Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Wolter schreef:Als er tijdens de wedstrijd echt sneeuw ligt (dat betwijfel ik, maar er is enige kans op) en er zijn daardoor rijders die afhaken, dan vind ik dat van hetzelfde niveau als de bobslee die vorige week niet is gestart op de Olympische Spelen.
ferry bakker schreef:Wolter schreef:Als er tijdens de wedstrijd echt sneeuw ligt (dat betwijfel ik, maar er is enige kans op) en er zijn daardoor rijders die afhaken, dan vind ik dat van hetzelfde niveau als de bobslee die vorige week niet is gestart op de Olympische Spelen.
Leg eens uit !!
Wolter schreef:ferry bakker schreef:Wolter schreef:Als er tijdens de wedstrijd echt sneeuw ligt (dat betwijfel ik, maar er is enige kans op) en er zijn daardoor rijders die afhaken, dan vind ik dat van hetzelfde niveau als de bobslee die vorige week niet is gestart op de Olympische Spelen.
Leg eens uit !!
Prima.
1. Als er sneeuw ligt en een willekeurig persoon trekt op een parkeerplaats aan de handrem, vind ie zichzelf een rallyrijder.
Nu ligt er sneeuw, besluit de rallyrijder ineens niet meer te rijden. Klopt dan het beeld van die willekeurige persoon over een rallyrijder niet, of klopt dan het beeld dat de rallyrijder heeft over rally niet?
2. Rallyrijden (en racen) gaat om het zo hard mogelijk gaan zonder fouten te maken. Dat is evenveel van toepassing op droog asfalt, als op zand, als op sneeuw. Het klopt dat de grip verminderd, maar dat is juist datgene waar de hele sport om gaat: het inschatten van de situatie (waaronder grip). Als je bang bent om eraf te gaan, waarom heb je dat dan alleen in de sneeuw en niet op asfalt? Als het goed is probeer je altijd tegen de grens te rijden: zowel op asfalt als op sneeuw. En ik kan je verklappen: als je op droog asfalt een klapper maakt ligt de snelheid hoger (en dus de schade ook) dan op sneeuw.
Niemand kan op sneeuw dezelfde tijden rijden als op asfalt. Daarom moet je in de sneeuw je rijstijl aanpassen. De rijder is altijd nog degene met het stuur in de hand.
De vergelijking met de bobslee maak ik omdat ik me afvraag waarom de stuurman uberhaupt stuurman van een bob wilde zijn. Ik vraag me daarom ook af waarom een rallyrijder een rallyrijder wil zijn als hij afhaakt op het moment dat een rallyrijder zich kan onderscheiden van een normale automobilist.
RobinV-Rally schreef:Zoals ik in mijn eigen post al zei: Safety first.
Als je je niet zeker voelt in een bepaalde combinatie moet je het niet doen. Ik ben zelf muzikant, en als je geen goed gevoel hebt voordat je het podium op moet, van te voren, dan moet je het niet doen. Dus ook met racen/rally rijden e.d. als je je niet veilig voelt in een bepaalde situatie, kun je het beter niet doen.
De bobbers waren bang van de baan, bang dat ze en harde klapper maakten en deze wellicht niet zouden overleven, dus: ze voelden zich niet veilig in die combinatie en hebben ze zich teruggetrokken.
StevenK schreef:mafiabaas101 schreef:Die zit morgen gelukkig in je pakketje en alle deelnemers krijgen hem via de post
Ik heb geen startlijst gezien, wel een acceptatiebrief.
mafiabaas101 schreef:StevenK schreef:mafiabaas101 schreef:Die zit morgen gelukkig in je pakketje en alle deelnemers krijgen hem via de post
Ik heb geen startlijst gezien, wel een acceptatiebrief.
oow.. maar je heb wel je eigen startnummer en dat is het belangrijkste
mantaboy schreef:Robin, de stuurman heeft de beslissing genomen niet de overige teamleden! Dat vind ik wat anders.
Tevens moet iedereen voor zichzelf weten wat hij/zij verantwoord vind. Wolter, je komt een beetje denigregend over. Ik snap je punt, wil je ook begrip opbrengen voor diegene die aan zichzelf twijfelen en dan besluiten geen risico te nemen?
Het is net als met de stuurman: Neem ik 3 man waar ik verantwoordelijk voor ben mee of neem ik dat risico niet?
Waarbij je ook op moet merken dat je op sneeuw langer doorschuift dan op droog asfalt en daardoor meer kans hebt de remzone volledig door te schieten met alle risico's vandien voor het publiek wat denkt veilig te staan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten