RobinV-Rally schreef:uw official op stap schreef:Holkers schreef:Heerlijk. Eerst mensen afschieten op gebrek aan leeftijd, verantwoordelijkheids gevoel en 'het beter weten' om vervolgens al jankend op de blote knie-en te vragen of ze gezellig willen samenwerken...
Als je mensen wilt werven, mag je wel andere manier van communiceren gebruiken.
Waarom verbaast mij het niet een dergelijk antwoord van jou te moeten lezen?
Trek zelf ook eens een hesje aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meneer Rinus,
ik ben van jongs af aan opgevoed met de ELE Rally, maar doe geen official hesje aan omdat ik als jongeman achter het lint wel eens erger aan deze mensen. Vooral hun gebrek aan gevoel voor communicatie en socialiteit. Als je ze netjes vraagt om een stapje opzij te doen zodat niemand zich eraan stoort krijg je of een bot antwoord, of gaan ze er nog beter voorstaan. Er zijn er slechts enkelen die begrip hebben voor de toeschouwers. Verder ben ik het geheel eens met wat eerder gezegd werd dat de aflinting belachelijk slecht is. Soms wel 40m buiten het asfalt, ook al ligt er een 1,5 m diepe en 2m brede sloot tussen.
Verder krijg je niks als je er als official/marshall gaat staan, behalve een hoop gesnauw van toeschouwers en een rallyschildje.
Ik vind het ook niet zo verstandig van u om meteen de jeugd aan te vallen, 70% van de jongeren onder de 25 is student, heeft huiswerk, werk en misschien wel een sociaal leven. Om official te zijn ben je bijna 3 dagen kwijt, de briefing en de rally zelf (kennissenkring dus betrouwbare bron).
Ook zijn er veel jongeren die zelf sites onderhouden over de rally, waaronder ikzelf, en deze staan ook liever achter het lint met een camera of met een pershesje aan.
Natuurlijk moeten er officials zijn, maar zoals ik eerder aangaf, als je nu eerst de positionering en samenstelling van zo'n team bekijkt en aanpast, dan heb je er minder nodig en zijn ze beter verdeeld over de proeven.
Mijn conclusie is dus, dat er voldoende officials zijn, maar deze beter ingezet kunnen worden. Er zijn er nooit genoeg, maar om nou te gaan zeuren over inkorten van proeven omdat ze in feite verkeerd staan, vind ik ver gaan als 18jarig fan!
Ik hoop dat je iets met dit bericht doet, en niet meteen een boze reply teruggeeft. Je ziet me eerder naar een rijder toesprinten om te helpen deze uit de sloot te bevrijden, want dat mag blijkbaar wel, dan dat ik mensen sta af te snauwen dat ze achter het lint moeten blijven en dan daarna gaan vragen hoe dat het komt dat er steeds minder officials zijn.
Groeten,
Robin
Ik moet je hierin op een paar punten helaas gelijk geven.
Ik weet dat er ook officials zijn die zo doen, dat is niet slim.
Ik reken mij gelukkig niet tot deze groep en ik denk dat de meesten die mij kennen dit zullen beamen.
En wij zien ook vaak mensen naar een auto toe sprinten als er wat gebeurd is, dat is alleen maar positief dat je daarbij wilt helpen.
Maar wat mij dan zorgen baart is wel het feit dat officials vaak weten waar ze op moeten letten in zo'n geval en ook wat ze beslist niet moeten doe.
Hoe vaak zie je bijvoorbeeld hoe rijders bijna een auto uit worden getrokken als een auto gecrasht is?
Ik weet wel dat dat goede bedoelingen zijn, maar weet ook wat er kan gebeuren als zoiets niet goed gebeurd.
Alleen al om dat te weten is al goed voor iedereen die langs de proeven staat. En dat leer je als je wat verder bent als official.
Ik vind het persoonlijk ook niet leuk hoevaak ik dingen toegestuurd krijg over officials die iets niet goed deden. Ik wil jou daarom uitdagen om eens te laten zien hoe het wel moet. Want de beste stuurlui staan nog altijd aan de wal.
Verder ben ik niet degene die De jeugd aanviel. Lees dat even terug hoe dat precies zat. Integendeel, ik zie graag meer jeugd komen.
Het maakt mij niet uit of je oud of jong bent, heb je verantwoordelijkheidsgevoel, kom ons dan versterken.
Denk er ook eens over na dat er wel genoeg serieuze officials rond lopen die steeds weer op hun brood krijgen dat anderen er een potje van bakken.
Mensen, ik ken 2 proeven aan het einde van de laatste dag van Hellendoorn waar het maar net goed gegaan is met de bemanning van de posten of liever gezegd eigenlijk net niet.
Want als je op het allerlaatste moment overal officials vandaan moet zien te toveren, dan is het al te laat.
Wij, dan reken ik mij gemakshalve even tot de "goeien" zien graag goeie serieuze mensen komen.
Want denk je zelf dat het voor mij leuk was om 3 proeven te moeten doen? Ik zou zelf ook graag even een keer op het serviceterrein willen kijken. Ik zou ook graag bij de prijsuitreiking zijn geweest.
Maar die tijd was er gewoonweg niet omdat er overal officials te kort waren.