Hein schreef:MisterTwo schreef:Gelukkig maar
Zou Jasper niet gewoon elke rally winnen in een WRC?
Nee. In 2006 heeft hij er een paar gereden in de S8 van Mark van Eldik en in 2007 had Heuvel Motorsport een Lancer WRC Step 2. En als ik het me goed herinner was dat geen onverdeeld succes.
Welke wedstrijden heeft Heuvel gereden met de S8?
Amsterdam als voorbereiding op de Hellendoorn en Barneveld. (als ik het goed heb)
Misschien ben ik fout, maar Amsterdam was de 1e keer met een WRC, Hellendoorn is om de bekende reden stilgelegd, en Barneveld uitgevallen met kapotte bak (overigens lag hij toen aan de leiding)
De Mitsubishi was in het WK al een 'slechte' auto. Dat kan geen enkele rijder compenseren. Volgens mij, te oordelen aan de beelden die ik gezien heb, live en tv/internet, ging hij hiermee wel degelijk op de limiet. Echter dat was niet genoeg om de krachtige Sub voor te blijven. Tegenover de S10 was het al lastig, maar tegenover de S12 onmogelijk.
M.i. is/was de Mitsubishi WRC Step 2 (evo7) een niet competitieve auto, helemaal al niet tegenover de S10, S12. Vergeet ook niet dat er wel een aantal jaar tussen deze auto's zit!
Misschien kan het ook zijn dat zijn rijstijl meer past bij de groep N dan bij een WRC. Let wel, kán, of dit zo is weet ik niet.
Zet Loeb, Hirvonen en consorten in wat voor auto dan ook, en zij zullen snel zijn. In de basis is Heuvel volgens mij in iedere auto snel. Uiteraard is er een aanpassing nodig om te wennen, toch denk ik dat hij en bijvoorbeeld Weijs en Abbring in iedere auto snel zijn.