Draait ISC het WK de nek om ?

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Draait ISC het WK de nek om ?

Berichtdoor StevenK » za jan 24, 2004 23:23

Ik heb me net suf zitten ergeren aan de eurosport uitzending, niet aan het Engelse commentaar, wat zoals gebruikelijk weer erg sterk was: 'Solberg got a 10 sec penalty for overstaying his welcome at the service', maar vanwege het feit dat ISC, het bedrijf van DR dat het alleenrecht heeft op de beelden, en die dus ook aanlevert aan Eurosport, zelf nu er minder wk rijders nog in de strijd zijn dan wk punten, nog steeds niets laat zien van de andere deelnemers, niet van het JWRC en niet van de privateers.

Ik kan er natuurlijk naastzitten, dat ISC wel aanlevert, maar Eurosport er niks mee doet, dat weet ik niet zeker.

Maar in elk geval vind ik 't belachelijk dat het nu lijkt alsof er maar 10 mensen mee doen aan die wedstrijd, waarvan een aantal er al uit ligt...
StevenK
Site Admin

Re: Draait ISC het WK de nek om ?

Berichtdoor FIRE » zo jan 25, 2004 18:50

ISC levert inderdaad de beelden, maar dat is natuurlijk niet nieuw dat gebeurt al een aantal jaren. Gebeurt overigens ook bij de Dakar rally, Eurosport, RTL5 en TV5 zonden namelijk precies het hetzelfde programma uit. Ook de beelden van de F1 zijn voor iedereen gelijk.

Over het algemeen zend Eurosport een week later een samenvatting uit van de JWRC of PWRC rally.

Ik ben het met je eens dat er meer aandacht zou moeten zijn voor het JWRC en PWRC. Overigens is de rally coverage door Eurosport erbarmelijk slecht, dit komt vooral door uitzendtijden.

[Edited by FIRE on 01-25-2004 at 06:51 PM GMT]
FIRE

Berichtdoor erikjan » zo jan 25, 2004 19:01

Ja, praat me niet van Eurosport qua uitzendtijden. Daarover heb ik 't in een ander topic al gehad...

Wat gebeurt er als in een rally een groot aantal WRC-deelnemers uitvalt, stel 8 uit 10.

Zenden ze dan continue beelden uit van de resterende 2 auto's....
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor Patmeister » zo jan 25, 2004 19:22

Volgens mij is die DR niet zo een fijne
vent... beetje de B(ERNIE) van het
wk-rally als je het mij zegt.
Als je goed in zijn ogen kijkt zie ik
alleen maar Dollar$.
Maar mischien heb ik het mis.

Patrick.
Patrick Faber.
Patmeister

Berichtdoor Campos » zo jan 25, 2004 19:26

Ik denk dat de eerste jaren een soort van overbrugging zullen vormen. Doordat er nu ook privateers bij de punten kunnen komen (als er equipes uitvallen) kan hiermee de interesse gewekt worden bij andere autofabrikanten om deel te nemen aan het WRC. En een WK met bijvoorbeeld 2x 12 WRC's is nu eenmaal commercieel aantrekkelijker dan een WK met 3x 8 WRC's.

Dat neemt overigens niet weg dat ik ook meer beelden van het JWRC (zeker zo spannend en interessant) en PWRC zou willen zien. Maar liever in aparte programma's of aan het eind van het WRC verslag bijvoorbeeld.
Campos

Berichtdoor FIRE » zo jan 25, 2004 19:33

Ik snap niet dat ISC niet van Eurosport eist om WRC op een vast tijdstip (bv 22.30u) uit te zenden. Of zou ISC weinig te eisen hebben omdat anders Eurosport nee zegt tegen de uitzendrechten?
FIRE

Re: Re: Draait ISC het WK de nek om ?

Berichtdoor StevenK » zo jan 25, 2004 19:33

ErikJan wrote:
Ja, praat me niet van Eurosport qua uitzendtijden. Daarover heb ik 't in een ander topic al gehad...

Wat gebeurt er als in een rally een groot aantal WRC-deelnemers uitvalt, stel 8 uit 10.

Zenden ze dan continue beelden uit van de resterende 2 auto's....

Dat lijkt me wel; alle niet-wrc deelnemers worden nu ook categorisch doodgezwegen.

Dat de privateers niet aan bod komen kan ik me, hoe jammer het ook is, nog wel voorstellen.

En dat het PWRC niet aan bod komt, is ook te begrijpen, omdat er zijn binnen en rondom de FIA die liever vandaag dan morgen van die klasse af willen zijn.

Maar dat het JWRC niet aan bod komt, waarin tenslotte ook gewoon fabrieksteams rijden, en waarin tot nu toe ook altijd fel strijd geleverd is vind ik volstrekt onbegrijpelijk.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor MartijnS » zo jan 25, 2004 21:04

Vorig jaar waren er aparte afleveringen van ik dacht een half uur van het JWRC op de vrijdag na de rally volgens mij, dus hopelijk dit jaar ook weer.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor FIRE » zo jan 25, 2004 21:37

MartijnS wrote:
Vorig jaar waren er aparte afleveringen van ik dacht een half uur van het JWRC op de vrijdag na de rally volgens mij, dus hopelijk dit jaar ook weer.

Zoals ik al gezegd heb worden JWRC of PWRC (meestal) 1 week na de rally op vrijdagavond uitgezonden.
FIRE

Berichtdoor erikjan » zo jan 25, 2004 22:39

ik zie nu weer gekleurde ballen op Eurosport, en 't is al 22.40u

belooft weer weinig goeds voor vandaag, zo te zien zijn het finaleballen... (live)
Erik-Jan Noltus
erikjan

Berichtdoor MartijnS » zo jan 25, 2004 22:55

AHHH...sjonge jonge...!! Niet leuk
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor erikjan » zo jan 25, 2004 23:19

ze doen 't weer bij Eurosport;
nu al bijna een uur vertraging...
Erik-Jan Noltus
erikjan

Berichtdoor Eric B » ma jan 26, 2004 0:08

FIRE wrote:
Ik snap niet dat ISC niet van Eurosport eist om WRC op een vast tijdstip (bv 22.30u) uit te zenden. Of zou ISC weinig te eisen hebben omdat anders Eurosport nee zegt tegen de uitzendrechten?

----------------------------
Dacht afgelopen week op eurosport tt
te lezen dat ze een contract hadden afgesloten om de rally's pime time (22:00u) te gaan uitzenden.
Mzzl Eric B
Eric B

Berichtdoor EvoV6 » ma jan 26, 2004 14:38

Het was dit weekend weer knap waardeloos op Eurosport! Zaterdag uurtje uitgelopen en gisteren "maar" anderhalf uur!! Ben trouwens wel blij dat t iets vroeger is geworden dan vorig jaar: Half 11 ipv half 1. Als t niet uitloopt tenminste...

Maar je kunt dankzij Eurosport wel de rally per dag volgen en niet een week later zoals op RallyReport enz.
My name is Boot, Wouter Boot :wink:
(Gek van Evo''s, maar rijdt Galant V6)
EvoV6

Berichtdoor Werner » ma jan 26, 2004 14:44

EvoV6 wrote:
Het was dit weekend weer knap waardeloos op Eurosport! Zaterdag uurtje uitgelopen en gisteren "maar" anderhalf uur!! Ben trouwens wel blij dat t iets vroeger is geworden dan vorig jaar: Half 11 ipv half 1. Als t niet uitloopt tenminste...

Maar je kunt dankzij Eurosport wel de rally per dag volgen en niet een week later zoals op RallyReport enz.

Ja, als er live-uitzendingen voor zitten dan is het altijd lastig. Ook op Nederland 2 enzo als er een verleging na een voetbalwedstrijd moet worden gespeeld schuiven ze gewoon alles op of laten ze programma's vervallen. Je kan ook niet een tenniswedstrijd die je uitzend op het einde stoppen, omdat er een ander programma moet beginnen. Maar ja, klote is het wel.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl