Racc Rally van Catalunya 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jacques81 » vr sep 11, 2009 16:12

In engeland heeft hij er al mee gereden laatst en niet gewonnen.......
Jacques81

Berichtdoor gta » wo sep 16, 2009 19:00

Eyvind Brynildsen aan de start met de RGRS Skoda Fabia S2000 en niet zijn evo 9... hij rijdt ook de WRC RAlly GB en de Cambria Rally in Wales met de Fabia...
gta

Berichtdoor Jan Willem » wo sep 16, 2009 19:48

Deelnemerslijst klik hier.
Jan Willem

Berichtdoor arno » wo sep 16, 2009 23:08

hallo

Ik ga hier ook de eerste keer heen.
Zijn er mensen die wat nuttige info hebben voor mij?
Bestaat er voor de rally ook een boekje?

Greetz Arno
arno

Berichtdoor AC » wo sep 16, 2009 23:59

arno schreef:hallo

Greetz Arno

Alles wat je nodig hebt is op de site van de rally te vinden. Verwacht per boucle niet meer dan 1 KP te zien.

Ruim voordat de proef begint, aan de start of finish de proef oplopen, dan lopen, veel lopen (al dan niet slepend met koelbox, want vorig jaar was het mooi weer en smaakten ze heerlijk :wink:) tot je op een mooi plekkie bent en je dan installeren voor ongeveer 2/2,5 uur . Alles voorbij laten komen en dan kan je eventueel de proef weer af (met lege koelbox). (Koelbox bijvullen en) Andere proef opzoeken en hetzelfde geintje uithalen.

Dit 6x in het weekend. Service tussendoor doen of 1 boucle voor opgeven.

Zo hebben wij het vorig jaar gedaan.

Zoals in Nederland een klein weggetje vinden die halverwege de proef uitkomt kan je vergeten. Heb ik met super gedetailleerde kaarten en tomtom geprobeert, niet gelukt.

Boekje wordt verkocht, maar was vorig jaar uitverkocht. Het is verstandig om thuis alvast itinerary en proevenkaartjes uit te printen. Weet je zeker dat je info hebt.

Topic van vorig jaar:
http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... sc&start=0

En de snoopy's bestaat nog :lol: ;-)...
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor nkroeze » do sep 17, 2009 7:56

AC schreef:
arno schreef:hallo

Greetz Arno

Alles wat je nodig hebt is op de site van de rally te vinden. Verwacht per boucle niet meer dan 1 KP te zien.

Ruim voordat de proef begint, aan de start of finish de proef oplopen, dan lopen, veel lopen (al dan niet slepend met koelbox, want vorig jaar was het mooi weer en smaakten ze heerlijk :wink:) tot je op een mooi plekkie bent en je dan installeren voor ongeveer 2/2,5 uur . Alles voorbij laten komen en dan kan je eventueel de proef weer af (met lege koelbox). (Koelbox bijvullen en) Andere proef opzoeken en hetzelfde geintje uithalen.

Dit 6x in het weekend. Service tussendoor doen of 1 boucle voor opgeven.

Zo hebben wij het vorig jaar gedaan.

Zoals in Nederland een klein weggetje vinden die halverwege de proef uitkomt kan je vergeten. Heb ik met super gedetailleerde kaarten en tomtom geprobeert, niet gelukt.

Boekje wordt verkocht, maar was vorig jaar uitverkocht. Het is verstandig om thuis alvast itinerary en proevenkaartjes uit te printen. Weet je zeker dat je info hebt.

Topic van vorig jaar:
http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... sc&start=0

En de snoopy's bestaat nog :lol: ;-)...

Die weggetjes zijn er overigens wel.... Gewoon, als je tijd hebt, voortijd een paar proeven rijden en je vind ze prima :)
nkroeze

Berichtdoor mmrizio » do sep 17, 2009 10:19

Twee jaar geleden heb ik op vrijdag 5 van de 6 proeven gezien van de RallyRACC. De zesde heb ik gemist door benzinetekort :oops:

Wel op een offroad motorfiets, maar met een terreinwaardige auto kom je ook een heel eind. Voorbereiding is essentieel, bijvoorbeeld door de proeven in te tekenen op goede papieren/electronische kaarten. Het beste kun je de routes testen voor de rally zelf (bv. na de shakedown), de kwaliteit van onverharde wegen kan wisselen.
Er zijn veel meer wegen dan op de goedkope kaarten staan!

Houd er verder rekening mee dat toegangs en afvoer wegen die door rallyverkeer gebruikt worden, vaak kilometers of zelfs hele dorpen voor en na de proef worden afgezet. Soms al een uur voor aanvang van de proef. Ook hier helpt een goede kaart.

De politie in Spanje doet denken aan de politie in Amsterdam, en heeft het dictatoriale bewind van Franco nog stevig in de genen zitten. Ompraten lukt meestal niet, maar ze ondernemen vaak geen initiatieven als je er omheen komt.

Veel plezier!

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Red_Spike » di sep 22, 2009 20:21

Weet iemand misschien hoe de shakedown er precies uitziet, welke route men rijd en waar de service is tijdens de shakedown. Ik hoorde dat hij niet op de normale service plek is, klopt dit?

Ik ben hard bezig om de proeven in google earth te zetten, maar van de donderdag is niets te vinden.

Zijn er nog andere tips voor een bezoek aan de rally van Spanje?

Groeten en bedankt
Red_Spike

Berichtdoor John_V » di sep 22, 2009 20:26

Red_Spike schreef:Weet iemand misschien hoe de shakedown er precies uitziet, welke route men rijd en waar de service is tijdens de shakedown. Ik hoorde dat hij niet op de normale service plek is, klopt dit?

Ik ben hard bezig om de proeven in google earth te zetten, maar van de donderdag is niets te vinden.

Groeten en bedankt

Jij...Tips ? ervaring voldoende aanwezig :wink: bij familie
John_V

Berichtdoor Red_Spike » di sep 22, 2009 20:29

John_V schreef:
Red_Spike schreef:Weet iemand misschien hoe de shakedown er precies uitziet, welke route men rijd en waar de service is tijdens de shakedown. Ik hoorde dat hij niet op de normale service plek is, klopt dit?

Groeten en bedankt

Jij...Tips ? ervaring voldoende aanwezig :wink: bij familie

Klopt, maar het kan zijn dat er mensen zijn met andere tips.
En de ervaring is nu maar half, mijn vader gaat niet mee, ik ga nu in plaats van hem. Wordt voor mij de eerste keer naar Spanje. Gelukkig maar, anders helemaal geen WRC rally dit jaar.
Red_Spike

Berichtdoor Auron » di sep 22, 2009 21:29

Info over de shakedown staat op de rallyRACC-website:
http://www.rallyracc.com/2009/ingles/noticia.asp?id=778

Eerste 4.3 km van de (13/16) Riudecañes-proef. In Google Earth te vinden door te vliegen naar "Les Irles". Ten westen daarvan kronkelweggetje dat ten noorden van de N-420 loopt. N420 wordt gebruikt om weer terug te rijden naar start/service.

Ik vlieg maandag naar Spanje, dus lekker de tijd om de proeven eens te bekijken en een paar mooie stekjes op te zoeken.

Tiemen
Auron

Berichtdoor arno » wo sep 30, 2009 12:14

Groeten en bedankt

Als je de kaart in google earth hebt,hou ik me aanbevolen.
Zitten nu in Barcelona. Ga zo naar Salou. Service en verkennen.

Bedankt.

Arno
arno

Berichtdoor nkroeze » wo sep 30, 2009 15:13

Hi Arno,

Hier staan ze in google earth:

http://planetemarcus.free.fr/espagne09.htm

(rechts in het menutje)
nkroeze

Berichtdoor Campos » do okt 01, 2009 10:07

Eerste tijden van de shakedown:
http://www.rallyracc.com/2009/ingles/online.html?pag=sk

Zoals verwacht zit Weijs er hier goed bij. Ben benieuwd of er nog een 2e run gemaakt gaat worden door de heren.
Campos

Berichtdoor WRC fan » do okt 01, 2009 10:26

Petter staat gaat niet zo heel snel. Moet vast nog wennen aan zijn auto.
WRC fan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden