turbo's in het sprintkampioenschap!?

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor StevenK » zo dec 21, 2003 15:43

Ik ben benieuwd hoe de reactie is als aan het einde van het jaar de top-5 van het sprint kampioenschap wederom gemiddeld meer dan 10 jaar ervaring heeft en er geen enkele low-budget auto tussen staat.

En het zal mij ook niet verbazen als er nu toppers besluiten om maar weer eens een dikke kitcar in te zetten.
StevenK
Site Admin

Verwarring alom

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 21, 2003 18:27

was die bijeenkomst met de top 5 uit ieder kampioenschap nu op 12 juni, of was die in augustus?
Ton Van Spanje

Re: Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor Werner » zo dec 21, 2003 21:16

kraats wrote:

Nee, ik denk dat dit team in een rallykampioenschap thuishoort. Louter en alleen vanuit het sportieve oogpunt.

Vind ik ook wel, maar jij moet daar niet over gaan, maar het team zelf. Als zij nog een uitdaging zien....
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Re: Re: Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor John » zo dec 21, 2003 21:27

In dit land is de sponsorgroep die wat aan rally doet niet zo groot. Een bedrijf als Informatique gunt diverse organisaties wat en dat is alleen maar te prijzen. Als zij dan wegvallen, en door economische problemen ook andere sponsors, heb je een probleem. Tuurlijk willen wij wel meer sponsors, we zijn het enige evenement zonder hoofdsponsor, dus als je nog wat weet mail me dan maar. Op deze manier kunnen we het inschrijfgeld laag houden wat weer ten goede komt aan de rijders.

Cya John

john wrote:
Kinders, kinders leren jullie het nou nooit. Feit is dat een mooi team zich met 3 auto's zich terug trekt. En dat de sponsoring stopt aan diverse organisaties en dat is een slechte zaak punt

Cya John

========================
John,

In mijn ogen is het riskant dat meerdere organisatoren van éénzelfde sponsor gebruik maken. Want dan maak je jezelf wel erg afhankelijk. En wie die sponsor is, is niet belangrijk, maar als die om wat voor redenen (zoals nu, of om economische redenen, maakt niet uit) dan ook de stop eruit trekt, dan is het dus over.

Wat mij bevreemd dat zowel jij als Aart hier kritiek leveren op de beslissing van het BSR. Ik mag er toch vanuitgaan dat jullie op andere wijze kunnen communiceren met het BSR, dan alleen via dit forum? En waren jullie als vertegenwoordiger/organisator van de A'dam Sprintniet aanwezig op die bewuste avond in Augustus? Dan zal ook voor jullie deze beslissing niet vreemd kunnen zijn.[/quote]
John

Berichtdoor evoliene » zo dec 21, 2003 22:16

ravenger wrote:
Stel: Dit zou allemaal niet ter sprake zijn gekomen en ook nooit besloten zijn, zou het Informatique Team dan ook weer het kampioenschap gaan rijden met 3 auto's na ophef in 2003. Nee toch, of toch wel !

1e Welke ophef???
2e Ja waarom niet??We hebben er met een paar auto,s hard voor moeten knokken meer als in welk ander kampioenschap dan ook!!! Neem theo&Ronald maar ook een sterk opkomende v Eldik en jammer dat hans wijs al vroeg afgehaakt heeft anders had het een nog spannender kampioenschap geweest!!Maar nogmaals zou het niet zo kunnen zijn dat wij vorig jaar ook wel moesten??En we hebben er met zijn alle geprobeerd er wat van te maken en ik geloof dat we het nogal spannend gemaakt hebben welk ander kampioenschap is op 1 punt verschil en op de laatste wedstrijd beslist???
Jos van Riemsdijk
evoliene

Re: Re: Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor StevenK » zo dec 21, 2003 22:49

evoliene wrote:
ravenger wrote:
Stel: Dit zou allemaal niet ter sprake zijn gekomen en ook nooit besloten zijn, zou het Informatique Team dan ook weer het kampioenschap gaan rijden met 3 auto's na ophef in 2003. Nee toch, of toch wel !

1e Welke ophef???
2e Ja waarom niet??We hebben er met een paar auto,s hard voor moeten knokken meer als in welk ander kampioenschap dan ook!!! Neem theo&Ronald maar ook een sterk opkomende v Eldik en jammer dat hans wijs al vroeg afgehaakt heeft anders had het een nog spannender kampioenschap geweest!!Maar nogmaals zou het niet zo kunnen zijn dat wij vorig jaar ook wel moesten??En we hebben er met zijn alle geprobeerd er wat van te maken en ik geloof dat we het nogal spannend gemaakt hebben welk ander kampioenschap is op 1 punt verschil en op de laatste wedstrijd beslist???

Klopt. Maar de basis van de discussie is nog steeds: 'Is het sprintkampioenschap er alleen voor beginners ?'

Ik vind van niet, enerzijds omdat er wedstrijden als Hulst en Barneveld in zitten, anderzijds omdat je een sprint alleen kunt winnen als je alles perfect voor elkaar hebt en vanaf de eerste bocht van de eerste proef foutloos kunt rijden.

Dat zijn twee dingen die beginners nooit voor elkaar hebben.

Dan zou het nog logische geweest van de industrieterrein wedstrijden een apart beginners-kampioenschap te maken voor mensen met max. 3 jaar (of zoiets) aan ervaring.

Anderzijds is het ook nog zo dat het blauwe team de evo's in zou kunnen ruilen op een paar snelle Kitcars (er staan in Nederland al een mooie Golf en een mooie Astra te koop) en met 3 kitcars onderling de koek zou kunnen verdelen. Op die manier zou het (D)BSR pas echt het lid op de neus krijgen.

Want feitelijk komt het er nu op neer dat de mensen met de kitcars en de M3's de top gaan vormen, want ondanks een enkele uitwas is een N3 niet opgewassen tegen een kitcar. En dit houdt ook meteen in dat de beginner die geld genoeg heeft voor een heel dikke N3, M3 of kitcar de enige beginner is die een beetje kans maakt in dit kampioenschap en dat het verder toch de zeer ervaren deelnemers zijn die vooraan zullen rijden. Weliswaar maar één jaar omdat ze het jaar erna niet meer in het kampioenschap mogen rijden.

Of er moet iemand het geld vinden voor een mooie Type-R, want die is bijna net zo snel als een kitcar. (maar zelfs nog een stuk duurder om te kopen en te rijden)

Als laatste: ik vind het systeem van de starters- en debutantencup binnen de kampioenschappen zoals wij die dit jaar hadden een veel beter systeem voor de beginners dan wat er nu in het sprintkampioenschap gebeurt.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor evoliene » zo dec 21, 2003 23:19

Nou steven wij hebben vorig jaar gereden met een typeR en als ik eerlijk ben heb ik liever een goeie astra of een echte clio zoals jij!! Hij viel ons een beetje tegen en om nou ëven een paar kitcaretje,s"aan te schaffen gaat me een beetje te ver!! Laten we nog maar lekker een poosje met de evotjes in de ronte rijden.Daar is nog heel veel uit te halen en ook zeker plezier aan te beleven.Is het niet in nederland dan wel in het buitenland!!Sorry!!
Jos van Riemsdijk
evoliene

Berichtdoor StevenK » zo dec 21, 2003 23:40

evoliene wrote:
Nou steven wij hebben vorig jaar gereden met een typeR en als ik eerlijk ben heb ik liever een goeie astra of een echte clio zoals jij!! Hij viel ons een beetje tegen

Ik heb er zelf nooit in gereden, maar als ik zie hoe snel zo'n ding is, dan ben ik toch zwaar onder de indruk. Het enige waarvan je meer onder indruk raakt zijn de kosten, want zo'n Type R is belachelijk duur. Niet alleen om te bouwen, maar vooral om te rijden; ik heb ernaar gekeken, maar niet alleen moet ik geld toeleggen op de golf om zo'n ding te kopen, de onderdelen waren ook net zo duur.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor evoliene » zo dec 21, 2003 23:50

daarom en als je nu verder gaat ontwikkelen aan je clio kom je zeker net zo ver!!Wand je hebt zeker een auto waar nog heel veel uit te halen valt!!Maar wij willen nog even verder met onze evo,tjes!! Ook leuk hoor!!
Jos van Riemsdijk
evoliene

Berichtdoor admin » ma dec 22, 2003 9:44

Om even terug te komen op de vergaderingen:

1. Ik ben bij de vergadering aanwezig geweest waar de sprinters niet waren en er een hele kleine opkomst was.

Natuurlijk krijg je dan de opmerking maar jij stond toch niet in de top 5.

Nee ik stond niet in de top 5 maar kwam er met iemand.

Gr,

Patrick
admin
Site Admin

Re: Re: Re: Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor John Raven » ma dec 22, 2003 11:18

(er staan in Nederland al een mooie Golf en een mooie Astra te koop)

Welke Golf?
Als je een blauwe bedoelt... die is volgens mij al verkocht...

gr. John
John Raven

Re: Re: Re: Re: Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor StevenK » ma dec 22, 2003 13:32

John Raven wrote:
(er staan in Nederland al een mooie Golf en een mooie Astra te koop)

Welke Golf?
Als je een blauwe bedoelt... die is volgens mij al verkocht...

gr. John

Van die auto wisten maar weinig mensen dat 'ie te koop stond; daarnaast was dat ding veel duurder dan de auto's waar ik op doel.

Overigens is die andere golf ook blauw, maar dan meer in het kader van eerst wit, dan geel dan blauw (vrij naar Margriet de Moor).
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl