WRC Rally of Wales GB

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor RobinV-Rally » ma okt 26, 2009 17:23

antoine schreef:Ik verwacht een reaktie vanuit het zuiden.. :D

Als je mij bedoelt :P
Ik vind dat opwachten helemaal niks, maar als je aan het einde de meeste punten hebt ben je kampioen. Zo is het in de hockey, voetbal, formule 1 iedere sport zo ongeveer. Hoe je het haalt hoeft niet netjes te zijn, als het maar effectief is!
Tuurlijk moet je het verbieden, maar waarom geen gebruik maken van een dergelijke techniek als het in je voordeel is?
2010 hoop ik ook meer sensatie met Block en Galli in het WRC, en een eerlijke winnaar... Loeb is (naar mijn idee) wel de beste rijder, maar ook als je pech kent, moet je je meerdere erkennen in (in dit geval) Hirvonen.
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor AC » ma okt 26, 2009 17:28

Iedereen valt over die team orders bij Citroen. Bij Ford zou mi precies hetzelfde gebeuren! Alleen heeft deze situatie zich voor Ford dit jaar zich niet gepresenteerd.

Naast dat Loeb een klasse apart is, is Citroen strategisch sterker dan Ford. Dat uit zich niet alleen in teamorders...

Allez Loeb!!!

Verder meng ik mij niet in de discussie ;-)...
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor YellowLeonVT » ma okt 26, 2009 17:42

Waarom schaffen ze de splittijden niet af ? Dat zou al een hoop schelen.. Nu is alles te op de sec bijna te plannen. Voegt wel een beetje extra spanning toe.
Afbeelding
www.trackdaygadgets.com
YellowLeonVT

Berichtdoor Richie » ma okt 26, 2009 18:42

AC schreef:Iedereen valt over die team orders bij Citroen. Bij Ford zou mi precies hetzelfde gebeuren! Alleen heeft deze situatie zich voor Ford dit jaar zich niet gepresenteerd.

Naast dat Loeb een klasse apart is, is Citroen strategisch sterker dan Ford. Dat uit zich niet alleen in teamorders...

Dat bedoel ik .... ik vond het niet slim van Ford ....
Richie

Berichtdoor mmrizio » di okt 27, 2009 9:34

AC schreef:Naast dat Loeb een klasse apart is, is Citroen strategisch sterker dan Ford. Dat uit zich niet alleen in teamorders...

Na het verbod op gravel crews hadden "ze" een gravel rijder ingeschreven voor de rally. Deze zou met een C2 achter in het veld starten en de status van de proeven doorgeven aan de fabrieksrijders.

Na dreigementen van de organisatie heeft hij zich teruggetrokken.

(in hoeverre de andere rijders (Fiesta´s!) achter in het veld hetzelfde deden is natuurlijk niet bekend)

Maurice
mmrizio

Berichtdoor riesjaar » di okt 27, 2009 13:22

Waarom schaffen ze de splittijden niet af ? Dat zou al een hoop schelen.. Nu is alles te op de sec bijna te plannen. Voegt wel een beetje extra spanning toe.

Dat is iets wat ik ook al een paar gemeld heb, als dit gedaan wordt
dan zal men iedere proef moeten aanvallen, dus meer op het randje
rijden en is het moeilijker om tactische fratsen uit te halen omdat men
niet weet welke tijden de tegenstander dan rijdt
riesjaar

Berichtdoor MartijnS » di okt 27, 2009 13:30

Mooi verhaal Maurice, wist ik niet :)
Slim zeg!
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor 2rallyman1 » di okt 27, 2009 13:35

ahhh dat doet M van Dorland dus altijd voor E borgers ;)

verklaard een boel :D
2rallyman1

Berichtdoor MartijnS » di okt 27, 2009 13:37

Hahaha :D
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor mafiabaas101 » di okt 27, 2009 13:52

De knaf zou dit moeten verbieden! :P
mafiabaas101

Berichtdoor henk » di okt 27, 2009 17:48

mmrizio schreef:
AC schreef:Naast dat Loeb een klasse apart is, is Citroen strategisch sterker dan Ford. Dat uit zich niet alleen in teamorders...

Na het verbod op gravel crews hadden "ze" een gravel rijder ingeschreven voor de rally. Deze zou met een C2 achter in het veld starten en de status van de proeven doorgeven aan de fabrieksrijders.

Na dreigementen van de organisatie heeft hij zich teruggetrokken.

(in hoeverre de andere rijders (Fiesta´s!) achter in het veld hetzelfde deden is natuurlijk niet bekend)

Maurice

wij hadden op de proef van zaterdag op onze post de hele dag een mannetje van citroen lopen die de temperatuur of vochtigheidsgraad van de grond continu aan het meten was en gaf dit door aan de service.....
henk

Berichtdoor YLLAR » di okt 27, 2009 18:41

quote wij hadden op de proef van zaterdag op onze post de hele dag een mannetje van citroen lopen die de temperatuur of vochtigheidsgraad van de grond continu aan het meten was en gaf dit door aan de service..... quote

Lijkt wel de A-divisie bij tractor pulling
Alleen denk ik dat de uitkomsten van dit soort onderzoek daar (tp) meer effect heeft of Loeb en consorten moeten in de auto de bandenspanning aan kunnen passen ????

Ik denk trouwens dat je in de rally ( en andere sporten ) meer naar dit soort berekende actie's gaat

Het grote geld/ belangen versus onderlinge kleine verschillen voor de winst
YLLAR

Berichtdoor JoostS » di okt 27, 2009 18:43

Die 'weather-crews' lopen al jaren rond bij de rally's. Kijken zowel naar de ondergrond als de weersituatie op dat moment. Daar wordt dan de bandenkeus en evt. bandenspanning mee berekend. (welke ze voor de start natuurlijk zelf kunnen aanpassen)
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » wo okt 28, 2009 23:10

Prachtig mooie week gehad, ondanks de soms horizontaal 'vallende' regen! Paar keer een mooie service gezien, waaronder een wedstrijdje hoe bouw ik zsm een nieuwe focus. Echt hard gewerkt door de mannen van Ford! Prachtig strak gereden door Loeb, al had ik Hirvonen liever zien winnen! Volgend jaar zeker weer van de partij! Nu eerst auto wassen.....
Mark Nieuwenhoven

Berichtdoor leor888 » wo okt 28, 2009 23:42

Mark Nieuwenhoven schreef:Prachtig mooie week gehad, ondanks de soms horizontaal 'vallende' regen! Paar keer een mooie service gezien, waaronder een wedstrijdje hoe bouw ik zsm een nieuwe focus. Echt hard gewerkt door de mannen van Ford! Prachtig strak gereden door Loeb, al had ik Hirvonen liever zien winnen! Volgend jaar zeker weer van de partij! Nu eerst auto wassen.....

Hej Mark,
heb je niet toevallig levende beelden van die 'nieuwbouw' acties? zou het graag zien.
/Roel
leor888

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden