Voorlopige Nederlandse rally kalender 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Campos » ma feb 22, 2010 14:00

TWENGELTJE schreef:Maar sprinters mogen toch niet in het buitenland rijden?????

Even persbericht lezen
Campos

Berichtdoor Wolter » ma feb 22, 2010 14:01

Het is even rijden, maar vanuit het oosten van het land is het verschil in reistijd al aanmerkelijk kleiner. Daarnaast kost het inschrijfgeld daar geen drol, wat opweegt tegen de KM's en evt. overnachting.
En zeg nou zelf: voor de sprinters is het een geweldige kans om in het buitenland te rijden. Als de twee proeven op het IVG Gelände er inzitten is het een erg mooie wedstrijd! (mooiste proeven die ik ooit gereden heb).
Wolter

Berichtdoor Red_Spike » ma feb 22, 2010 14:04

Ben ik zeker met je eens Wolter, maar ik denk ook dat er behoorlijk wat teams zijn die het niet zien zitten om 4 uur (zonder aanhanger) naar Duitsland te rijden, dus laat staan met aanhanger :wink:

Maar het is zeker een unieke gelegenheid.
Red_Spike

Berichtdoor Campos » ma feb 22, 2010 14:11

Wolter schreef:Het is even rijden, maar vanuit het oosten van het land is het verschil in reistijd al aanmerkelijk kleiner. Daarnaast kost het inschrijfgeld daar geen drol, wat opweegt tegen de KM's en evt. overnachting.
En zeg nou zelf: voor de sprinters is het een geweldige kans om in het buitenland te rijden. Als de twee proeven op het IVG Gelände er inzitten is het een erg mooie wedstrijd! (mooiste proeven die ik ooit gereden heb).

Als ik naar het tijdschema kijk en het persbericht lees vermoed ik dat de 6 proeven in de middag gereden gaan worden. Zo kan er 's ochtends verkend worden en 's middags gereden.
Nog steeds mooie buitenproeven trouwens, met mooi onverhard als proef Dillenberg nog ongeveer hetzelfde is als toen ik 'm reed.

Overigens lijken me de IVG Gelände proeven ook te zwaar voor (debutant-)sprinters.
Campos

Berichtdoor Götz » ma feb 22, 2010 14:23

dus deelnemers aan het sprintkampioenschap, met EU licentie, die deze wedstrijd al op de kalender hadden hebben dus pech. Je mag alleen maar een beperkt aantal proeven rijden of je krijgt geen punten voor je kampioenschap. M.i. niet een volledig doordachte actie of gaat men bij de KNAF daar weer uitzonderingen voor bedenken..................

Ook vreemd tegenover alle deelnemers die in het verleden niet in Sulingen mochten starten omdat men niet over een geldige Eu licentie beschikt.
Götz

Berichtdoor RG-Rallysport » ma feb 22, 2010 14:33

Götz schreef:dus deelnemers aan het sprintkampioenschap, met EU licentie, die deze wedstrijd al op de kalender hadden hebben dus pech. Je mag alleen maar een beperkt aantal proeven rijden of je krijgt geen punten voor je kampioenschap. M.i. niet een volledig doordachte actie of gaat men bij de KNAF daar weer uitzonderingen voor bedenken..................

Ook vreemd tegenover alle deelnemers die in het verleden niet in Sulingen mochten starten omdat men niet over een geldige Eu licentie beschikt.

Zo'n situatie was er vorig jaar ook met de Sezoensrally ... als je ingeschreven was voor het kampioenschap mocht je wel zonder EU meedoen anders kreeg je geen toestemming ...... :?
Maar je zult als rijder wel ingeschreven staan en je navi niet ben je mooi klaar mee, word je dus verplicht om of een andere navi te regelen voor de wedstrijd ( MET EEN EU LICENTIE ) of een schrap resultaat laten noteren............ :roll:
Laatst bijgewerkt door RG-Rallysport op ma feb 22, 2010 14:35, in totaal 1 keer bewerkt.
RG-Rallysport

Berichtdoor ijsbeer » ma feb 22, 2010 14:34

Je hoeft voor die dag geen EU licentie te hebben. Er wordt voor die dag een utizondering gemaakt mits de rijder en de navigator beide ingeschreven staan in het Kampioenschap.
ijsbeer

Berichtdoor nkroeze » ma feb 22, 2010 14:43

RG-Rallysport schreef:
Götz schreef:dus deelnemers aan het sprintkampioenschap, met EU licentie, die deze wedstrijd al op de kalender hadden hebben dus pech. Je mag alleen maar een beperkt aantal proeven rijden of je krijgt geen punten voor je kampioenschap. M.i. niet een volledig doordachte actie of gaat men bij de KNAF daar weer uitzonderingen voor bedenken..................

Zo'n situatie was er vorig jaar ook met de Sezoensrally ... als je ingeschreven was voor het kampioenschap mocht je wel zonder EU meedoen anders kreeg je geen toestemming ...... :?
Maar je zult als rijder wel ingeschreven staan en je navi niet ben je mooi klaar mee, word je dus verplicht om of een andere navi te regelen voor de wedstrijd ( MET EEN EU LICENTIE ) of een schrap resultaat laten noteren............ :roll:

Waarom zou je je als navi niet inschrijven als je toch weet dat je een heel seizoen gaat doen?
nkroeze

Berichtdoor Red_Spike » ma feb 22, 2010 14:44

Je hoeft als navi toch geen heel seizoen te doen? Gebeurt vaak zat dat een rijder elke keer een ander naast hem heeft zitten.
Red_Spike

Uitgelezen kans

Berichtdoor B Prins » ma feb 22, 2010 14:58

Beste rallyrijders en navigatoren, volgens mij mits goed geregeld met de daglicentie een uitgelezen kans deze rallysprint te rijden. Een fantastische ervaring lijkt me ..... wij schrijven ons zeker in. En die extra Euro 50 voor de inschrijving voor het RSK meer dan waard.
B Prins

Berichtdoor nkroeze » ma feb 22, 2010 15:16

Red_Spike schreef:Je hoeft als navi toch geen heel seizoen te doen? Gebeurt vaak zat dat een rijder elke keer een ander naast hem heeft zitten.

Klopt, maar Rudi haalde het voorbeeld aan dat je een heel seizoen met iemand rijdt....

Als de rijder toch iedere keer een ander naast zich heeft, moet hij gewoon de juiste uitzoeken :)
nkroeze

Berichtdoor SylviaVisser » ma feb 22, 2010 15:17

Maar je zult als rijder wel ingeschreven staan en je navi niet ben je mooi klaar mee ....

Als je een vaste navie hebt schrijf je toch allebei in voor het kampioenschap, samen voor de eer strijden is dan toch leuker???
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Götz » ma feb 22, 2010 15:48

blijft alleen het punt over dat je eerst van plan was om de hele rally te rijden (EU licentie) en nu maar een beperkt aantal proeven mag rijden indien je punten wilt halen voor je kampioenschap.
Götz

Berichtdoor Red_Spike » ma feb 22, 2010 15:50

Is denk een keuze die je moet maken Götz, of even contact opnemen met dhr. Kuitert.
Red_Spike

Berichtdoor Götz » ma feb 22, 2010 16:43

Red_Spike schreef:Is denk een keuze die je moet maken Götz, of even contact opnemen met dhr. Kuitert.

Ik hoef in deze geen keuze te maken........... Zelf rij ik niet meer voor enig kampioenschap maar kan me wel voorstellen dat er een aantal equipes zijn die dat wel doen vandaar mijn vraag. Verder kan ik me nog uit mijn 205cup tijd herinneren dat hier vanuit de KNAF weerstand was om Sulingen mee te laten tellen. Zowel bestuurder als navi moesten een EU licentie hebben wilde men deelnemen.
Götz

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden