Zo, het was weer een heel intens weekeinde. Eerst op KP 1 al erg genoten van de doorkomsten, tot dat het nieuws vanaf de Luttenbergring ook bij ons door kwam.
Ik wens Bert, Marc en alle betrokken veel sterkte in de komende tijd.
Daarna besloten om te blijven kijken waar we stonden en de rit uit gezeten.
Vanochtend eerst naar KP 5, het laatste stuk onverhard staan kijken, en super doorkomsten gezien. Tevens een lekker gezellig punt om te kijken, heb weer met genoeg mensen staan praten. Toen naar Hellendoorn, om daar de proef uit te zitten, bij de geweldige onverharde bocht bij de hondenschool. Dat het een tricky bocht was, bleek wel uit het feit dat vele deelnemers net nog het hek konden ontwijken.
KP 10 de eerste deelnemers gekeken op het zelfde punt, waarbij Maurice (mmrizio) geweldige videobeelden van van Eldik moet hebben, ik waarschuwde hem nog voor zijn positie keuze..... het ging allemaal net goed. Ook Wevers en Kuipers Jr. gingen erg lekker door deze bocht, en Schilt kan het de mannen nog moeilijk gaan maken, als hij blijft rijden in de S14. Hans Weijs Jr liet ook even zien dat een voorwielaandrijver prima dwars kan... op sommige plekken kwam hij dwarser dan menig andere deelnemer langs.
Na KP 10 naar KP 11 Ligtenberg gereden, maar wat een tering drukte in Rijssen, echt niet te geloven. En ik weet zonder ze is het helemaal een bende, maar de verkeersregelaars lieten de mensen die de sluiproute namen "gerust" tussenvoegen, en de mensen die "netjes" op de hoofdweg bleven rijden, die konden wachten. Uiteindelijk toch net nog op tijd aan gekomen om in het verlengde van de start van KP 11 te staan. Het rechte stuk er naar toe zat een klein jumpje, waar een aantal toch goed los kwamen. Helaas kreeg ik daar te horen dat Rens van Dijk met zijn DAF 66 Marathon uitgevallen was, dus hoefde ik niet meer op hem te wachten.
En als laatste op KP 16 gestaan, waar ik nog een veel mooie doorkomsten heb gezien op het 2e stuk onverhard na de start. En na Edwin Wolves naar huis gegaan, omdat m'n chauffeur een verjaardag had, en ik niemand meer had waarop ik moest wachten (Marcus Hesse, Bertram Altena en Rens van Dijk, allen helaas uitgevallen)
Al met al was het een weer een waar festijn voor de ogen en oren en ik ben nu (druk) bezig met de foto's, welk hoogstwaarschijnlijk morgen online komen, en de video, gefilmd door mijn broer, later deze week.
Maar deze wil ik jullie iig alvast even laten zien:
De rest volgt later....
p.s. Mijn poule voorspelling voor de top 3, klopte tot aan de laatste proef.... ben erg benieuwd naar de stand.