsjesdag is deze subsidie voor alle bonden per 1-1-2004 ingetrokken. De grotere bonden die voor een belangrijk deel afhankelijk zijn van een dergelijke subsidie zien deze in twee jaar afgebouwd naar 0.

De KNAF heeft de schade gelukkig weten te beperken en niet door een sterke verhoging van de licentieprijzen, al praten we hier over een zeer forse subsidie en dus een fors verlies.

Speciale subsidies per sectie pleegden voorts per sectie per doel te worden aangevraagd bij de overheid. Zo is het meedoen aan de Deutschland en de RAC de afgelopen twee jaren gesubsidieerd geweest en zijn er ook fondsen beschikbaar geweest op andere vlakken in de rallysport.

Het BSR is gevraagd een voorstel te doen voor een voortzetting van het KNAF talent first verhaal in de rallysport. Uiteraard zijn vanaf 2004 ook hiervoor minder fondsen beschikbaar van overheidswege. Er is inmiddels een leuk initiatief op komst. En nee, dat is dus niet Gert vd Heuvel om zijn bankrekening vragen om zijn talentvolle zoon een paar extra rally's te laten rijden.

Volgens mij is het tenslotte zo dat in het KNAF bestuur alle secties zijn vertegenwoordigd en het dagelijks bestuur bestaat uit onafhankelijken. Dat betekent niet dat dit DB geen historie zou hebben in welke autosport dan ook. Wellicht is het leuk eens te kijken wie erin zitten voor je hier zomaar wat gaat roepen.

Met vriendelijke groet,

Jan 8x
Jan 8x

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma nov 17, 2003 21:34

subsidie wel of niet ik denk dat de knaff er orgenisators van rally's en sprint er ook niet op zitten te wachten dat alles duurder word als je kijkt naar sprint in zoetermeer , nico biesheuvel ook niet kan overleven om voor 65 rijders een wedstrijd te organiseren dan kunnen we wel allerlij cups in het leven roepen goedkop rijden noemen ze dat maar als er 11 sprints komen en je wild die rijden dan ben je in 2004 ongeveer een dikke 3000,- kwijt aan inschrijfgeld. en dan heb je nog geen meter gereden.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor FIRE » ma nov 17, 2003 21:45

Het BSR is gevraagd een voorstel te doen voor een voortzetting van het KNAF talent first verhaal in de rallysport.

Ik wist niet dat de KNAF reeds een talent gesponsord heeft.
FIRE

Berichtdoor StevenK » ma nov 17, 2003 21:52

jan 8x wrote:
Op persoonlijke titel;

Speciale subsidies per sectie pleegden voorts per sectie per doel te worden aangevraagd bij de overheid. Zo is het meedoen aan de Deutschland en de RAC de afgelopen twee jaren gesubsidieerd geweest en zijn er ook fondsen beschikbaar geweest op andere vlakken in de rallysport.

En daar snap ik dus ook geen zak van; het organiseren van wedstrijden is bijkans onbetaalbaar, de inschrijfgelden blijven maar stijgen en de startlijsten worden minder en dan wordt er extra subsidie gebruikt om een aantal, zeker niet onbemiddelde, rijders in grote buitenlandse wedstrijden, die Studio Sport niet eens halen, te laten rijden.
Het BSR is gevraagd een voorstel te doen voor een voortzetting van het KNAF talent first verhaal in de rallysport. Uiteraard zijn vanaf 2004 ook hiervoor minder fondsen beschikbaar van overheidswege. Er is inmiddels een leuk initiatief op komst.

Nou, dat is tenminste een lichtpunt !
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » ma nov 17, 2003 21:53

FIRE wrote:
Het BSR is gevraagd een voorstel te doen voor een voortzetting van het KNAF talent first verhaal in de rallysport.

Ik wist niet dat de KNAF reeds een talent gesponsord heeft.

Is toch niet zo moeilijk: wat er op circuit gebeurde wordt nu voortgezet in de rallysport.

Nu maar hopen dat het gelukkige rallytalent dan ook niet na een jaar z'n paspoort inlevert :D
StevenK
Site Admin

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl