WRC Rally of Wales GB

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rallydre » zo okt 25, 2009 23:45

Wat ik lees uit 't stuk is de monteur die genoemd wordt wel een Belg. Ik denk dat WRC.com zich baseert op de inschrijving voor PWRC. Aangezien dat eerst was met een Mitsu, kan ik me voorstellen dat de inschrijver en dus 'team' Errani was. Als ik me niet vergis was Errani zelf ooit actief met verschillende auto's (Skoda Octavia, grp A Impreza, maar ook groep N Lancer)
rallydre

Berichtdoor MartijnS » zo okt 25, 2009 23:50

Wow, die jump van Hirvonen en het stuk erna.. :shock: Dwars die volgende knik, echt ongelooflijk.
Joost heeft de jump als het goed is, ze stonden daar in ieder geval ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Campos » ma okt 26, 2009 9:14

MartijnS schreef:Wow, die jump van Hirvonen en het stuk erna.. :shock: Dwars die volgende knik, echt ongelooflijk.
Joost heeft de jump als het goed is, ze stonden daar in ieder geval ;)

Bizar inderdaad, hij ging echt maximaal! Ook de onboards van het einde van proef ...? (waar Latvala na de finish crashte) echt bizar hard over zo'n smal, modderig pad met allemaal plassen water.. respect!
Campos

Berichtdoor WRC fan » ma okt 26, 2009 9:26

Loeb weer gewonnen. Hij is gewoon een betere rijder. Er is alleen een verschil Hirvonen heeft alle 92 punten eerlijk behaald en Loeb heeft zijn 93 punten mede gehaald doordat anderen hem hebben laten passeren. Dat vind ik jammer maar verder is heeft hij het wel verdiend, hij is de betere rijder. Alleen is geluk ook een factor en op basis daarvan had hij dit jaar misschien niet mogen winnen, al is rally natuurlijk in bepaalde mate een teamsport.
WRC fan

Berichtdoor RobinV-Rally » ma okt 26, 2009 9:38

WRC fan schreef:Loeb weer gewonnen. Hij is gewoon een betere rijder. Er is alleen een verschil Hirvonen heeft alle 92 punten eerlijk behaald en Loeb heeft zijn 93 punten mede gehaald doordat anderen hem hebben laten passeren. Dat vind ik jammer maar verder is heeft hij het wel verdiend, hij is de betere rijder. Alleen is geluk ook een factor en op basis daarvan had hij dit jaar misschien niet mogen winnen, al is rally natuurlijk in bepaalde mate een teamsport.

Over laten passeren, vorig jaar WRC was de hele strategie van Ford daarop gebaseerd! Op de gravel proeven terugzakken om niet als eerste erover heen te hoeven, en wie won er toen: juist Loeb diegene die eerlijk reed. En natuurlijk geef je teamorders, doet Ford ook. Dus niet geheel juist commentaar in mijn opzicht.
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor WRC fan » ma okt 26, 2009 11:33

Ik heb het zoiezo niet over vorig jaar. Toen heeft Citroën zich ook een aantal keer terug laten zakken. En aan het eind van mijn post zech ik ook dat rally in zekere mate een teamsport is. Ik vind het alleen jammer dat Loeb kampioen is geworden terwijl hij niet alle punten zelf heeft verdiend terwijl Hirvonen dat wel heeft. Anders was Hirvonen kampioen geworden en dat had ik liever gezien. Het is de vraag wat eerlijk is., stil gaan staan op de proef is denk ik niet helemaal eerlijk, en anderen stil laten staan op de proef zodat jij jezelf hoger claseerd is ook niet helemaal eerlijk. Maar verder heb je wel gelijk.
WRC fan

Berichtdoor Richie » ma okt 26, 2009 12:41

Ik vind het onbegrijpelijk van Ford dat ze Latvala de Rally van Italie hebben laten winnen voor Hirvonen. anders hadden zij nu een wereldkampioen gehad.
Richie

Berichtdoor Campos » ma okt 26, 2009 12:54

Richie schreef:Ik vind het onbegrijpelijk van Ford dat ze Latvala de Rally van Italie hebben laten winnen voor Hirvonen. anders hadden zij nu een wereldkampioen gehad.

Een geval van gegokt en verloren denk ik. Ford gokte er op dat Latvala met een zege een zelfvertrouwen-boost zou krijgen, zodat hij beter zou gaan presteren en Ford daardoor de constructeurstitel binnen zou kunnen halen.
Aan het einde van de rit heeft die truc niet gewerkt en zitten ze zonder beide titels..
Campos

Berichtdoor Richie » ma okt 26, 2009 16:11

Het zou leuk geweest zijn als iemand anders een keer wereldkampioen zou zijn. Nu hebben we een beetje het Schumacher-effect. Loeb rijd natuurlijk perfect, maar het is niet echt spectaculair
Richie

Berichtdoor Wolter » ma okt 26, 2009 16:28

Richie schreef:Ik vind het onbegrijpelijk van Ford dat ze Latvala de Rally van Italie hebben laten winnen voor Hirvonen. anders hadden zij nu een wereldkampioen gehad.

... maar wel een wereldkampioen door middel van teamorders.
Wolter

Berichtdoor Richie » ma okt 26, 2009 16:55

Ja zo is Loeb ook wereldkampioen geworden dit jaar. Bij een rally moesten Ogier en Routenbach stoppen om Loeb voor te laten gaan. Bij F1 wordt zoiets toch bestraft? Ook vind ik dat de tussentijden niet meer doorgegeven mogen worden. Dan moeten ze altijd zo hard mogelijk
Richie

Berichtdoor RobinV-Rally » ma okt 26, 2009 16:56

Richie schreef:Ja zo is Loeb ook wereldkampioen geworden dit jaar. Bij een rally moesten Ogier en Routenbach stoppen om Loeb voor te laten gaan. Bij F1 wordt zoiets toch bestraft? Ook vind ik dat de tussentijden niet meer doorgegeven mogen worden. Dan moeten ze altijd zo hard mogelijk

Dan hoop ik dat de rijders hetzelfde doen als bij de Tour de France, staken! Het hoort bij de sport, jammer maar het is wel zo
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor niekschippers » ma okt 26, 2009 17:05

rautenbach moets in polen 15 minuten stil staan zodat loeb 1 puntje kon pakken, dat is te gek voor woorden.. op deze manier kampioen worden is niet meer zoals het bedoelt is... teamorders begrijpelijk maar waar liggen de grenzen. :roll:

2010 hopelijk iets meer spanning en sensatie. (atkinson, gigi galli en ken block )
http://www.poff.store
Interieur ontwerp en advies
niekschippers

Berichtdoor antoine » ma okt 26, 2009 17:18

Ik verwacht een reaktie vanuit het zuiden.. :D
antoine

Berichtdoor Giovanni » ma okt 26, 2009 17:22

antoine schreef:Ik verwacht een reaktie vanuit het zuiden.. :D

Ook zo'n fris najaarszonnetje bij jullie in het noorden ? :D :wink:
Giovanni

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden