Ford door!

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Ford door!

Berichtdoor Patmeister » za nov 29, 2003 10:22

Ford stopt niet met het WK rally. De "Blue Oval" blijft in 2004 actief in WRC met François Duval en Markko Martin. En M-Sport krijgt nog meer verantwoordelijkheid.

Er is een einde gekomen aan weken van gespeculeer over het engagement van Ford in de rallysport. De geruchtenstroom begon, toen Ford ondermeer in zijn plant in Genk duizenden mensen moest ontslaan wegens zware verliezen in Europa.
Bovendien leek de uitbreiding van het WK rally tot 16 proeven niet te rijmen met de herstructurering bij Ford Motor Company.

Ford gaat wel besparen in het WRC-programma (tot 30% wordt gefluisterd). Maar Malcolm Wilson van M-Sport, dat het WRC-project runt voor Ford, is ervan overtuigd dat die besparingen geen invloed zullen hebben op de prestaties, bedrijfszekerheid of ontwikkeling.

M-Sport wordt bovendien verantwoordelijk voor de merchandising van de Ford WRC-producten. Op die manier kan extra geld aangeboord worden om het kleinere budget te compenseren.

Het valt wel op dat er in de communicatie rond de beslissing van Ford enkel sprake is van 2004. Naar verluidt zit het contract tussen Ford en M-Sport erop op het einde van volgend jaar.

De rust kan nu terugkeren op de transfermarkt. Martin en Duval blijven bij Ford. De marktwaarde van Colin McRae zal weer de hoogte ingaan, nu het aanbod toprijders voor Subaru klein is geworden. Subaru is nog op zoek naar een vervanger voor Richard Burns. En vermoedelijk wordt Freddy Loix bij Peugeot nu definitief de tweede man naast Marcus Grönholm.

In 2004 gaan 5 constructeurs het volledige WK afwerken: Citroën, Peugeot, Subaru, Ford en Mitsubishi. Skoda beperkt zijn deelname tot een tiental proeven. Hyundai trekt er voor 2 jaar tussenuit.
Patrick Faber.
Patmeister

Re: Ford door!

Berichtdoor bennie2000 » za nov 29, 2003 18:51

Patmeister wrote:
Ford stopt niet met het WK rally. De "Blue Oval" blijft in 2004 actief in WRC met François Duval en Markko Martin. En M-Sport krijgt nog meer verantwoordelijkheid.

Er is een einde gekomen aan weken van gespeculeer over het engagement van Ford in de rallysport. De geruchtenstroom begon, toen Ford ondermeer in zijn plant in Genk duizenden mensen moest ontslaan wegens zware verliezen in Europa.
Bovendien leek de uitbreiding van het WK rally tot 16 proeven niet te rijmen met de herstructurering bij Ford Motor Company.

Ford gaat wel besparen in het WRC-programma (tot 30% wordt gefluisterd). Maar Malcolm Wilson van M-Sport, dat het WRC-project runt voor Ford, is ervan overtuigd dat die besparingen geen invloed zullen hebben op de prestaties, bedrijfszekerheid of ontwikkeling.

M-Sport wordt bovendien verantwoordelijk voor de merchandising van de Ford WRC-producten. Op die manier kan extra geld aangeboord worden om het kleinere budget te compenseren.

Het valt wel op dat er in de communicatie rond de beslissing van Ford enkel sprake is van 2004. Naar verluidt zit het contract tussen Ford en M-Sport erop op het einde van volgend jaar.

De rust kan nu terugkeren op de transfermarkt. Martin en Duval blijven bij Ford. De marktwaarde van Colin McRae zal weer de hoogte ingaan, nu het aanbod toprijders voor Subaru klein is geworden. Subaru is nog op zoek naar een vervanger voor Richard Burns. En vermoedelijk wordt Freddy Loix bij Peugeot nu definitief de tweede man naast Marcus Grönholm.

In 2004 gaan 5 constructeurs het volledige WK afwerken: Citroën, Peugeot, Subaru, Ford en Mitsubishi. Skoda beperkt zijn deelname tot een tiental proeven. Hyundai trekt er voor 2 jaar tussenuit.

stond al in het topic over 2004 , maar toch super dat ze doorgaan!!
zou zonden zijn als ze er 1 of 2 jaar tussenuit zouden gaan , vooral met z'n monsterlijk mooie auto.
Ben Rademaker (29) rallyfan vanaf 1996

Afbeelding
bennie2000

Ford door!

Berichtdoor Humphrey » do dec 04, 2003 22:38

Dit is SUPER!
Niet alleen voor Ford, maar ook voor de concurrentie -> anders zou het wel een heel glansrijk kampioenschap zijn voor de overgebleven constructeurs!
Straks een kampioenschap met 3 constructeurs waarvan we weten dat ze competitief zijn (Subaru, Citroen en dus Ford) en van de nieuwe Peugeot moeten we dat nog zien.
Wordt 't toch nog leuk.. :)

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor JD_Kruit » do dec 04, 2003 23:21

Straks een kampioenschap met 3 constructeurs waarvan we weten dat ze competitief zijn (Subaru, Citroen en dus Ford) en van de nieuwe Peugeot moeten we dat nog zien.
Wordt 't toch nog leuk.. :)

DOEI, Humphrey

Hmmm.. Maak me niet zo heel veel zorgen om die peugeot's eigenlijk, ik voorzie niet echt Lancer EVO 7 praktijken bij Peugeot omdat ze het zo fantastisch slim doen bij PSA met de 206-XSARA-307 overlap in techniek. Ik gok dat na 2 rally's de 307 gewoon weer meerijdt met de toppers!

Oja, ik vind het ook fantastisch dat FORD blijft rijden...
Jan Dirk Kruit
JD_Kruit

Ford door!

Berichtdoor Humphrey » vr dec 05, 2003 19:27

En nu is Citroën ook al bezig met opvolging voor de Xsara in 2005. Dit ook ivm. de modelwisseling Xsara - C4. Dit geeft ook zeker aan dat Citroën nog lang van plan is mee te doen in het WRC. Vreugd!!

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr dec 05, 2003 20:37

Citroen is gewoon goed wij rijden ook al jaren citroen. Al vanaf 1994.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor Holkers » vr dec 05, 2003 23:18

oh ja, even de meningen van jullie testen. Ik vind de nieuwe 307 WRC een draak van een auto. sorry dat ik het zeg, maar wat is die bak lelijk... alsof die achterkant nog door de bocht moet als de voorkant al weer recht staat. maar, het is maar een mening...

wat vinden jullie?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor MartijnS » vr dec 05, 2003 23:35

Ik vind hem erg mooi!

Afbeelding
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor FIRE » za dec 06, 2003 13:56

Ik vind die Peug best mooi.
FIRE

Berichtdoor Werner » za dec 06, 2003 21:40

Ik vind hem ook gaaf. Het is net een GT.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Berichtdoor Patmeister » zo dec 07, 2003 10:32

Het lijkt verdomd veel op een xsara.

Zijkant en lijn..
Patrick Faber.
Patmeister

Berichtdoor bveen » zo dec 07, 2003 14:29

En de Xsara is mijns inziens ook een erg mooie auto, dus......
bveen

Keer terug naar rallysport.nl