door henk 400rr » za nov 29, 2003 11:28
Nou...in dit geval gaat het om een Engelsman, degene die me er op aansprak is wel bezig met de auto en wil hem graag kopen, maar had nog geen details, wel zegt de eigenaar dat hij een brief heeft van Irmscher waarin wordt gezegd dat er wel degelijk een I2000 manta bestaan heeft. ik heb er om gevraagd, maar nog niks gehoord. De verdere details die daarbij zitten, zoals productie aantal en uitvoeringen komen overeen met een ander type wat verkocht is in diezelfde UK, je raadt het al: de I200
Ik heb ook de oude homologatie lijsten bekeken en daar staat ook niets over zo'n type, tenminste er is geen nummer van, als er zo'n ding dan meegedaan heeft, dan zou je toch verwachten dat er een nummer voor is, of het moet zo zijn dat men met een I200 homologatie heeft rallygereden. Nou ben ik niet zo op de hoogte met de TC, maar je zou zeggen dat dat eigenlijk niet kan, zeker toen de auto's net nieuw waren. Bovendien vraag ik me af wat het voordeel dan is als dit wel mogelijk zou zijn.
Het enigste wat ik me kan voorstellen is dat de auto uitgevoerd zou kunnen zijn met carburateurs ipv. de injectie, mischien dat dat die extra "0" is.
Maar het meest waarschijnlijke is dat, net wat jij zegt dat het gewoon om een vergissing gaat, een "0" is heel vlot toegevoegd.