Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor uw official op stap » vr sep 25, 2009 13:08

Holkers schreef:Heerlijk. Eerst mensen afschieten op gebrek aan leeftijd, verantwoordelijkheids gevoel en 'het beter weten' om vervolgens al jankend op de blote knie-en te vragen of ze gezellig willen samenwerken...

Als je mensen wilt werven, mag je wel andere manier van communiceren gebruiken.

Waarom verbaast mij het niet een dergelijk antwoord van jou te moeten lezen?

Trek zelf ook eens een hesje aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
uw official op stap

Berichtdoor Holkers » vr sep 25, 2009 13:11

uw official op stap schreef:
Holkers schreef:Heerlijk. Eerst mensen afschieten op gebrek aan leeftijd, verantwoordelijkheids gevoel en 'het beter weten' om vervolgens al jankend op de blote knie-en te vragen of ze gezellig willen samenwerken...

Nou, meneer van de geweldige-communicatie, ik heb me een keertje vrijwillig aangemeld en daar werd HELEMAAL NIETS mee gedaan. Dus lekker het clubje het clubje laten, maar mij zul je niet in gele hes zien.

Maar door jou geschreeuw hier, vallen er binnen 10 minuten al 3 mensen af. Is dat nou echt de manier waarop je meer officials krijgt? Denk het niet?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Dennis014 » vr sep 25, 2009 13:12

mmrizio schreef:
Dennis014 schreef:Of heeeeel heeeeeeeeel misschien komt het wel omdat we allemaal door moeten studeren omdat we anders geen toekomst hebben en dat we dus, zoals ik, dik 1600 euro aan schoolgeld kwijt zijn int jaar en daarbij nog 1000 euro aan boeken moeten betalen van 90 euro studiefinanciering per maand (simpele rekensom leert dan dat ik dus 1400 euro tekort kom)

Volgens mij kom jij in aanmerking voor korting op het schoolgeld :twisted:

Maar verder is het allemaal een beetje off topic....

Maurice

Als dat toch es zou kunnen...

Off topic vind ik het niet. Geef alleen maar aan dat het er niet aan ligt dat we niet willen, maar dat we gewoon niet kunnen...

@ uw official op stap: Beetje gelijk heeft hij wel..... En ik vind het een beetje makkelijk om dan te reageren met "trek zelf eens een hesje aan"
Dennis014

Berichtdoor uw official op stap » vr sep 25, 2009 13:18

Holkers schreef:

Nou, meneer van de geweldige-communicatie, ik heb me een keertje vrijwillig aangemeld en daar werd HELEMAAL NIETS mee gedaan. Dus lekker het clubje het clubje laten, maar mij zul je niet in gele hes zien.

Maar door jou geschreeuw hier, vallen er binnen 10 minuten al 3 mensen af. Is dat nou echt de manier waarop je meer officials krijgt? Denk het niet?

tegen zo'n dom antwoord ben ik zelfs niet opgewassen.

Ik schreeuw alleen maar om het feit dat wij te weinig officials hebben.
En daar maak ik mij grote zorgen om.
Je kunt mij niet aanrekenen wat anderen schrijven, leer eerst eens dat je eens rustig leest wat anderen schrijven. En leer dan ook eens de intentie daarvan in te zien.
Ik schreef duidelijk dat wij op zoek zijn naar mensen met verantwoordelijkheidsgevoel. Ik brand niemand af, ja op één na en die vraagt er dan ook om.
Is dit soms een antwoord op het gegeven dat ze jou niet hebben uitgenodigd?
uw official op stap

Berichtdoor RobinV-Rally » vr sep 25, 2009 13:19

Meneer Rinus,

ik ben van jongs af aan opgevoed met de ELE Rally, maar doe geen official hesje aan omdat ik als jongeman achter het lint wel eens erger aan deze mensen. Vooral hun gebrek aan gevoel voor communicatie en socialiteit. Als je ze netjes vraagt om een stapje opzij te doen zodat niemand zich eraan stoort krijg je of een bot antwoord, of gaan ze er nog beter voorstaan. Er zijn er slechts enkelen die begrip hebben voor de toeschouwers. Verder ben ik het geheel eens met wat eerder gezegd werd dat de aflinting belachelijk slecht is. Soms wel 40m buiten het asfalt, ook al ligt er een 1,5 m diepe en 2m brede sloot tussen.
Verder krijg je niks als je er als official/marshall gaat staan, behalve een hoop gesnauw van toeschouwers en een rallyschildje.
Ik vind het ook niet zo verstandig van u om meteen de jeugd aan te vallen, 70% van de jongeren onder de 25 is student, heeft huiswerk, werk en misschien wel een sociaal leven. Om official te zijn ben je bijna 3 dagen kwijt, de briefing en de rally zelf (kennissenkring dus betrouwbare bron).
Ook zijn er veel jongeren die zelf sites onderhouden over de rally, waaronder ikzelf, en deze staan ook liever achter het lint met een camera of met een pershesje aan.
Natuurlijk moeten er officials zijn, maar zoals ik eerder aangaf, als je nu eerst de positionering en samenstelling van zo'n team bekijkt en aanpast, dan heb je er minder nodig en zijn ze beter verdeeld over de proeven.
Mijn conclusie is dus, dat er voldoende officials zijn, maar deze beter ingezet kunnen worden. Er zijn er nooit genoeg, maar om nou te gaan zeuren over inkorten van proeven omdat ze in feite verkeerd staan, vind ik ver gaan als 18jarig fan!

Ik hoop dat je iets met dit bericht doet, en niet meteen een boze reply teruggeeft. Je ziet me eerder naar een rijder toesprinten om te helpen deze uit de sloot te bevrijden, want dat mag blijkbaar wel, dan dat ik mensen sta af te snauwen dat ze achter het lint moeten blijven en dan daarna gaan vragen hoe dat het komt dat er steeds minder officials zijn.

Groeten,

Robin
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor Leo » vr sep 25, 2009 13:31

Volgens mij gaat het over de Hellendoornrally.
En niet over wie er nu gelijk heeft, zet er gewoon politiemensen neer.
kunnen ze ook geen bonnen uitschrijven.
Leo

Berichtdoor Armand » vr sep 25, 2009 13:35

Denk dat de officials aan hun imago moeten gaan werken. Ik weet, zonder officials geen bla, bla. En ik wil zeker niet iedereen over één kam scheren. Maar als ik even terug denk aan Hellendoorn, dan denkt geen haar op mijn hoofd om geassocieerd te worden met die knurft die bij de ingang service stond. Dat gele hesje geeft macht en een aantal kunnen hier niet goed mee omgaan, wat het dan weer verziekt voor de anderen.
Armand

Berichtdoor Holkers » vr sep 25, 2009 13:40

uw official op stap schreef:tegen zo'n dom antwoord ben ik zelfs niet opgewassen.

Ik schreeuw alleen maar om het feit dat wij te weinig officials hebben.
En daar maak ik mij grote zorgen om.
Je kunt mij niet aanrekenen wat anderen schrijven, leer eerst eens dat je eens rustig leest wat anderen schrijven. En leer dan ook eens de intentie daarvan in te zien.
Ik schreef duidelijk dat wij op zoek zijn naar mensen met verantwoordelijkheidsgevoel. Ik brand niemand af, ja op één na en die vraagt er dan ook om.
Is dit soms een antwoord op het gegeven dat ze jou niet hebben uitgenodigd?

Dat ik van jou moet aanhoren dat ik een dom antwoord geef, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wat de reden is waarom ik niets gehoord heb van mijn aanmelding weet ik niet, maar ik leg het op drukte en niet rancune. Dezelfde rancune heb ik niet naar mensen of organisaties en dat is ook niet de reden waarom ik zo reageer. Ik weet zeker, dat met een juiste manier van werven, er een aantal mensen zo ver is te krijgen om de gele hes aan te trekken. Ik ben ook van mening dat jij daarin een rol kan spelen, maar niet een hoofdrol. Je hebt het hart op je tong liggen en dat kun je bij het werven niet gebruiken. Je schreeuwt op me terwijl je me best kan gebruiken. Moet ik dan warm worden om naast je te gaan staan?

Over mijn verantwoordelijkheidsgevoel als official schat ik me redelijk hoog in. Ik heb in de loop der jaren veel officials gezien en ik kan nou niet zeggen dat ik van iedere groep even warm loop. Velen hebben een slchte omgang met publiek (er voorstaan, afsnouwen, niet luisteren naar mensen) en weten totaal niets te doen als het fout gaat. Er zijn zeker goede tussen en het gebrek aan officials zorgt er waarschijnlijk voor dat er meer mensen staan die geen opleiding gevolgd hebben, maar of dat de juiste insteek is. Er wordt vaak door officials geroepen; zonder ons geen rally. Maar als ik rijder was, zou ik er toch een stuk geruster op zijn als er juist geschoolde officials op elk punt staan waardoor (medische) hulp direct voor handen is.

Als je daarom mensen wilt werven, moet je paaien. Mensen warm maken voor het vak, de mooie kanten laten zien en de nood waarmee ze binnen worden gehaald. Niet elk negatief ding wegdrukken, elk negatief woord neerslaan. Er zijn voldoende mensen die wel eens een keer mee willen werken, maar als je dan zo'n muur van geschreeuw tegen komt, gaat dat gevoel snel weg.
Holkers

Berichtdoor dennis tragter » vr sep 25, 2009 13:43

RobinV-Rally schreef:

Meneer Rinus,

ik ben van jongs af aan opgevoed met de ELE Rally, maar doe geen official hesje aan omdat ik als jongeman achter het lint wel eens erger aan deze mensen. Vooral hun gebrek aan gevoel voor communicatie en socialiteit. Als je ze netjes vraagt om een stapje opzij te doen zodat niemand zich eraan stoort krijg je of een bot antwoord, of gaan ze er nog beter voorstaan. Er zijn er slechts enkelen die begrip hebben voor de toeschouwers. Verder ben ik het geheel eens met wat eerder gezegd werd dat de aflinting belachelijk slecht is. Soms wel 40m buiten het asfalt, ook al ligt er een 1,5 m diepe en 2m brede sloot tussen.
Verder krijg je niks als je er als official/marshall gaat staan, behalve een hoop gesnauw van toeschouwers en een rallyschildje.
Ik vind het ook niet zo verstandig van u om meteen de jeugd aan te vallen, 70% van de jongeren onder de 25 is student, heeft huiswerk, werk en misschien wel een sociaal leven. Om official te zijn ben je bijna 3 dagen kwijt, de briefing en de rally zelf (kennissenkring dus betrouwbare bron).
Ook zijn er veel jongeren die zelf sites onderhouden over de rally, waaronder ikzelf, en deze staan ook liever achter het lint met een camera of met een pershesje aan.
Natuurlijk moeten er officials zijn, maar zoals ik eerder aangaf, als je nu eerst de positionering en samenstelling van zo'n team bekijkt en aanpast, dan heb je er minder nodig en zijn ze beter verdeeld over de proeven.
Mijn conclusie is dus, dat er voldoende officials zijn, maar deze beter ingezet kunnen worden. Er zijn er nooit genoeg, maar om nou te gaan zeuren over inkorten van proeven omdat ze in feite verkeerd staan, vind ik ver gaan als 18jarig fan!

Ik hoop dat je iets met dit bericht doet, en niet meteen een boze reply teruggeeft. Je ziet me eerder naar een rijder toesprinten om te helpen deze uit de sloot te bevrijden, want dat mag blijkbaar wel, dan dat ik mensen sta af te snauwen dat ze achter het lint moeten blijven en dan daarna gaan vragen hoe dat het komt dat er steeds minder officials zijn.

Groeten,

Robin

het plaatsen van de linten wordt niet bepaald door de official op de post maar staat voorgeschreven in het zgn veiligheidsplan daar heeft de official zich maar in het redelijke aan te houden anders wordt de post door de voorrijd auto's afgekeurd en kan hij alles nog eens doen wat weer tot vertraging en in het ergste geval annuleren van de proef leid
dennis tragter

Berichtdoor uw official op stap » vr sep 25, 2009 13:46

RobinV-Rally schreef:

Meneer Rinus,

Groeten,

Robin

Ik moet je hierin op een paar punten helaas gelijk geven.
Ik weet dat er ook officials zijn die zo doen, dat is niet slim.
Ik reken mij gelukkig niet tot deze groep en ik denk dat de meesten die mij kennen dit zullen beamen.
En wij zien ook vaak mensen naar een auto toe sprinten als er wat gebeurd is, dat is alleen maar positief dat je daarbij wilt helpen.
Maar wat mij dan zorgen baart is wel het feit dat officials vaak weten waar ze op moeten letten in zo'n geval en ook wat ze beslist niet moeten doe.
Hoe vaak zie je bijvoorbeeld hoe rijders bijna een auto uit worden getrokken als een auto gecrasht is?
Ik weet wel dat dat goede bedoelingen zijn, maar weet ook wat er kan gebeuren als zoiets niet goed gebeurd.
Alleen al om dat te weten is al goed voor iedereen die langs de proeven staat. En dat leer je als je wat verder bent als official.
Ik vind het persoonlijk ook niet leuk hoevaak ik dingen toegestuurd krijg over officials die iets niet goed deden. Ik wil jou daarom uitdagen om eens te laten zien hoe het wel moet. Want de beste stuurlui staan nog altijd aan de wal.

Verder ben ik niet degene die De jeugd aanviel. Lees dat even terug hoe dat precies zat. Integendeel, ik zie graag meer jeugd komen.
Het maakt mij niet uit of je oud of jong bent, heb je verantwoordelijkheidsgevoel, kom ons dan versterken.
Denk er ook eens over na dat er wel genoeg serieuze officials rond lopen die steeds weer op hun brood krijgen dat anderen er een potje van bakken.

Mensen, ik ken 2 proeven aan het einde van de laatste dag van Hellendoorn waar het maar net goed gegaan is met de bemanning van de posten of liever gezegd eigenlijk net niet.
Want als je op het allerlaatste moment overal officials vandaan moet zien te toveren, dan is het al te laat.
Wij, dan reken ik mij gemakshalve even tot de "goeien" zien graag goeie serieuze mensen komen.
Want denk je zelf dat het voor mij leuk was om 3 proeven te moeten doen? Ik zou zelf ook graag even een keer op het serviceterrein willen kijken. Ik zou ook graag bij de prijsuitreiking zijn geweest.
Maar die tijd was er gewoonweg niet omdat er overal officials te kort waren.
uw official op stap

Berichtdoor Campos » vr sep 25, 2009 13:47

Armand schreef:Denk dat de officials aan hun imago moeten gaan werken. Ik weet, zonder officials geen bla, bla. En ik wil zeker niet iedereen over één kam scheren. Maar als ik even terug denk aan Hellendoorn, dan denkt geen haar op mijn hoofd om geassocieerd te worden met die knurft die bij de ingang service stond. Dat gele hesje geeft macht en een aantal kunnen hier niet goed mee omgaan, wat het dan weer verziekt voor de anderen.

I know, dankzij hem moest ik zaterdagochtend 2km met flink wat kilo's aan (flexi-)servicespullen sjouwen omdat 'geen enkele niet-rallyauto meer de service op mocht'. Dat ondanks het serviceschild en -sticker die in en op mijn auto aanwezig waren. Vervolgens hierdoor een kleine 10 minuten aan servicetijd verliezen en later horen dat ik er wel op had gemogen.....
Campos

Berichtdoor Holkers » vr sep 25, 2009 13:48

Leo schreef:Volgens mij gaat het over de Hellendoornrally.

Nou, op de proef met dat vele onverhard (noem eens een naam) stonden agenten de boel te regelen. Daar werd wel naar geluisterd. Helaas had agent 1 het verkeerd begrepen en werden we allemaal ergens naar toe gestuurd waar het een stuk minder veilig was (asfaltweg met veel los grind op ooghoogte...). Later ben ik terug gelopen en toen mochten we van agenten 2 en 3 wel naar de overkant. Neemt niet weg dat ze het publiek meer in de hand hebben dan officials, waarschijnlijk vanwege het verschil in uitstraling tussen official en agent (meeste mensen menen dat officials slechts verkeersregelaars zijn, terwijl je daar bijna dezelfde rechten hebben als agenten)
Holkers

Berichtdoor JoostS » vr sep 25, 2009 13:49

Heb helemaal geen zin om in de discussie mee te willen doen, maar ik wil toch even het volgende melden.
De verdeling van het aantal officials per bocht/proef kan naar mijn idee soms ook beter.
Het kan best zijn dat dat zo afgesproken is volgens het veiligheidsplan, maar dan moet daar misschien naar gekeken worden.

Zag het in Hellendoorn ook weer, op een redelijk langzaam punt, wat goed af te zetten is staan 4 officials. Eén ervan fluit op een scouting-fluitje, de andere staat foto's te maken en nog twee andere officials staan met hun handen in hun zakken te kijken.
Mij maakt het allemaal niet veel uit, maar het is wel een idee om te kijken naar de efficiëntie van de officialplaatsing.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor official No. 27768 » vr sep 25, 2009 13:55

Leo schreef:Volgens mij gaat het over de Hellendoornrally.

Regel jij 100 agenten per kp? :roll: Misschien moeten we ook maar risico rally's creëren zodat we standaard politie krijgen en ME achter de hand hebben.
Alle gekheid op een stokje; normaal heb je geen agenten nodig tenzij er wat erg recalcitrant zijn want dan zijn wij ook machteloos. Echter bij hoeveelheden publiek als in Hellendoorn is extra (bekwaam) personeel wel erg gewenst! Detail blijft dat rally één van de vele sporten / activiteiten is in Nl en ook nog eens ondergewaardeerd door velen. Dit leidt vaak tot onderschatting door gemeenten / politie en dit gaat net zolang goed totdat het echt een keer fout gaat. Laten we hopen van niet.... :roll:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Pruttel » vr sep 25, 2009 14:05

Wat is de minimale leeftijd eigenlijk voor een official?
Ik zou als 16-jarige best willen helpen, al val ik onder DE jeugd die blijkbaar nooit iets vrijwilligs wil doen.
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord, als je plezier hebt in je werk maakt het niks uit of je nou wat verdient of niet.
Ik heb het mooiste werk van de wereld, en al krijg ik een euro per uur, het zal mij werkelijk aan de kont roesten.
Pruttel

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden