S2000

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Bartrallyfan » za dec 19, 2009 16:28

Volgens rallye magazin komt de 1600 turbo motoren in meer autosportklassen te liggen, 2011 beginnen met rally en tourwagen wk. De nokkenassen zullen verschillen maar de ristrictor en turbodruk zijn gelijk, ristrictor van 33 mm en turbodruk van 2,5 bar Het zegt mij niet zo heel veel maar is dit positief of valt het tegen? wat is de ristictor van een groep-N en WRC?
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor WILS SPORT » za dec 19, 2009 17:50

Bartrallyfan schreef:Volgens rallye magazin komt de 1600 turbo motoren in meer autosportklassen te liggen, 2011 beginnen met rally en tourwagen wk. De nokkenassen zullen verschillen maar de ristrictor en turbodruk zijn gelijk, ristrictor van 33 mm en turbodruk van 2,5 bar Het zegt mij niet zo heel veel maar is dit positief of valt het tegen? wat is de ristictor van een groep-N en WRC?


Restrictor groep N nu 32, volgend jaar 33 mm.
Groep A / WRC 34 mm.
Oudere ex groep A auto's zoals een 3 deurs Sierra Cosworth 38 mm.
Nog oudere ex groep 4 auto's zoals een Lancer 2000 Turbo hebben geen restrictor. (en da's het beste).
Sander van Barschot
Avatar gebruiker
WILS SPORT
 
Berichten: 389
Geregistreerd: wo jul 09, 2003 16:50
Woonplaats: Valkenswaard

Berichtdoor WRC fan » do jan 07, 2010 16:34

We hebben er volgend jaar weer één in een Ford Fiësta S2000. Nasser Al-Attiyah gaat ook S-WRC rijden in een Fiesta S2000. :lol:

http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=10 ... s+to+S-WRC
Avatar gebruiker
WRC fan
 
Berichten: 1602
Geregistreerd: wo jun 11, 2008 16:38

Berichtdoor Mark Verhoeven » do jan 07, 2010 16:51

Bartrallyfan schreef:Volgens rallye magazin komt de 1600 turbo motoren in meer autosportklassen te liggen, 2011 beginnen met rally en tourwagen wk. De nokkenassen zullen verschillen maar de ristrictor en turbodruk zijn gelijk, ristrictor van 33 mm en turbodruk van 2,5 bar Het zegt mij niet zo heel veel maar is dit positief of valt het tegen? wat is de ristictor van een groep-N en WRC?


Of het tegenvalt zal mede afhangen van het minimum gewicht. Met een 33 mm restrictor zal het vermogen rond de 300 pk komen te liggen. Als de maximale turbodruk op 2,5 bar absoluut komt te liggen (ze praten meestal over absolute druk), dan gaat het koppel behoorlijk tegenvallen bij een 1600 cc motor... :? In ieder geval AANZIENLIJK lager dan de huidige groep N, om nog maar te zwijgen over WRC auto's. Wegen deze auto's rond de 1100 kg, dan zal het zeker wel een leuke klasse worden.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Red_Spike » di jan 26, 2010 9:24

Avatar gebruiker
Red_Spike
 
Berichten: 796
Geregistreerd: zo dec 30, 2007 13:26
Woonplaats: WESTLAND

Berichtdoor MartijnS » di jan 26, 2010 11:27

Dat is alleen geen S2000, maar zo'n rallycross ding ;) Dit is de auto waar Gronholm Pikes Peak mee op gereden is.
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Red_Spike » di jan 26, 2010 11:31

MartijnS schreef:Dat is alleen geen S2000, maar zo'n rallycross ding ;) Dit is de auto waar Gronholm Pikes Peak mee op gereden is.


Ik zocht een topic waar ik hem kwijt kon en kon niks vinden, daarom maar hier neer gezet.
Avatar gebruiker
Red_Spike
 
Berichten: 796
Geregistreerd: zo dec 30, 2007 13:26
Woonplaats: WESTLAND

Berichtdoor TWENGELTJE » di jan 26, 2010 13:35

Red_Spike schreef:
MartijnS schreef:Dat is alleen geen S2000, maar zo'n rallycross ding ;) Dit is de auto waar Gronholm Pikes Peak mee op gereden is.


Ik zocht een topic waar ik hem kwijt kon en kon niks vinden, daarom maar hier neer gezet.


Wat zou denken van hetWRC geruchtentopic
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Christophe » di jan 26, 2010 13:51

MartijnS schreef:Dat is alleen geen S2000, maar zo'n rallycross ding ;) Dit is de auto waar Gronholm Pikes Peak mee op gereden is.


Denk dat dit wel degelijk de "open class" Fiesta is waarmee hij in Amerika zal gaan rijden hoor.. :wink:
Grtz Christophe 8)
Avatar gebruiker
Christophe
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma jul 22, 2002 12:13
Woonplaats: Lembeke [ België ]

Berichtdoor MartijnS » di jan 26, 2010 13:57

Jaja, dat denk ik ook wel. Maar dat is geen s2000 toch.
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Christophe » di jan 26, 2010 16:23

MartijnS schreef:Jaja, dat denk ik ook wel. Maar dat is geen s2000 toch.

Nee inderdaad, dat niet.. Maar ook geen "rallycross ding" dan. :lol:
Grtz Christophe 8)
Avatar gebruiker
Christophe
 
Berichten: 576
Geregistreerd: ma jul 22, 2002 12:13
Woonplaats: Lembeke [ België ]

Berichtdoor MartijnS » di jan 26, 2010 16:49

Hahaha nee sorry :lol:
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Broem broem » wo maart 03, 2010 17:28

Avatar gebruiker
Broem broem
 
Berichten: 911
Geregistreerd: ma sep 10, 2007 16:40
Woonplaats: Vroomshoop

Berichtdoor MartijnS » vr maart 26, 2010 10:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Autonews.

Auto van Loix :) Mooi!
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Stephan46 » vr maart 26, 2010 11:00

Ferme bak :wink:

Strakke livery hoor!
Stephan46
 
Berichten: 492
Geregistreerd: za maart 18, 2006 22:22
Woonplaats: Nunspeet

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten