WRC Rally of Wales GB

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jan Erik Rietman » ma okt 05, 2009 20:41

Ik denk dat het erg onverstandig is om aan een WRC avontuur te beginnen. Stel, en dat lijkt me eigenlijk alleen al onmogelijk, dat ze de aanschaf van een recente WRC auto kunnen ophoesten. En met recent is dat een Focus'08, C4, of een S14. Als je dan die auto hebt lopen de running cost volgens mij volledig uit de hand, helemaal los van het testen dat broodnodig is en de eventueel gereden schade.

Vervolgens wil je je in de kijker rijden en dat gaat gewoonweg niet lukken, Kijk naar een Novikov, een Wilson en een niveautje lager Rautenbach enz. Tevens blijft een WK dan niet beperkt tot een zestal wedstrijden zoals in het JWRC maar moet je de hele wereld over. Nu laten ze de verre verplaatsingen ook meestal al vallen en is het meer een europees JWRC gebeuren.

Gewoon, nou ja gewoon, nog een jaar in het JWRC, en dan misschien een stap naar een EVO X (4WD)(samen met Heuvel jr?? en/of ondersteuning) naar het PWRC. Als ze dan zich nog steeds kunnen handhaven op WK niveau en als en als en als, dan misschien naar een WRC auto in de nieuwe opzet die er dan terzijnertijd is overstappen.
Jan Erik Rietman

Berichtdoor WRC fan » ma okt 05, 2009 20:43

Ben ik volledig met je eens.
WRC fan

Wales

Berichtdoor jbosscha » di okt 06, 2009 10:32

Zijn er toevallig ook nog mensen, behalve de officialclub van Autosportief, die afreizen naar Wales?

En heeft iemand ervaring met de toegangscontrole bij de proeven? Ik vind 90 GBP / 100 Euro erg veel geld voor een info pakket.

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet
jbosscha

Re: Wales

Berichtdoor steven16V » di okt 06, 2009 16:18

jbosscha schreef:Zijn er toevallig ook nog mensen, behalve de officialclub van Autosportief, die afreizen naar Wales?

En heeft iemand ervaring met de toegangscontrole bij de proeven? Ik vind 90 GBP / 100 Euro erg veel geld voor een info pakket.

Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet

is in duitsland ook voor totaal pakket of je betaald per kp.
als je niks wil uitgeven moet je gewoon niet gaan
steven16V

Berichtdoor MartijnS » di okt 06, 2009 16:19

Je zit er eigenlijk aan vast, zijn zo weinig toegangswegen dat ze echt heel strikt controleren.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » di okt 06, 2009 20:05

Zijn inderdaad zoals net gezegd erg weinig toegangswegen! Heb al heel wat rally's bezocht en wij vinden het altijd weer een uitdaging om met het informatiepakket, uitgebreid navigatiesysteem en normale landkaart de mooiste plekjes te vinden maar bij de WRC in Wales valt dit zwaar tegen... Vorig jaar ook ondervonden dat je toch gewoon moet parkeren op de publieksparkeerplaatsen waar je sowieso gecontroleerd word! En 100 Euro voor 4 dagen rally kijken...... zeker nog nooit bij de Formule 1 geweest?
Mark Nieuwenhoven

Berichtdoor Hein » di okt 06, 2009 20:27

Mark Nieuwenhoven schreef:En 100 Euro voor 4 dagen rally kijken...... zeker nog nooit bij de Formule 1 geweest?

Ikke wel. 85 Gulden voor een heel weekend in Hongarije in 1998 betaald. :wink: Een jaar later hadden de Hongaren er op last van Bernie al een 1 voor gezet. Dat noem ik nog eens inflatie.

Nu even zonder gekheid. 100 euro voor 4 dagen vind ik meevallen. Al is Duitsland beduidend goedkoper.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Paul » di okt 06, 2009 21:15

Hein schreef:
Mark Nieuwenhoven schreef:En 100 Euro voor 4 dagen rally kijken...... zeker nog nooit bij de Formule 1 geweest?

Ikke wel. 85 Gulden voor een heel weekend in Hongarije in 1998 betaald. :wink: Een jaar later hadden de Hongaren er op last van Bernie al een 1 voor gezet. Dat noem ik nog eens inflatie.

Nu even zonder gekheid. 100 euro voor 4 dagen vind ik meevallen. Al is Duitsland beduidend goedkoper.

In cijfers heb je helemaal gelijk Hein. Wat mij verteld is : Wales gaat (nu nog) door de Welsh Forests, en de organisatie moet aan de eigenaar per gereden KP kilometer een x-aantal GBP afdragen. En die doet daarvan weer het onderhoud van. Dus dat een deel daarvan door de toeschouwers opgehoest moet worden...ik snap dat wel. Maar het blijft serieus geld.
Denk aan gisteren, Droom van morgen, maar leef vandaag
AA Rallyteam.nl
Paul

Berichtdoor Hein » di okt 06, 2009 21:35

Paul,

Ik kwam een paar jaar geleden tijdens een vakantie in Frankrijk een aantal Welshmen tegen (heb nog een uitnodiging liggen om een keer naar Cardiff te komen tijdens Rally GB). Zij hebben me exact uitgelegd hoe het daar in die forests geregeld is. Heel kort door de bocht kun je dat samenvatten onder de noemer: de vervuiler betaald. In dit geval dus de organisatie van de Wales Rally GB. En die zal zijn kosten ongetwijfeld op een of andere wijze terug willen verdienen. Het voorgaande even in gedachten houdend valt 100 euri voor 4 dagen top rally heel erg mee. :wink:
Hein

Berichtdoor Paul » di okt 06, 2009 21:46

Moet je snel zijn met het 'verzilveren'van die uitnodiging, want zoals het er nu naar uitziet, is dit het laatste jaar. En het is er echt geweldig. Ruige natuur, en prachtige rally. Voor mij in niets te vergelijken wat je hier of in Duitsland tegenkomt.

Enne de jaren dat ik ging, scheen het zonnetje :wink:
Denk aan gisteren, Droom van morgen, maar leef vandaag
AA Rallyteam.nl
Paul

Berichtdoor Hein » di okt 06, 2009 21:49

Da's het beroerde aan het hele verhaal: ik ben het telefoonnummer van die beste man kwijt. :oops:
Hein

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » vr okt 09, 2009 19:52

Geloof dat op de site stond dat de datum voor volgend jaar ook vastgelegd was, ook weer in Wales!
Mark Nieuwenhoven

Berichtdoor official No. 27768 » ma okt 12, 2009 8:11

Morguh,

Wat zei Mark van Eldik nou aan het einde van RR; doelde hij op Wales?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor PVG » ma okt 12, 2009 8:15

official No. 27768 schreef:Morguh,

Wat zei Mark van Eldik nou aan het einde van RR; doelde hij op Wales?

Lijkt mij niet. Dan moest ie denk wel al ingeschreven staan. E$n dat is niet zo.

Groeten
PVG

Berichtdoor MartijnS » ma okt 12, 2009 9:09

Nee, lijkt op een wedstrijd die in november verreden gaat worden ;)
Martijn Schouten
MartijnS

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden