Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor ZZR Fan » zo sep 20, 2009 13:51

Op TV Oost vond ik de berichtgeving over beide heren gisteravond wel heel slordig. Nieuwszender onwaardig.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor astra driver » zo sep 20, 2009 13:52

Loabarg schreef:
R.S. schreef:De rally wordt op een openbare weg verreden, dus eigenlijk is het grote flauwe kul dat je dan entree gaat vragen, ik vindt, dit niet normaal, dit is mijn standpunt, en wat jullie daar van vinden moeten jullie zelf weten :wink:

Je moest eens weten wat het kost om alles te organiseren en na de rally weer op orde te krijgen, dan is 5 euri nog een koopje

openbare weg...? op het moment van de rally is de weg niet openbaar meer maar afgehuurd voor de deelnemers en dat is een dure aangelegenheid :roll:
astra driver

Berichtdoor cvgn » zo sep 20, 2009 14:08

Hoorde van verschillende mensen dat het publiek na de crash wel erg dichtbij stond (op zo'n 20 meter).
Ze hadden toch door een lint te spannen het publiek verder naar achter kunnen zetten. Werkt het publiek dan niet mee kan je altijd nog hulptropen inschakelen, die waren er volgens de beelden genoeg.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor official29111 » zo sep 20, 2009 15:05

Het was toch al met al weer een geslaagd evenement. Als je bedenkt dat er een compleet nieuw organisatiecommité gevormd moest worden.
Voor volgend jaar zijn er vast nog wel flink wat verbeterpuntjes te bedenken maar die zijn er bij elke rally.

Wat betreft de immer gespannen relatie tussen publiek en officials: het zou voor veel toeschouwers misschien helpen eerst na te denken over het waarom van bepaalde maatregelen. Het heeft niet altijd met veiligheid te maken maar soms ook met eisen van aanwonenden. Als die door het publiek massaal genegeerd worden dan betekent dat in het ergste geval het einde van sommige KP's
Voor officials geldt soms: tel eerst tot tien :evil: (geldt overigens ook voor mezelf)
official29111

Berichtdoor r199 » zo sep 20, 2009 15:16

Na Het zijn zoals ik zie meer de jongere garde van de officials die het spelletje niet door hebben, en die zijn het waardoor alle hesjes het moeten ontgelden. Zoals op bv kp daarle: 1 auto in de linkerberm 1 in de rechter en daar paste er ook nog 1 midden op de weg tussen, lintje achter de auto's langs en de heren met de kont op de kap. Dus proberen over de auto's en officials te kijke, maar dat lukte de kleinste fans dus echt niet. Waaron niet de auto's zo neerzetten achter elkaar in 1 berm???
is dat te moeilijk, en het het meer gezien.
Maar de heren hesjes die het begrijpen bedankt voor het mogelijk maken van dit rallyweekend.

Vond het trouwens heel dapper van die man met zijn zoontje die in daarle tegen de rijrichting in de es affietste onder het rijden. Vond het zeer dapper, alleen jammer dat hij het niet eens was met de boete die volgde door de politie voor het ingevaar brengen van zijn zoontje.
Zijn argument was wel duidelijk: Iedereen loopt daar in het weiland dus waarom kan ik niet over de weg fietsen:P haha
r199

Berichtdoor henk » zo sep 20, 2009 15:20

official29111 schreef:Het was toch al met al weer een geslaagd evenement. Als je bedenkt dat er een compleet nieuw organisatiecommité gevormd moest worden.
Voor volgend jaar zijn er vast nog wel flink wat verbeterpuntjes te bedenken maar die zijn er bij elke rally.

Wat betreft de immer gespannen relatie tussen publiek en officials: het zou voor veel toeschouwers misschien helpen eerst na te denken over het waarom van bepaalde maatregelen. Het heeft niet altijd met veiligheid te maken maar soms ook met eisen van aanwonenden. Als die door het publiek massaal genegeerd worden dan betekent dat in het ergste geval het einde van sommige KP's
Voor officials geldt soms: tel eerst tot tien :evil: (geldt overigens ook voor mezelf)

soms heb je gewoon niet de tijd om tot 10 te tellen als er een auto aan komt en publiek toch nog eigenwijs hun eigen gang gaat....kan best begrijpen dat een official dan agressief over komt zonder dit overigens zo te bedoelen!
henk

Berichtdoor Hein » zo sep 20, 2009 15:22

cvgn schreef:Hoorde van verschillende mensen dat het publiek na de crash wel erg dichtbij stond (op zo'n 20 meter).
Ze hadden toch door een lint te spannen het publiek verder naar achter kunnen zetten. Werkt het publiek dan niet mee kan je altijd nog hulptropen inschakelen, die waren er volgens de beelden genoeg.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel

Ik denk dat die hulptroepen wel wat anders te doen hadden, Carine. Ik stond 300 meter verder en de paniek/reddeloosheid was alom. Wij zijn bewust niet naar de plaats van de crash gelopen.

Ik heb het vrijdagavond ook al in dit topic gezet: het respect is in de huidige maatschappij soms ver te zoeken. Velen onder ons snappen niet dat je als toeschouwer bij zoiets alleen maar in de weg kunt lopen.

Helaas heb je altijd sensatiebeluste figuren die beeld- en/of fotomateriaal willen hebben. Daarvoor gaan mensen (in zijn algemeenheid gesproken en niet specifiek dit ongeval) heeeeeel erg ver. Kijk maar naar de foto's die vrijdag al op het forum verschenen en waar de heer in kwestie gisteren nog een snerende opmerking over meende te moeten maken toen de foto opnieuw verwijdert werd door een van de andere mods.

Ook de link naar het filmpje dat Aart geplaatst heeft heb ik verwijdert. Ik weet dat de brandweer alles tijdens een uitruk op foto en video vastlegd, maar ik vind het ongepast dat ze het klakkeloos toestaan dat beelden en foto's op het net gedumpt worden. Al vraag ik me af in hoeverre ze het tegen kunnen houden.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor pedduhwick » zo sep 20, 2009 15:28

Hein schreef:
cvgn schreef:Hoorde van verschillende mensen dat het publiek na de crash wel erg dichtbij stond (op zo'n 20 meter).

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel

Ik denk dat die hulptroepen wel wat anders te doen hadden, Carine. Ik stond 300 meter verder en de paniek/reddeloosheid was alom. Wij zijn bewust niet naar de plaats van de crash gelopen.

Ik heb het vrijdagavond ook al in dit topic gezet: het respect is in de huidige maatschappij soms ver te zoeken. Velen onder ons snappen niet dat je als toeschouwer bij zoiets alleen maar in de weg kunt lopen.

Helaas heb je altijd sensatiebeluste figuren die beeld- en/of fotomateriaal willen hebben. Daarvoor gaan mensen (in zijn algemeenheid gesproken en niet specifiek dit ongeval) heeeeeel erg ver. Kijk maar naar de foto's die vrijdag al op het forum verschenen en waar de heer in kwestie gisteren nog een snerende opmerking over meende te moeten maken toen de foto opnieuw verwijdert werd door een van de andere mods.

Ook de link naar het filmpje dat Aart geplaatst heeft heb ik verwijdert. Ik weet dat de brandweer alles tijdens een uitruk op foto en video vastlegd, maar ik vindt het ongepast dat ze het klakkeloos toestaan dat beelden en foto's op het net gedumpt worden. Al vraag ik me af in hoeverre ze het tegen kunnen houden.

Maar ik hoorde toch ook dat het een punt was waar geen publiek mocht komen, dat zei gisteren een kerel op de proef ypelo mij die wees het mij aan op het kaartje.
pedduhwick

Berichtdoor Hein » zo sep 20, 2009 15:43

Klopt, het punt van de crash is officieel verboden voor publiek volgens de kaart in het boekje.

Het publiekspunt, waar wij ook stonden, is ongeveer300 meter verder. Zodra de proef stillag was er voor de officials geen houden meer aan. Veel sensatiezoekers trokken naar het plaats van het ongeval. Of er al publiek stond kan ik niet zeggen, maar volgens berichten die ik gehoord heb wel. Die mensen lappen dus de regels aan hun laars.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Arjan19 » zo sep 20, 2009 15:48

Uch.

En nu allemaal naar RTL7 kijken voor het verslag van de hellendoorn rally!!

Ciaooo: 8)
Arjan19

Berichtdoor opelpower » zo sep 20, 2009 15:48

ZZR Fan schreef:Op TV Oost vond ik de berichtgeving over beide heren gisteravond wel heel slordig. Nieuwszender onwaardig.

Nou RTL Rally Report dan.. wat een waardeloos programma is dat zeg! Niets over het ongelukt, niets over regionale rijders, alleen die domme WRC rotzooi zoals altijd. Stel kanslozen bij RTL :evil: .
opelpower

Berichtdoor niekschippers » zo sep 20, 2009 15:56

opelpower schreef:
ZZR Fan schreef:Op TV Oost vond ik de berichtgeving over beide heren gisteravond wel heel slordig. Nieuwszender onwaardig.

Nou RTL Rally Report dan.. wat een waardeloos programma is dat zeg! Niets over het ongelukt, niets over regionale rijders, alleen die domme WRC rotzooi zoals altijd. Stel kanslozen bij RTL :evil: .

gaan we weer... :?
http://www.poff.store
Interieur ontwerp en advies
niekschippers

Berichtdoor rally-idioot » zo sep 20, 2009 16:02

opelpower schreef:

Volgende week komt de rest aan bod, relax :D

Die Verhoeven liep er wel heel arrogant bij gisteren trouwens.
rally-idioot

Berichtdoor sebas » zo sep 20, 2009 16:03

tsjah... :roll:
sebas

Berichtdoor Sanderboy » zo sep 20, 2009 16:05

opelpower schreef:

als je het niet aanstaat moet je niet kijken
Laatst bijgewerkt door Sanderboy op zo sep 20, 2009 16:07, in totaal 1 keer bewerkt.
groeten uit het mooie twente
Sanderboy

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden