turbo's in het sprintkampioenschap!?

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor StevenK » do dec 18, 2003 15:45

antoot wrote:
heren/dames,

Wat vinden jullie ervan dat in het aankomende sprint kampioenschap, niet meer mogelijk is om met voertuigen te rijden die zijn voorzien van een turbo.

Alleen individuele wedstrijden is dus nog mogelijk buiten het kampioenschap, is dit niet jammer??

Er zijn namelijk teams die graag voor het kampioenschap willen gaan (sprints) en daar ook de juiste sponsoring voor hebben gevonden...

gaarne jullie mening

Op zich vind ik het begrijpelijk dat ze proberen dure auto's te weren, alleen, en dat heb ik ook dinsdag uitgesproken, is het erg vreemd dat gpN 4x4 wel verboden wordt, maar dat je nog wel met een VK (kitcar, super 1600) mag rijden.

Daarnaast zijn er ook rijders die met hun dikke A8 graag voor het sprintkampioenschap wilden gaan en die vallen ook buiten de boot.

Daarnaast speelt het probleem dat het BSR het NSK als 'opstap' klasse ziet, terwijl de deelnemers dit niet zo zien.

Voor mensen met bijvoorbeeld een winkel of andere drukke zes-dagen-in-de-week activiteiten is het NSK een kampioenschap dat relatief weinig tijd kost.
StevenK
Site Admin

Re: Re: turbo\'s in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor Franky » do dec 18, 2003 16:45

ravenger wrote:
volgens mij is de sprint voor beginnende rallyrijders en niet voor meneer ...... die een eigen zaak heeft, een goeie snelle groep a auto en vervolgens dan maar het sprintkampioenschap rijdt. erg stimulerend als je beginnende rallyrijder bent (zoals ik) en dan als maar mag eindigen achter deze mannen. Op zich geen enkel probleem dat ze sprints rijden (gezellig) maar dan niet voor een kampioenschap, vind ik een goeie zaak. Overigens ben ik benieuwd of het winnende team van 2003 ook weer het NSK gaat rijden in 2004. Begrijp me niet verkeerd: Leuk die auto en team, maar niet voor een NSK.

Andere optie is voor deze mensen dat ze dan maar stoppen met de rallysport.
Lijkt me ook zeer zeker niet de bedoeling.
Sprinten is een heel andere discipline als een rally. Als iemand nou dolgraag wil strijden op korte evenementen wordt dat nu verboden of oninterresant gemaakt.
Slecht voor de rallysport en zeker de uitstraling van de rallysprints.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor kraats » do dec 18, 2003 17:24

Andere optie is voor deze mensen dat ze dan maar stoppen met de rallysport.
Lijkt me ook zeer zeker niet de bedoeling.
Sprinten is een heel andere discipline als een rally. Als iemand nou dolgraag wil strijden op korte evenementen wordt dat nu verboden of oninterresant gemaakt.
Slecht voor de rallysport en zeker de uitstraling van de rallysprints.
=====================================
Voor de uitstraling van de sport zou het volgens jou slecht zijn. Nou die uitstraling die de sprints nu hebben (gehad) geven wel een heel erg verkeerd beeld weer. De sprints zijn bedoeld als opstapklasse. Maar wat je nu ziet is een aantal rijders in bijv. een golf en een EVO grp A die de dienst uit maken.
Dus jij denkt dat dat het beeld moet zijn van de sprints?
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Holkers » do dec 18, 2003 18:16

ik zou het jammer vinden dat de 'dikke' auto's verdwijnen. ze zorgen de sprints wel vel publiek trekt en zorgen er zo voor dat de 'mindere' teams ook bekijks hebben (goed voor de sponsor). Haal de grote jongens weg en je hebt minder bekijks en dus minder sponsor-belang / geld.

P.S.
Moet het wel eens zijn met ravenger. Ook al is het budget niet genoeg om een volledig seizoen rally te rijden, ook ik vind dat de auto niet in het sprint kampioenschap thuis hoort. (golfje 4 kitcar wel te verstaan) En dat is niets ten nadele van v/d Berg.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Turboboost » do dec 18, 2003 19:24

Buiten het feit dat er wellicht een andere rekenfactor in de puntentelling moet worden gehanteerd, zodat beginnende teams hoger kunnen eindigen (handicap toepassen op teams die al langer meedraaien??), komt het meeste publiek (plaatselijke bevolking, niet de die-hards) denk ik toch om ook de grotere kanonnen in actie te zien, met alle gevolgen (hierboven genoemd) vandien.

Kan me voorstellen dat teams zich gelijk al verslagen voelen als ze 1 seizoen rijden, maar als je alles afweegt denk ik dat het geen goed plan is....
Turboboost

Berichtdoor Franky » do dec 18, 2003 19:43

Ik denk dat kaatje het meest belangrijke punt aanhaalt.
Op deze manier gaat de rallysprint langzaam maar zeker naar zijn ondergang.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Lejan » do dec 18, 2003 20:28

waarom moet alles nu worden omgegooid?
ik vind zoals het nu is prima.
als er geen dikke auto's meer mee mogen doen in een sprint hoef het voor mij niet meer.
voor 12 astra's 4 manta's 8 205's en 3 micra's en 2 sinc's kom ik op zondag niet meer vroeg uit bed.
en als iedere rijder met b.v meer als 4 seizoenen ervaring niet meer mee mag doen kom je in een kampioenschap ook niet aan 30 auto's.
gewoon zo laten (geef de beginners korting op het inschrijfgeld ,hebben ze veel liever)
Lejan

Berichtdoor Ton Van Spanje » do dec 18, 2003 23:18

Nog meer dure, nog meer snelle auto’s? Zijn er al niet zat bij de sprints? Daar win je het kampioenschap niet, nee, bij de sprints koop je het kampioenschap!!!

Laat vooral bij de sprints weer het principe prevaleren van de instap- of beginnersklasse. En dan krijg je ook weer het spectaculaire, de vegers, de gummers, met hun achterwielaandrijvers. Dat spreekt de mensen meer aan, als zo’n snaarstrak voorbij komend, met een 2de en 3de hypotheek gefinancierd apparaat.

Trouwens, ik denk dat het aantal 205’s en Volvo’s, in dit voor hen eerste jaar, al een aardige indruk geeft waar de behoeftes liggen. En ook het initiatief voor de BMW 318 cup is al tekenend.
Ton Van Spanje

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl