Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor erikjan » za sep 19, 2009 20:11

en trouwens NIET de groeten aan de 2 officials op de laatste KP, die op de Ypeloweg stonden. (waarvan 1 forse blonde heer met dito paardestaart)

zij presteerden het om gedurende 2 uur VOOR het publiek te blijven paraderen, al peukdraaiend, zich breed makend, waardoor ten minste 15 mensen geen foto's en/of films konden maken zonder deze beide zonderlingen in beeld.

ik begrijp dat de sport officials nodig heeft, maar ga dan niet pontificaal in beeld staan; zelfs na herhaalde oproepen uit het publiek gingen ze niet aan de kant.

niet netjes...

ps. ik heb een fraaie foto van de heren beschikbaar, indien ze zich aangesproken voelen :wink:
erikjan

Berichtdoor erikjan » za sep 19, 2009 20:12

Jan schreef: Het geluid van die auto's klinkt wel 100 maal mooier in dit prachtige Twentse landschap! :mrgreen:

vooral sommige Nissans klonken me als muziek in de oren, iets wat ik jaren geleden niet kon zeggen van andere auto's van dit merk...
erikjan

Berichtdoor opelpower » za sep 19, 2009 20:14

Jan schreef:Altena ging op kp 14 (2e keer Ligtenberg) wel heel raar van de weg: Bij het aanremmen van een bijna haaks rechts, op onverhard, stuurde hij zo de sloot in...

Van horen zeggen dat het stuur hem uit de handen was geschoten. Vast tijdens de Scandinavian Flick :roll:

Verder een SUPER dag gehad! Het geluid van die auto's klinkt wel 100 maal mooier in dit prachtige Twentse landschap! :mrgreen:

Das wel heel zuur dan:S iemand foto's van die actie van Altena??.
opelpower

Berichtdoor Jan » za sep 19, 2009 20:16

opelpower schreef:
Jan schreef:Altena ging op kp 14 (2e keer Ligtenberg) wel heel raar van de weg: Bij het aanremmen van een bijna haaks rechts, op onverhard, stuurde hij zo de sloot in...

Van horen zeggen dat het stuur hem uit de handen was geschoten. Vast tijdens de Scandinavian Flick :roll:

Verder een SUPER dag gehad! Het geluid van die auto's klinkt wel 100 maal mooier in dit prachtige Twentse landschap! :mrgreen:

Das wel heel zuur dan:S iemand foto's van die actie van Altena??.

Njah, ik mag mijn fototas met apparatuur dan wel in de trein hebben laten liggen twee weken geleden, ik stond op dit punt echt niet uit mijn neus te eten hoor :wink: Foto's komen in de loop van de week wel online...
Jan

Berichtdoor Wim » za sep 19, 2009 20:20

Gefeliciteerd aan Erik Wevers, Dennis Kuipers en Mark van Eldik. Een mooi podium. Verder ook veel respect voor Piet van Hoof, wat hij presteert in zijn oudere auto vind ik minstens even indrukwekkend. Hij houdt zelfs 4 veel recentere Impreza WRC's achter zich. Ook respect voor Pedersen, hij bewijst elke keer opnieuw dat hij goed voorin kan draaien in Groep N.

Het aantal opgaves valt nog goed mee, zeker als je met de factor hitte rekening houdt.

Hoe ging het trouwens met Bert de Jong? Zijn tijden waren redelijk en een 12de plaats valt nog mee, al had ik er iets meer van verwacht. Was hij spectaculair?

Schilt staat zowel bij de opgaves als in het klassement, raar.
Laatst bijgewerkt door Wim op za sep 19, 2009 20:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Wim

Berichtdoor roadster36 » za sep 19, 2009 20:22

erikjan schreef:en trouwens NIET de groeten aan de 2 officials op de laatste KP, die op de Ypeloweg stonden. (waarvan 1 forse blonde heer met dito paardestaart)

zij presteerden het om gedurende 2 uur VOOR het publiek te blijven paraderen, al peukdraaiend, zich breed makend, waardoor ten minste 15 mensen geen foto's en/of films konden maken zonder deze beide zonderlingen in beeld.

ik begrijp dat de sport officials nodig heeft, maar ga dan niet pontificaal in beeld staan; zelfs na herhaalde oproepen uit het publiek gingen ze niet aan de kant.

niet netjes...

ps. ik heb een fraaie foto van de heren beschikbaar, indien ze zich aangesproken voelen :wink:

idd en het was ook al zo krap afgezet daar :shock:
roadster36

Berichtdoor gschutten » za sep 19, 2009 20:32

Zo, het was weer een heel intens weekeinde. Eerst op KP 1 al erg genoten van de doorkomsten, tot dat het nieuws vanaf de Luttenbergring ook bij ons door kwam.

Ik wens Bert, Marc en alle betrokken veel sterkte in de komende tijd.

Daarna besloten om te blijven kijken waar we stonden en de rit uit gezeten.

Vanochtend eerst naar KP 5, het laatste stuk onverhard staan kijken, en super doorkomsten gezien. Tevens een lekker gezellig punt om te kijken, heb weer met genoeg mensen staan praten. Toen naar Hellendoorn, om daar de proef uit te zitten, bij de geweldige onverharde bocht bij de hondenschool. Dat het een tricky bocht was, bleek wel uit het feit dat vele deelnemers net nog het hek konden ontwijken.

KP 10 de eerste deelnemers gekeken op het zelfde punt, waarbij Maurice (mmrizio) geweldige videobeelden van van Eldik moet hebben, ik waarschuwde hem nog voor zijn positie keuze..... het ging allemaal net goed. Ook Wevers en Kuipers Jr. gingen erg lekker door deze bocht, en Schilt kan het de mannen nog moeilijk gaan maken, als hij blijft rijden in de S14. Hans Weijs Jr liet ook even zien dat een voorwielaandrijver prima dwars kan... op sommige plekken kwam hij dwarser dan menig andere deelnemer langs.

Na KP 10 naar KP 11 Ligtenberg gereden, maar wat een tering drukte in Rijssen, echt niet te geloven. En ik weet zonder ze is het helemaal een bende, maar de verkeersregelaars lieten de mensen die de sluiproute namen "gerust" tussenvoegen, en de mensen die "netjes" op de hoofdweg bleven rijden, die konden wachten. Uiteindelijk toch net nog op tijd aan gekomen om in het verlengde van de start van KP 11 te staan. Het rechte stuk er naar toe zat een klein jumpje, waar een aantal toch goed los kwamen. Helaas kreeg ik daar te horen dat Rens van Dijk met zijn DAF 66 Marathon uitgevallen was, dus hoefde ik niet meer op hem te wachten.

En als laatste op KP 16 gestaan, waar ik nog een veel mooie doorkomsten heb gezien op het 2e stuk onverhard na de start. En na Edwin Wolves naar huis gegaan, omdat m'n chauffeur een verjaardag had, en ik niemand meer had waarop ik moest wachten (Marcus Hesse, Bertram Altena en Rens van Dijk, allen helaas uitgevallen)

Al met al was het een weer een waar festijn voor de ogen en oren en ik ben nu (druk) bezig met de foto's, welk hoogstwaarschijnlijk morgen online komen, en de video, gefilmd door mijn broer, later deze week.

Maar deze wil ik jullie iig alvast even laten zien:

Afbeelding

De rest volgt later....

p.s. Mijn poule voorspelling voor de top 3, klopte tot aan de laatste proef.... ben erg benieuwd naar de stand.
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor opelpower » za sep 19, 2009 20:40

gschutten schreef:Zo, het was weer een heel intens weekeinde. Eerst op KP 1 al erg genoten van de doorkomsten, tot dat het nieuws vanaf de Luttenbergring ook bij ons door kwam.

Ik wens Bert, Marc en alle betrokken veel sterkte in de komende tijd.

Daarna besloten om te blijven kijken waar we stonden en de rit uit gezeten.

Vanochtend eerst naar KP 5, het laatste stuk onverhard staan kijken, en super doorkomsten gezien. Tevens een lekker gezellig punt om te kijken, heb weer met genoeg mensen staan praten. Toen naar Hellendoorn, om daar de proef uit te zitten, bij de geweldige onverharde bocht bij de hondenschool. Dat het een tricky bocht was, bleek wel uit het feit dat vele deelnemers net nog het hek konden ontwijken.

KP 10 de eerste deelnemers gekeken op het zelfde punt, waarbij Maurice (mmrizio) geweldige videobeelden van van Eldik moet hebben, ik waarschuwde hem nog voor zijn positie keuze..... het ging allemaal net goed. Ook Wevers en Kuipers Jr. gingen erg lekker door deze bocht, en Schilt kan het de mannen nog moeilijk gaan maken, als hij blijft rijden in de S14. Hans Weijs Jr liet ook even zien dat een voorwielaandrijver prima dwars kan... op sommige plekken kwam hij dwarser dan menig andere deelnemer langs.

Na KP 10 naar KP 11 Ligtenberg gereden, maar wat een tering drukte in Rijssen, echt niet te geloven. En ik weet zonder ze is het helemaal een bende, maar de verkeersregelaars lieten de mensen die de sluiproute namen "gerust" tussenvoegen, en de mensen die "netjes" op de hoofdweg bleven rijden, die konden wachten. Uiteindelijk toch net nog op tijd aan gekomen om in het verlengde van de start van KP 11 te staan. Het rechte stuk er naar toe zat een klein jumpje, waar een aantal toch goed los kwamen. Helaas kreeg ik daar te horen dat Rens van Dijk met zijn DAF 66 Marathon uitgevallen was, dus hoefde ik niet meer op hem te wachten.

En als laatste op KP 16 gestaan, waar ik nog een veel mooie doorkomsten heb gezien op het 2e stuk onverhard na de start. En na Edwin Wolves naar huis gegaan, omdat m'n chauffeur een verjaardag had, en ik niemand meer had waarop ik moest wachten (Marcus Hesse, Bertram Altena en Rens van Dijk, allen helaas uitgevallen)

Al met al was het een weer een waar festijn voor de ogen en oren en ik ben nu (druk) bezig met de foto's, welk hoogstwaarschijnlijk morgen online komen, en de video, gefilmd door mijn broer, later deze week.

Maar deze wil ik jullie iig alvast even laten zien:

Afbeelding

De rest volgt later....

p.s. Mijn poule voorspelling voor de top 3, klopte tot aan de laatste proef.... ben erg benieuwd naar de stand.

Dat ding van Poortman liep niet goed joh:S.. Die van Wolves (met zelfde 16v motor) vlamde en knapte helemaal niet in de pijp.. Klonk ook feller dan die van Poortman..
opelpower

Berichtdoor gschutten » za sep 19, 2009 20:42

opelpower schreef:Dat ding van Poortman liep niet goed joh:S.. Die van Wolves (met zelfde 16v motor) vlamde en knapte helemaal niet in de pijp.. Klonk ook feller dan die van Poortman..

Klopt, de ontsteking was nog niet goed afgesteld, omdat de auto pas donderdag klaar was, vertelde Hans Hengstman me al bij de keuring
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » za sep 19, 2009 20:52

Ik wil graag de wedstrijdleiding van de hellendoornrally.

Dankzij hen zien jullie mij er volgend jaar niet meer terug.
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor Pruttel » za sep 19, 2009 20:55

JOCHEM HANEGRAAF schreef:Ik wil graag de wedstrijdleiding van de hellendoornrally.

Moest daar nog 'bedanken' achter of?
Pruttel

Berichtdoor Wolter » za sep 19, 2009 21:01

Pruttel schreef:
JOCHEM HANEGRAAF schreef:Ik wil graag de wedstrijdleiding van de hellendoornrally.

Moest daar nog 'bedanken' achter of?

Volgens mij iets anders.. gezien zijn 2e zin.
En dan ben ik benieuwd naar het verhaal er achter. Wie a zegt, moet ook b zeggen.
Wolter

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » za sep 19, 2009 21:04

Tuurlijk is daar het hele verhaal.

Ik heb (omdat ik geen tankgelegenheid had gekregen omdat ik geen vaten had) van de route moeten wijken voor een bijgelegen pompstation.

Alleen wat mij stoort is dat ik pas laat uit de wedstrijd ben genomen.
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor whemink » za sep 19, 2009 21:07

Handig, van de route afwijken. Dan kun je verwachten dat je eruitgezet wordt. Had je navi zeker moeten weten....
whemink

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » za sep 19, 2009 21:10

Het zij zo he ik baal er terrible van.

Maar ik zag dat er meerdere mensen na mijn TC 13a zijn gestopt: ik denk dat er wel eentje is met hetzelfde probleem.

Tankzone was ten eerste namelijk altijd te druk.

Van mij had gewoon op de service getankt worden maar dat deed de organisatie daarvoor niet verzekerd is en geen extra verzekeringsgeld wilde betalen (beetje gek ik moest toch 700 euro afrekenen voor inschrijfgeld en men heeft meer deelnemers dan ooit).
Daarom maakte men een tankzone ingeschakeld dus ik stuur daar mijn jongens op af: eerst kei lang wachten want 2 tankplaatsen zijn er 2 te weinig verteld men mij dat ik niet mocht tanken.
Sta je dan ,
JOCHEM HANEGRAAF

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden