r199 schreef:Om Even On topic te blijven: weer mooie foto's hier, was ook weer een leuk evenement.
En dan ga ik er meteen weer even af, En mischien is het wel
verstandiger hier voor deze discussie een nieuw topicje te openen.
Maar waarom probeert iedereen de foto's gratis van het internet te plukken? Nou daar denk ik heel makkelijk over, ze zijn gewoonweg te duur heren fotografen, en dan met name voor een rally die gratis is.
Zoals Dave bij de mx betaal je ook nog entree voor een wedstrijd als die wat groter is en daar hebben de heren op een rally (nog) geen last van.
Ik ga nu even op de Nederlandse manier rekenen. Dat doet elke zuinige hollander. Bij bv een drogist met fotoaparaat 99 cent voor opstarten en 35 cent voor een foto maakt voor 10 foto's 4,49. de heren hier rekenen ongeveer gemiddeld 3,00 voor 1 foto is 30 voor diezelfde 10 foto,s
tuurlijk jullie hebben onkosten naar het is toch ook je hobby,
een fotograaf kijkt van ik heb er vorig jaar .... verkocht en dat kost het mij, moeten ze zoveel kosten. Maar als je ze goedkoper maakt zijn er nog veel meer met interesse die jullie superfoto's wel willen kopen
en ja ik ben zelf wel zo'n gek die ze koopt
Henry,
Mooie foto's zijn als kunst. Een Herman Brood verkopen ze ook niet bij de Kruidvat voor 0.99 cent. Ze noemen fotografie ook wel schrijven met licht. Huis/tuin en keuken foto's kan iedereen nemen. Maar jij benaderd toch zelf een fotograaf als je een foto de moeite waard vind? Iets gaafs/moois/kunst kost gewoon geld. Vind je het niet gaaf genoeg? ---> niet de fotograaf benaderen of het ff gratis kan.. Maar zelf proberen zulke shots te maken, en zelf alle tijd/creativiteit/moeite erin gaan steken.
Enough said over deze zinloze discussie. Back on topic.
(Of hier verder;) [edit:Holkers]los topic niet nodig. Deze discussies zijn vele malen gevoerd en komen toch niet tot een conclusie. Wat een ieder voor een foto wil/mag/moet vragen is aan de persoon zelf.[/edit]