Manta I2000 (vervolg)

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Manta I2000 (vervolg)

Berichtdoor henk 400rr » vr nov 28, 2003 23:19

Helaas werd de topic abrupt op slot gezet door een mij niet helamaal bekende reden, maar goed, ik wou graag wel verder informatie hebben als het mogelijk is.
Ik dank @turboboost voor de toegezonden foto van een manta I2000 met daaronder de volgende tekst: Manta i2000, Sintenie, Amsterdam BP

Dan @mantaboy, helaas klopt je emailadres niet,althans ik krijg geen verbinding, wel heb ik een oproep via je profiel toegestuurd, maar helaas nog niks gezien, gemist waarschijnlijk?
henk 400rr

Re: Manta I2000 (vervolg)

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr nov 28, 2003 23:56

Henk,

Ergens is er een typefout gemaakt, ik heb hier een lijst voor me waarin Wim en Els Sintenie staan met diezelfde Manta in Amsterdam in 1986 waarin die Manta staat omschreven als een I 200. Uitgevallen op KP 9, met motorproblemen.

Edit:
Je zegt in die andere topic dat iemand claimt een I 2000 te hebben. Vraag eens naar het kenteken, als je wilt? Daar moet dat dan op staan.

[Edited by Ton Van Spanje on 11-29-2003 at 01:01 AM GMT]
Ton Van Spanje

Berichtdoor henk 400rr » za nov 29, 2003 11:28

Nou...in dit geval gaat het om een Engelsman, degene die me er op aansprak is wel bezig met de auto en wil hem graag kopen, maar had nog geen details, wel zegt de eigenaar dat hij een brief heeft van Irmscher waarin wordt gezegd dat er wel degelijk een I2000 manta bestaan heeft. ik heb er om gevraagd, maar nog niks gehoord. De verdere details die daarbij zitten, zoals productie aantal en uitvoeringen komen overeen met een ander type wat verkocht is in diezelfde UK, je raadt het al: de I200

Ik heb ook de oude homologatie lijsten bekeken en daar staat ook niets over zo'n type, tenminste er is geen nummer van, als er zo'n ding dan meegedaan heeft, dan zou je toch verwachten dat er een nummer voor is, of het moet zo zijn dat men met een I200 homologatie heeft rallygereden. Nou ben ik niet zo op de hoogte met de TC, maar je zou zeggen dat dat eigenlijk niet kan, zeker toen de auto's net nieuw waren. Bovendien vraag ik me af wat het voordeel dan is als dit wel mogelijk zou zijn.

Het enigste wat ik me kan voorstellen is dat de auto uitgevoerd zou kunnen zijn met carburateurs ipv. de injectie, mischien dat dat die extra "0" is.
Maar het meest waarschijnlijke is dat, net wat jij zegt dat het gewoon om een vergissing gaat, een "0" is heel vlot toegevoegd.
henk 400rr

Berichtdoor mantaboy » zo nov 30, 2003 10:42

Sorry, tikfoutje. Email moet zijn: jmantaboy@home.nl

Idd was het voordeel van een i2000 dat je er in de rallysport met 48mm webers op mocht rijden. Verder voordeel was de 125pk motor waar wat meer gedaan mocht worden mbt nokkenas en zuigers. i2000 was een goedkopere uitvoering van de i200 en is in kleine aantallen geproduceerd. Maar een standaard GSI kan je natuurlijk zo ombouwen. Achterbumper en achterspoiler van de 400 en natuurlijk de dubbele irmscher koplampen en je hebt een uiterlijk i2000.

Zal wel wat meer info voor je opzoeken in het archief hier.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor henk 400rr » ma feb 16, 2004 23:30

Tja...alweer een hele tijd geleden, maar helaas nog geen informatie verder ontvangen van je @mantaboy, in je laatste bericht was je scanner kapot, de laatste email werd niet gehonoreerd, heb je een ander emailadres? en ben je de mijne kwijt? of is er gewoon niks?

Overigens ging de koop van de z.g. manta I2000 niet door, de koper vertrouwde het verhaal niet en het last wat ik van die auto gezien heb is een vraagprijs van 2500 pond op de engelse Ebay, beetje veel als je het mij vraagt.

Mocht er iemand toch nog wat hebben dan hou ik me aanbevolen, heb je het wel en wil je niks sturen, ook prima, maar laat het dan wel even weten.
Wacht ook al ruim driekwartjaar op een bericht van onder andere Jan Haakman (onschatbare klasieker) de woorden "ik stuur met een paar weken wat op" galmen nog door mijn hoofd.
Of betekend dit tegenwoordig wat anders?

Goed ik dwaal af en zeur (excuses).
henk 400rr

Keer terug naar rallysport.nl