[Foto/Video-topic] Euregio Rally en Twente Rallysprint 2009

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Pruttel » za nov 14, 2009 20:05

Jaccoooo schreef:vooral die laatste is mooi,een vies glibberig bochtig klinkerweggetje,met een twentse boederij op de achtergrond,
alleen had er een bruine Ascona op moeten staan om het plaatje compleet te maken :lol:

Slijmbal :oops:
Pruttel

Berichtdoor Frevo » za nov 14, 2009 21:34

Hein schreef:
WRC fan schreef:
Hein schreef:
red devil schreef:waarom zo machtig veel reclame (copyright) op die foto
dat verkracht die foto's echt

en voorkomt dat je ze tegenkomt op plaatsen waar je ze niet wilt tegenkomen. :wink:

Is dat met de foto's van anderen niet dan? Die hebben ook niet zoveel copyright :wink:

Ik denk dat je in toenemende mate gaat zien dat de copyrights steeds groter gaan worden nu de gratiscultuur enorm om zich heen aan het slaan is.

Dat kun je wel zeggen. Ik kwam zelfs een foto van mij tegen in het programmaboekje.. :roll:
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor Frevo » za nov 14, 2009 22:07

Hier nog een leuke link trouwens: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... kosten.asp

En om nog even door te zeuren.. Ik ben hele dag op pad met 15 kilo op m'n rug om foto's te maken. Heb meer dan 10.000 euro uitgegeven aan apparatuur. Als ik thuis kom ben ik nog een paar uur bezig om alles uit te zoeken. Vervolgens betaal ik nog een zooi geld aan hosting, software e.d. Dus zo'n dag kost mij aan benzine, afschrijving, tijd en overige kosten gewoon grof geld. Laat staan dat ik op dat moment geen andere klus kan doen. Vind ik helemaal niet erg en ik heb ook helemaal niet de illusie om er rijk mee te worden, maar als rallyteams dan duizenden euro's uitgeven aan hun hobby en vervolgens te beroerd zijn om een paar euro te betalen voor mijn werk dan vind ik dat erg teleurstellend. Infopakketten inscannen en op het internet zetten is "not done". Bij de minste of geringste hint naar de locatie van een proef wordt er moord en brand geroepen, maar met stiekum foto's van een site afhalen zonder te betalen ligt dat blijkbaar heel anders. Ik zie mijn foto's op de vreemdste plekken opduiken. Keurig het logo eraf gesneden en hoppa, in een tijdschrift of een persbericht. Ik neem toch aan dat ze de rest van hun kosten wel gewoon betalen. Jammer dat foto's en marketing bijna altijd sluitpost van de begroting zijn.

Om af te sluiten een quote van Nederlands bekendste F1 fotograaf Frits van Eldik. Hij vertelde me ooit dat hij per jaar bijna 100.000 (!) euro moet omzetten om uit de kosten te komen. Dan heeft hij dus nog niets verdient. Om het even in perspectief te zetten..
Je werkt met mensen die aan het eind van de maand gewoon salaris gestort krijgen. Zolang ze dat krijgen is er niets aan de hand. Het zijn de types die denken dat je je uurprijs zo in je zak steekt. Zij kennen het woord afschrijving niet. Denken dat apparatuur en software automatisch up to date blijft en dat de belastingdienst ook niet langs komt.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor metisse » za nov 14, 2009 22:09

Pruttel schreef:
Jaccoooo schreef:vooral die laatste is mooi,een vies glibberig bochtig klinkerweggetje,met een twentse boederij op de achtergrond,
alleen had er een bruine Ascona op moeten staan om het plaatje compleet te maken :lol:

:twisted: Lag die bruine Ascona niet daar in de sloot ? :wink:
metisse

Berichtdoor Jaccoooo » za nov 14, 2009 22:12

metisse schreef:
Pruttel schreef:

:twisted: Lag die bruine Ascona niet daar in de sloot ? :wink:

nee dat was mijn buurman, een oranje dus :?
Jaccoooo

Berichtdoor Walter Geuzebroek » zo nov 15, 2009 0:35

Frevo schreef:
Hein schreef:
WRC fan schreef:
Hein schreef:

en voorkomt dat je ze tegenkomt op plaatsen waar je ze niet wilt tegenkomen. :wink:

Is dat met de foto's van anderen niet dan? Die hebben ook niet zoveel copyright :wink:

Ik denk dat je in toenemende mate gaat zien dat de copyrights steeds groter gaan worden nu de gratiscultuur enorm om zich heen aan het slaan is.

Dat kun je wel zeggen. Ik kwam zelfs een foto van mij tegen in het programmaboekje.. :roll:

Die zouden toch echt beter moeten weten! Gewoon een rekening achteraans sturen met daarin naast de prijs voor het plaatsen, een vergoeding voor het onrechtmatig gebruik.
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Walter Geuzebroek

Berichtdoor Walter Geuzebroek » zo nov 15, 2009 0:35

Frevo schreef:
Hein schreef:
WRC fan schreef:
Hein schreef:

Die zouden toch echt beter moeten weten! Gewoon een rekening achteraans sturen met daarin naast de prijs voor het plaatsen, een vergoeding voor het onrechtmatig gebruik.
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Walter Geuzebroek

foto's classics

Berichtdoor Rene de Vries » zo nov 15, 2009 8:47

Hallo allemaal,

Zie bijna geen foto's van de classics, heeft iemand die???
Rene de Vries

Berichtdoor r199 » zo nov 15, 2009 9:40

Om Even On topic te blijven: weer mooie foto's hier, was ook weer een leuk evenement.

En dan ga ik er meteen weer even af, En mischien is het wel
verstandiger hier voor deze discussie een nieuw topicje te openen.
Maar waarom probeert iedereen de foto's gratis van het internet te plukken? Nou daar denk ik heel makkelijk over, ze zijn gewoonweg te duur heren fotografen, en dan met name voor een rally die gratis is.
Zoals Dave bij de mx betaal je ook nog entree voor een wedstrijd als die wat groter is en daar hebben de heren op een rally (nog) geen last van.
Ik ga nu even op de Nederlandse manier rekenen. Dat doet elke zuinige hollander. Bij bv een drogist met fotoaparaat 99 cent voor opstarten en 35 cent voor een foto maakt voor 10 foto's 4,49. de heren hier rekenen ongeveer gemiddeld 3,00 voor 1 foto is 30 voor diezelfde 10 foto,s
tuurlijk jullie hebben onkosten naar het is toch ook je hobby,
een fotograaf kijkt van ik heb er vorig jaar .... verkocht en dat kost het mij, moeten ze zoveel kosten. Maar als je ze goedkoper maakt zijn er nog veel meer met interesse die jullie superfoto's wel willen kopen
en ja ik ben zelf wel zo'n gek die ze koopt
r199

Re: foto's classics

Berichtdoor metisse » zo nov 15, 2009 9:46

Rene de Vries schreef:Hallo allemaal,

´

Hoi René,
Ook ik zit steeds verwachtingsvol te kijken maar buiten Walter(www.therallysite.com) en Dik(www.autopics.nl) valt het aanbod hier wat tegen. Via de classicsite kom je op de site van Riet die ook foto´s heeft, alleen is naar volgende pagina´s gaan lastig, er staan namelijk meerdere bladzijdes per onderwerp. De laatste foto van de bladzij aanklikken, daarna bij die foto de volgende nemen en dan ben je op de volgende pagina. Erg omslachtig, zeker voor een site van een webdesigner :?
metisse

Berichtdoor Harry37 » zo nov 15, 2009 9:51

ik heb een serie op mijn www staan.

gr, Harry
Harry37

Berichtdoor Nl Fotografie » zo nov 15, 2009 11:05

Komen vandaag online.
---
Niels van der Laan
http://www.nlfotografie.nl

Afbeelding
Nl Fotografie

Berichtdoor RobinV-Rally » zo nov 15, 2009 11:13

r199 schreef:Om Even On topic te blijven: weer mooie foto's hier, was ook weer een leuk evenement.

Maar waarom probeert iedereen de foto's gratis van het internet te plukken? Nou daar denk ik heel makkelijk over, ze zijn gewoonweg te duur heren fotografen, en dan met name voor een rally die gratis is.
Zoals Dave bij de mx betaal je ook nog entree voor een wedstrijd als die wat groter is en daar hebben de heren op een rally (nog) geen last van.
Ik ga nu even op de Nederlandse manier rekenen. Dat doet elke zuinige hollander. Bij bv een drogist met fotoaparaat 99 cent voor opstarten en 35 cent voor een foto maakt voor 10 foto's 4,49. de heren hier rekenen ongeveer gemiddeld 3,00 voor 1 foto is 30 voor diezelfde 10 foto,s
een fotograaf kijkt van ik heb er vorig jaar .... verkocht en dat kost het mij, moeten ze zoveel kosten. Maar als je ze goedkoper maakt zijn er nog veel meer met interesse die jullie superfoto's wel willen kopen

Om hierop in te haken, ik bied mijn foto's om deze reden gratis aan aan de rijders en hun teams. Ook bij grote foto's heb ik daar geen problemen mee. Tot het moment dat niet-rijders/teams mijn foto's gaan gebruiken. Dat heb ik eenmaal mee gemaakt (kwam op hyves mijn foto tegen zonder copyright erin, ge-eist dat deze werd verwijderd of een bedrag naar mij) maar hierna nooit meer voorgekomen.
Rally is mijn hobby en mijn passie! Bedenk eens 1 hobby die geen geld kost (postzegels verzamelen :P ), dat is toch lastig, daarom doe ik dat ook met heel veel plezier. Ik maak liever 100 teams blij met een gratis foto dan dat er 2 teams betalen en uiteindelijk nog niet geheel tevreden zijn. Nee zo is het goed voor mij... Dus, teams is gratis anders niet ;)
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor benn01 » zo nov 15, 2009 13:04

RobinV-Rally schreef:
r199 schreef:Om Even On topic te blijven: weer mooie foto's hier, was ook weer een leuk evenement.

Om hierop in te haken, ik bied mijn foto's om deze reden gratis aan aan de rijders en hun teams. Ook bij grote foto's heb ik daar geen problemen mee. Tot het moment dat niet-rijders/teams mijn foto's gaan gebruiken. Dat heb ik eenmaal mee gemaakt (kwam op hyves mijn foto tegen zonder copyright erin, ge-eist dat deze werd verwijderd of een bedrag naar mij) maar hierna nooit meer voorgekomen.
Rally is mijn hobby en mijn passie! Bedenk eens 1 hobby die geen geld kost (postzegels verzamelen :P ), dat is toch lastig, daarom doe ik dat ook met heel veel plezier. Ik maak liever 100 teams blij met een gratis foto dan dat er 2 teams betalen en uiteindelijk nog niet geheel tevreden zijn. Nee zo is het goed voor mij... Dus, teams is gratis anders niet ;)

ben van de zelfde als robin v
ik ben ook hobby fotograaf en bied mijn foto s verkleinde versie zoal gratis aan + de orginele kunne ze krijgen mits verzending van cd rals het er meerdere zijn anders stuur ik ze zo via mail.wat de fotomateriaal prijs betreft camera + lens 2500euro als je dat wil terug krijgen van je foto s zullen het dure worden.dan liever een tof gesprek met de rijders en co s in de service parks. groetjes benn
benn01

Berichtdoor Nl Fotografie » zo nov 15, 2009 13:45

De foto's van de Classics staan reeds online:

Waaronder deze prachtige 550 Spyder Replica.

Afbeelding

De rest van de foto's zijn te vinden op mijn website: http://www.nlfotografie.nl

Mochten er teams zijn die graag een foto in 800x533 willen hebben stuur dan even een mailtje naar info@nlfotografie.nl
Ik zorg ervoor dat de foto s.a.p toegezonden word.

MVG,
---
Niels van der Laan
http://www.nlfotografie.nl

Afbeelding
Nl Fotografie

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's