2004; Bijvelds in JWRC Ignis...

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: 2004; Bijvelds in JWRC Ignis...

Berichtdoor Rosco Cocco » do nov 27, 2003 12:56

zoesub wrote:
26 jaar oud, of moeten we zeggen jong.

Nog vragen over talent met deze leeftijd ? Volgens mij niet dus !

Toch is het jammer dat als je de snelste bent van dit land, jong bent, met je vader rijdt, en ook nog eens de beste auto neerzet er altijd mensen een negatieve (lees-jaloerse) mening moeten hebben.

Nog meer vreemd is eigenlijk dat mensen, die niet bij hun op de achtebank zitten (zit ook niet in de auto, toch ?)kunnen zeggen wie
weg moet of mag blijven.

Waar halen jullie de lef toch vandaan om hier over te beslissen, steek je tijd in belangrijkere dingen, zoals misschien je best doen om net zo snel dan wel sneller te gaan worden, misschien kan het dan wel een echte discussie worden.

Peter

hehe, eindelijk! PRAISE THE LORD! bijna kerst dus, bij deze AMEN!
Jalmar van Weeren
Rosco Cocco

Re: Re: Re: 2004; Bijvelds in JWRC Ignis...

Berichtdoor JD_Kruit » do nov 27, 2003 15:23

zoesub wrote:
Waar halen jullie de lef toch vandaan om hier over te beslissen, steek je tijd in belangrijkere dingen, zoals misschien je best doen om net zo snel dan wel sneller te gaan worden, misschien kan het dan wel een echte discussie worden.

Peter

Helemaal mee eens, laten we dit topic terugdraaien naar waar het voor bedoeld was:

Speculeren over hoe ontzettend gaaf het zou zijn als een Nederlander (lees dhr. Bijvelds) aan een wereldkampioenschap mee zou mogen doen. Is voor mij een droom van omvang waar Jos Verstappen het nooit bij gehaald heeft.

[Edited by JD_Kruit on 11-27-2003 at 03:24 PM GMT]
Jan Dirk Kruit
JD_Kruit

Re: 2004; Bijvelds in JWRC Ignis...

Berichtdoor Dirk van Ginneke » do nov 27, 2003 16:30

Is er nu al meer info over bijvelds en suzuki ?? misschien dat er iemand bij suzuki nederland werkt.. en er meer info over heeft?
met vriendelijke groet,

Dirk van Ginneke - Kusters Rallying website

Afbeelding
Dirk van Ginneke

Berichtdoor Turboboost » do nov 27, 2003 16:58

Hans van Doorn heet die beste man toch die alles regelt binnen het JWRC suzuki team?

Die zou toch wel een goed woordje voor peter moeten kunnen doen!
Turboboost

Berichtdoor FIRE » do nov 27, 2003 20:15

Wat hebben jullie liever dat Suzuki Nederland zijn geld gebruikt voor om een Nederlandse Ignis Cup te runnen of Bijvelds sponsort voor een JWRC seizoen?
FIRE

Re: Re: 2004; Bijvelds in JWRC Ignis...

Berichtdoor Holkers » do nov 27, 2003 20:30

FIRE wrote:
Wat hebben jullie liever dat Suzuki Nederland zijn geld gebruikt voor om een Nederlandse Ignis Cup te runnen of Bijvelds sponsort voor een JWRC seizoen?

Suzuki Nederland de Ignis cup, alhoewel het mooi zou zijn dat bijvelds in het WK kan rijden heeft Suzuki Nederland er meer aan om een cup op te zetten.
Maar daarintegen geeft één Nederlander op een hoog niveau al een grote stimulans aan een sport. Meer belangstelling, meer equipes, meer sponsoren etc.
Dus het is een beetje om het even, persoonlijk voel ik meer voor een bijvelds in het JWRC, maar dan wordt het een prive team gesponsord door Susuki Nederland, wat altijd iets minder materiaal zal hebben dan een fabrieksteam.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Christophe » do nov 27, 2003 21:24

Van Belgische zijde is Larry Cols (kampioen S1600 2003 BEL) ook bezig met een stoeltje te kunnen vastkrijgen ... Beiden verdienen het alleszins !
Grtz Christophe 8)
Christophe

Berichtdoor Christophe » do nov 27, 2003 21:39

Ahja, maar Peter & Larry zou ook niet misstaan hé ??
Grtz Christophe 8)
Christophe

2004; Bijvelds in JWRC Ignis...

Berichtdoor Humphrey » do nov 27, 2003 21:59

Ik denk dat het een betere zaak zou zijn als Peter ondersteuning krijgt van de importeur.

Waarom?
Je hoorde bijvoorbeeld nooit wat over een sport als darten, totdat er ineens een Barney met een titel vandoor gaat! Massahysterie, de dartboards schieten uit de grond en iedereen heeft het erover.

Ander voorbeeld: Jos in de Formule1. Volgens mij is de algemene tendens dat er gewoon veel minder F1 wordt gekeken of besproken in de kranten als ons Josje of een andere Nederlander niet meedoet.

Ik vraag het me al tijden af: hoe zou de Nederlandse rallysport er aan toe zijn als wij een Nederlander in het WK zouden hebben rijden? Een soort Nederlandse Freddy Loix bijvoorbeeld..
En als die Nederlander dan kampioen wordt (want kampioenen, daar zijn wij dol op; onze kampioenen worden even snel bekend als weer vergeten)??:
Massagekte? Krantenkoppen? Aandacht in sportprogramma's? En belangrijker voor de rijder nog: grote belangstelling van sponsors?

Probleem is nog dat velen het spelletje rallysport nog niet snappen en wat dat betreft is Frank V. ontzettend goed bezig met zijn uitleg voor 'dummies'. De echte ingewijde rallyfan zit daar niet op te wachten natuurlijk, maar de gemiddelde Nederlander wél.

Volgens mij heeft Nederland een WK rijder nodig!

DOEI, huMPHrey
Humphrey

Berichtdoor Evo wrc » do nov 27, 2003 22:12

In het laatste nieuwe nummer van Autonews lees ik iets dat Suzuki een test zou hebben georganiseerd met verschillende jonge piloten:

Onder de genodigden zouden onder meer Meeke, Katajamaki, Wilks, Baldacci en Cols hebben gezeten, maar mogelijk ook nog enkele andere jongeren. Er werd echter gevraagd aan al die piloten om niets over de testen te lossen en het zou dus mogelijk een verrassing blijven tot de lijst met ingeschreven piloten voor volgend jaar wordt vrijgegeven.

(Suzuki zou graag opnieuw 4 wagens inzetten...)

Wait and see !

Evo WRC
Evo wrc

Berichtdoor FIRE » do nov 27, 2003 22:18

Humphrey wrote:
Volgens mij heeft Nederland een WK rijder nodig!

JWRC is natuurlijk wel ander koek (krijgt minder aandacht) dan WRC.

Maar ik ben het met je eens dat het rally in Nederland een boost kan geven.
FIRE

Re: Re: Re: Re: 2004; Bijvelds in JWRC Ignis...

Berichtdoor Werner » vr nov 28, 2003 13:48

BMM Rallysport wrote:
Het WK is ook wel iets moeilijker navigeren. In NL heb je een recht stuk van x meter om te kijken of de volgende haakse boch links of rechts af is... Daarom is juist in het WK een goede navi belangrijk.
==========================================

luister rally van GB was toch ook wk ??? daar hebben ze toch ook super gepresteerd ? of is rally van GB anders als andere wk rallies ?

Ronny

helemaal waar, je hebt gelijk.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Berichtdoor FIRE » ma dec 08, 2003 19:30

Kunnen we dus concluderen dat het wishfull thinking was? Als ik me immers niet vergis is de aanmelding op 30 november gesloten.
FIRE

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl