Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Kim.P » za sep 19, 2009 23:50

Jaccoooo schreef:
JB verlagingssets schreef:He Johan, Waar is Braunius met de kadett gebleven in de uitslag?? Kwam op proef 16 nog wel langs??

geen idee Fred,op rallytiming staat dat ie na kp 14 is uitgevallen

Hallo!..

Wij zijn idd uitgevallen na kp 14 :cry:
Radiator is kadoek! Waarschijnlijk doordat we te hard op het lange rechte stuk door het "GAT!"! gingen..(waarvoor we al gewaarschuwd waren) We hadden nog wel afgeremd, maar het gat was toch dieper dan verwacht! (whoaaa!! klapperdeklapklappp)..
Paar bochten voor de finish zagen we bijna niks meer i.v.m de ruiten totaal aanbeslagen, toch nog tot het einde v/d proef kunnen uitrijden..
Helaas konden we t'niet fixen.. :cry:

Mijn vader had vrijdag avond al wat probleempjes ( o.a geen licht tijdens de proef..) en "inmiddels gisteren" problemen met de koppeling..
De auto is nieuw dus de "kinderziektes" moeten er eerst uit..

De andere equipe van ons team zijn wel gefinished, na een korte vrijdag avond ( ook iets met de koppeling), konden ze zaterdag weer starten, het was voor Bloemendaal zijn 1ste rally die hij zelf reed ( normaal navigator van Braunius)..

Ondanks de pech hebben we wel een super weekend gehad!!
Kim.P

Berichtdoor Tukker FM » za sep 19, 2009 23:57

EvoV6 schreef:Gelukkig was t vandaag een leuker dagje dan gister.

Wat ons alleen echt opviel waren de hoeveelheid auto's die langskwamen op KP16 zonder achterbumper. Echt veel. Waar zijn deze allemaal gebleven??

Ja Dat vraag ik mij ook af
Tukker FM

Berichtdoor cvgn » zo sep 20, 2009 0:47

PatrickTwente schreef:
Vanmorgen begonnen op Kp Notter 2x met veel zandgooiers
Daarna service en 2x lichtenberg bezocht.
Jeroen swaanen nog uit de sloot gedrukt.
Maar voor Henk Vossen heb ik toch echt geen respect meer voor.
Waren aan het drukken met Swaanen en er werd gezwaaid met een gele hes ( Vlag hadden ze niet) maar vossen remde in de bocht niet eens af hij ging gewoon volgas langs de mensen die met swaanen bezig waren.

Ik vind dat Schapers,Smits en De Winkel wel een complimentje verdienen zij gingen wel van het gas voor die ca 20 meter door de stopfinish..

Was aan de start aan alle rijders doorgegeven dat men bij elke vlagsituatie van het gas af moest gaan, mede door het stof dat bleef hangen.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor roadster36 » zo sep 20, 2009 7:00

Tukker FM schreef:

Wat ons alleen echt opviel waren de hoeveelheid auto's die langskwamen op KP16 zonder achterbumper. Echt veel. Waar zijn deze allemaal gebleven??

op kp 15 onverhard na de boerderij russendijk zijn div achterbumpers achtergebleven in het zand :D
officals hebben ze verzameld
roadster36

Berichtdoor rogerally » zo sep 20, 2009 7:18

Persoonlijk vind ik voor het publiek misschien een proef als Lichtenberg wel mooi, maar voor de rijders heeft het volgens mij helemaal niets meer met rally te maken. Was meer een Parijs Dakar proef. Je rijdt er een hoop onnodige schade.

Weet niet of er equipes zijn die deze, nogmaals persoonlijke mening, delen.

Verder behalve de soms zeer norse verkeersregelaars rondom de service een mooie rallydag gehad.
rogerally

Berichtdoor Armand » zo sep 20, 2009 7:44

soms zeer norse verkeersregelaars rondom de service een mooie rallydag gehad.

Soms. Ik heb nog nooit zo'n stel klapharken bij elkaar gezien. Die grote stond op een meter afstand naar me te gillen of die op de markt stond.
En dan zal ik wel weer het verhaal krijgen zonder officials geen rally, maar een cursus "hoe ga ik met mensen om" zou niet misstaan voor sommige...
Armand

Berichtdoor RobinV-Rally » zo sep 20, 2009 8:01

Tukker FM schreef:

Alle 350Z's stonden zeer laag afgesteld, denk maar aan max 10cm van de grond. Dus waarschijnlijk een stukje onverhard of iets dergelijks waar de achterbumpers zijn gesneuveld.
Op de service zag je hoe laag ze stonden, bij Abbring kregen ze de krik er niet onder zonder hem voor op te lichten, Walraven had oprijdplanken.
Dus ik denk dat dat de oorzaak is.
Op KP5 en 8 viel het ook op dat er alleen 350Z's afschoven, wel een paar spinnetjes verder, maar de Nissans haalden die bocht niet (Post 12), Klippel heeft daar zeker 5min verloren omdat hij helemaal vaststond (zie de fotos in het fototopic van mij). Is dat een gebrek aan tractie? of teveel tractie? of geen idee?
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor crx303 » zo sep 20, 2009 8:05

Armand schreef:

Soms. Ik heb nog nooit zo'n stel klapharken bij elkaar gezien. Die grote stond op een meter afstand naar me te gillen of die op de markt stond.
En dan zal ik wel weer het verhaal krijgen zonder officials geen rally, maar een cursus "hoe ga ik met mensen om" zou niet misstaan voor sommige...

Die vent bij ingang service, die grote, heel hard gelachen om die gast, nam zijn taak beetje TE serieus.....

Deed trouwens wel een leuk dansje om de auto's rechtsaf te sturen
Laatst bijgewerkt door crx303 op zo sep 20, 2009 8:08, in totaal 1 keer bewerkt.
crx303

Berichtdoor TWENGELTJE » zo sep 20, 2009 8:06

Armand schreef:

Deze meneer heeft daar ook van de organisatie een duidelijk commentaar op gekregen ( om het maar zachtjes uit te drukken)
TWENGELTJE

Berichtdoor aj seppenwoolde » zo sep 20, 2009 8:34

TWENGELTJE schreef:
Armand schreef:

Deze meneer heeft daar ook van de organisatie een duidelijk commentaar op gekregen ( om het maar zachtjes uit te drukken)

bij de proef op de beuzeberg werd ook door de official een aantal het publiek gesommeerd om naar achter te gaan dit gebeurde niet en toen heeft hij de politie er bij gehaald om deze twee te verwerwijderen,door een aantal mensen werd daar toen ook op gereageerd met MIETJE ZIJKERD ECT.

ik vind : als zo'n man (die zijn werk doet) volgens de regels te werk gaat moet men zich daar aan houden ,als er wat gebeurd is HIJ aansprakelijk (zou u dat op u willen hebben ???????
aj seppenwoolde

Berichtdoor rogerally » zo sep 20, 2009 8:51

aj seppenwoolde schreef:
TWENGELTJE schreef:
Armand schreef:

bij de proef op de beuzeberg werd ook door de official een aantal het publiek gesommeerd om naar achter te gaan dit gebeurde niet en toen heeft hij de politie er bij gehaald om deze twee te verwerwijderen,door een aantal mensen werd daar toen ook op gereageerd met MIETJE ZIJKERD ECT.

ik vind : als zo'n man (die zijn werk doet) volgens de regels te werk gaat moet men zich daar aan houden ,als er wat gebeurd is HIJ aansprakelijk (zou u dat op u willen hebben ???????

Zelf jaren official geweest, dus weet hoe het werkt.
Maar het is wat Armand zegt, met rustig praten en dingen uitleggen los je veel meer op dan beginnen te schreuwen.
Soms heb je er idd van die dwarsen bijzitten en als je dan de politie er bij moet halen (mij is geleerd dit wel via de start van de proef te regelen) is dat een verstandige keuze in mijn ogen.
Wat er vervolgens uit het publiek geroepen wordt, moet je dan maar opvangen op je brede schouders. Je hebt immers gedaan wat in jouw ogen het beste leek.

Verder moeten er natuurlijk, zoals al aangegeven, niet iedere official over de spreekwoordelijk kam genomen worden. Er zijn er genoeg dit precies weten waar ze mee bezig zijn.
rogerally

Berichtdoor eenarmigebandiet » zo sep 20, 2009 9:26

[quote]Verder moeten er natuurlijk, zoals al aangegeven, niet iedere official over de spreekwoordelijk kam genomen worden. Er zijn er genoeg dit precies weten waar ze mee bezig zijn.

Dit kan ook gezegt worden over het publiek :x
Want wat enkelen (gelukkig maar) er soms uitkramen richting officials slaat ook nergens op.
Ik heb dan wel brede schouders, :lol:
Maar ik moet ze soms wel in smeren met vet, en tot 10 tellen, anders gaat het op dat moment niet meer goed komen. :evil:
Maar gelukkig betreft dit maar een enkeling.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat bij een escalatie, de oorzaak niet altijd direkt bij de opstelling van de official moet worden gezocht.
Waarmee ik niet wil zeggen dat official's onveilbaar zijn.
Officials zijn (gelukkig) ook maar mensen. :wink:
eenarmigebandiet

Berichtdoor dalenbart » zo sep 20, 2009 9:30

Terwijl iedereen zo over die officials zit te klagen wil ik graag een compliment geven aan de officials die op kp 10 bij het punt stonden waar ze van het onverhard haaks links gingen de brug over.
Deze officials straalden rust uit en hadden tijd om her en der een praatje te maken en niet overal voor te willen staan.
Ik vind dat complimentjes naar de officials er ook bij horen dus kom maar op met meer complimenten
dalenbart

Berichtdoor CoenRallySportRoosendaal » zo sep 20, 2009 9:35

dalenbart schreef:Terwijl iedereen zo over die officials zit te klagen wil ik graag een compliment geven aan de officials die op kp 10 bij het punt stonden waar ze van het onverhard haaks links gingen de brug over.
Deze officials straalden rust uit en hadden tijd om her en der een praatje te maken en niet overal voor te willen staan.
Ik vind dat complimentjes naar de officials er ook bij horen dus kom maar op met meer complimenten

Inderdaad , de officials hebben het goed gedaan. :wink:
Op de punten waar wij stonden dan.
CoenRallySportRoosendaal

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo sep 20, 2009 9:40

het vald wel op na elke wedstrijd hier op het forum het onderwerp officials ter discussie. Er zijn officials die zijn haar taak serieus nemen en er zijn erbij die dat niet doen. Er is publiek de echte fan die zich aan de regels houden en er is lokaal publiek die zich nergens wat van aan trekt. deze mensen zijn zich ook niet bewust van de gevaren.
Dit is nu eenmaal zo en zal altijd blijven.
V.D.G Rally team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden