JoostS schreef:Heb helemaal geen zin om in de discussie mee te willen doen, maar ik wil toch even het volgende melden.
De verdeling van het aantal officials per bocht/proef kan naar mijn idee soms ook beter.
Het kan best zijn dat dat zo afgesproken is volgens het veiligheidsplan, maar dan moet daar misschien naar gekeken worden.
Zag het in Hellendoorn ook weer, op een redelijk langzaam punt, wat goed af te zetten is staan 4 officials. Eén ervan fluit op een scouting-fluitje, de andere staat foto's te maken en nog twee andere officials staan met hun handen in hun zakken te kijken.
Mij maakt het allemaal niet veel uit, maar het is wel een idee om te kijken naar de efficiëntie van de officialplaatsing.
Ja, dat valt me soms ook op.
Maar ik denk dat het een kwestie is van: ''ik wil wel helpen als official, maar dan wel met 4 vrienden van me''. En dan zet je ze dus allemaal bij een bepaalde situatie neer. Als je dan gaat spreiden kan dat misschien op weerstand stuitten. Ik weet niet of dit in de praktijk ook zo gebeurd, maar ik vermoed het.
Ben het iig wel met je eens dat het niet altijd evenredig verdeeld is en dat om de efficiëntie te verhogen je moet kijken naar een goed gebalanceerde spreiding.
En de efficiëntie verhogen dat moet, want blijkbaar is er geen juiste verhouding tussen KP's/KM's en officials en is er blijkbaar niet voldoende aanwas om het tekort aan te vullen. (Officialvergrijzing?)