BMW 318is Cup deel 2

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: BMW 318is Cup deel 2

Berichtdoor daniel » zo nov 30, 2003 14:21

[quote]merijnaldewereld wrote:
Beste Coyote,

Ik kan zelf overigens uit ervaring van goede bekenden zeggen dat met standaard remmen en betere blokken zelfs nog een complete set schijven na 2 uur rijden achter elkaar op Zandvoort VOLLEDIG kapot zijn (gescheurd e.d.) Ook binnen de rallysport valt zware belasting te verwachten, dus ondanks dat u oppert dat aanpassingen hieraan niet noodzakelijk zullen zijn om mee te MOGEN doen, ik zou niet graag ervoor kiezen om mee te doen met een auto waar ik mezelf niet geheel veilig in voel.
-------------------
ok remmen worden zwaar belast in de rallysport. op het circuit worden de remmen veel zwaarder belast als in de rallysport dus het het vergelijk wat je maakt klopt niet. groep n rijd met standaard remmen rond, soms hoor je wel eens dat men met andere blokken rond rijd die beter remmen dan de standaard blokken, maar ik hoor heel weinig teams over dat ze na 3 proeven rally of sprint de schijven kapot zijn of de blokken op.
en daarbij als het in dld een jaar goed gaat waarom zou het hier in nederland dan niet kunnen. oja vergeten wij nederlanders willen graag alles meteen de kop indrukken want we zijn maar in een ding goed en dat is zeuren.
Daniël Bremer....
daniel

Re: BMW 318is Cup deel 2

Berichtdoor merijnaldewereld » zo nov 30, 2003 18:13

Beste Daniel,

Helaas dat je mij wilt betitelen als echte Hollander die alle goede ideeën direct de kop in wil drukken, want als je de verschillende topics zo eens bekijkt waarin ik gereageerd heb zal je opvallen dat ik toch niet echt als zeikerd te boek sta hier.

Verder was die opmerking van mij al gequote in dit topic en had ik daarvoor al bedacht dat er in de rallysport inderdaad andere belasting is als op het circuit, dus geef je helemaal gelijk.

Probeer echter gewoon mee te discussieren of er voor dat geld gereden kan worden, en dan zijn dit vraagstukken die ik wel degelijk belangrijk vind. Om dit topic verder lekker te laten gaan waarvoor het bedoeld is vraag ik je bij deze om verder commentaar via mijn mail te doen.

Groeten,

Merijn
Afbeelding
merijnaldewereld

Re: Re: BMW 318is Cup deel 2

Berichtdoor StevenK » zo nov 30, 2003 18:29

merijnaldewereld wrote:

Verder was die opmerking van mij al gequote in dit topic en had ik daarvoor al bedacht dat er in de rallysport inderdaad andere belasting is als op het circuit, dus geef je helemaal gelijk.

Zolang je niet op een industrieterrein rijdt valt de belasting van de remmen alleszins mee en is 'ie zeker minder dan op een circuit.

Op een industrieterrein is het heel andere koek; zelfs met een dikke grA moet je daar nog voorzichtig met je remmen omspringen. (Ik heb wel eens met de golf een rondje op het industrieterrein in de ELE zonder remmen gereden omdat ze helemaal weg waren.)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor merijnaldewereld » zo nov 30, 2003 21:04

Dank je wel Steven voor deze toevoeging, stelde de vraag namelijk uit veiligheidsoogpunt, maar door sommigen word dat begrepen als afzeikerij.

Was wel een rondje met het hart in de keel waarschijnlijk?

Groeten,

Merijn
Afbeelding
merijnaldewereld

Berichtdoor daniel » zo nov 30, 2003 21:28

merijn mijn opmerking is en was niet specifiek aan jou gericht. dat is de wereld uit.

Of je voor dit geld deze klasse kan gaan rijden ik denk het wel aleen zal je voor de aanschaf van de auto verekte goed moeten zoeken en ook goed opletten want de meeste sloperijen handelaren proberen je een poot uit te draaien als het om bmw gaat (dit is mijn eigen ervaring).
Daniël Bremer....
daniel

Berichtdoor merijnaldewereld » wo dec 03, 2003 16:12

Zat toevallig een beetje rond te kijken voor leuke cursusauto, en kwam toen deze 318is E30 tegen:

Ga naar de site van Prodrive Training (streepje ertussen en .nl erachter). Ga dan naar Race & Rally en klik vervolgens op cursus auto's te koop.

Helaas zelf het budget niet, maar dit is een auto die inderdaad niet veel kost, waarnaar misschien 1 van jullie op zoek is.

Groeten,

Merijn
Afbeelding
merijnaldewereld

Berichtdoor erikjan » wo dec 03, 2003 23:34

Bij diverse circuittrainingen wordt inderdaad erg veel gebruik gemaakt van de meest uiteenlopende typen BMW 3-serie.
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor merijnaldewereld » do dec 04, 2003 12:20

Beste Erik-Jan,

Zo bedoelde ik het echter niet. Er word geroepen in dit topic dat er wel interesse is in de E30 318is cup, maar dat er geen auto's gevonden kunnen worden. Op desbetreffende site staat een 318is die kan voldoen aan de cupreglementen, vandaar.

Groeten,

Merijn
Afbeelding
merijnaldewereld

Berichtdoor Coyote » do dec 04, 2003 12:23

Misschien moet er een keer een vergadering geregeld worden, zodat de mensen die interesse en wat vragen hebben kunnen komen. Er kan dan ook overlegd worden wat er volgend jaar eventueel gereden wordt.

Hoe denken jullie hier over?

Jan
Coyote

Berichtdoor nkroeze » do dec 04, 2003 12:34

Noem een tijd, datum & plaats, en ik ga proberen erbij te zijn :)
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor erikjan » do dec 04, 2003 19:50

vol verwachting klopt mijn hart,
daar begint iets leuks op te bloeien...
Erik-Jan Noltus
erikjan

Berichtdoor merijnaldewereld » do dec 04, 2003 19:59

Ik wilde eigenlijk even zeker weten of Coyote1 (de beginner van dit topic) dezelfde persoon is als Coyote, welke nu actief is? Dat is het vervelende van onherkenbare namen, maar ja, dit is al vaak zat ter discussie geweest.

groeten,

Merijn
Afbeelding
merijnaldewereld

Berichtdoor erikjan » do dec 04, 2003 20:23

Mijns inziens is er geen twijfel mogelijk;

Coyote = Nijhof = achterwielaandrijvers...

See you in 2004 !

(sorry, ik blijf achter de linten)

[Edited by erikjan on 12-05-2003 at 10:50 PM GMT]
Erik-Jan Noltus
erikjan

Berichtdoor erikjan » di jan 13, 2004 21:04

Het is inmiddels 2004, een goed tijdstip om de discussie op dit topic voort te zetten !

Ik hoop in de loop van dit jaar dan ook een leuk groepje Blauw-witten op de Nederlandse rallypaden te zien.

Vandaag prive even geproefd aan een 3-serie; het was weliswaar geen 318iS maar een '92-er 325i met een lekker wollig 6-cilindergeluid.

Op de weg al prettig, laat staan op een rallyproef...

Ik blijf zelf achter de linten, zoals ik al eerder in dit topic gezegd heb, maar toch...

Jeukgevoelens alom...

Groeten,
Erik-Jan Noltus
erikjan

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl