Een aanrader: de Benelux Trophy

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hugo.be » za jan 17, 2004 23:34

Het jaar van de bevestiging…

Een schot in de roos. Zo kunnen we de eerste editie omschrijven van de BeNeLux Rally Trophy, die vorig jaar bewees dat er nood is aan een internationale competitie tussen de toppers van de Lage Landen. Met 38 deelnemende teams, verzekerde de Trophy elke deelnemende organisatie een gevarieerd, hoogstaand en boeiend startveld. De strijd tussen de snelste piloten van België en Nederland, waaronder de respectievelijke kampioenen, was verrassend spannend. Dat alles gekruid met een ongekende kameraadschappelijke sfeer tussen de teams.
2003 was het debuutjaar. In 2004 wil de BeNeLux Rally Trophy bevestigen met een nog indrukwekkender startveld en een gevarieerd programma.
Vier nieuwe wedstrijden
De BeNeLux Rally Trophy 2004 wordt verreden over 7 wedstrijden, waarvan 3 in België, 3 in Nederland en 1 in Luxemburg. De organisatie wil iedereen gelijke kansen bieden, zodat de wedstrijden waarin WRC's niet mogen starten ontbreken op de kalender. Bovendien werd rekening gehouden met de spreiding op de kalender, het evenwicht tussen de landen en de kwaliteit van het parcours en de organisatie.
De kalender ziet er als volgt uit:
27-28 maart Boucles de Spa (B)
1-2 mei Rallye de Wallonie (B)
4-6 juni Paradigit ELE Rally (NL)
16-18 juli BHV Expo Groep Rally (NL)
17-18 september Golden Tulip Rally (NL)
10 oktober 12 Uren van Haspengouw (B)
12-13 november Rallye de Luxembourg (LUX)

Geen schrapresultaten
De BeNeLux Rally Trophy behoudt dezelfde puntentelling (10-8-6-5-4-3-2-1) voor de beste acht geklasseerde piloten die zich hebben ingeschreven, ongeacht groep of klasse. Alle resultaten zullen meetellen voor de eindstand van de Trophy.
Nederlandse rallytitel !
De drie Nederlandse wedstrijden zijn tevens de drie belangrijkste manches van het Open Kampioenschap van Nederland, waarvoor een coëfficiënt 1,5 geldt. Aangezien slechts 5 resultaten tellen voor de eindstand en de twee laatste wedstrijden van het kampioenschap (Vierhouten Pallets Nederland Rally en Conrad Euregio Rally) na het Nederlandse drieluik worden verreden, kunnen piloten die goed scoren in Nederland achteraf beslissen een gooi te doen naar de Nederlandse titel. Hiervoor moeten ze zich wel verplicht inschrijven voor het Nederlands kampioenschap voor 17 maart 2004 (200 €).
We kunnen trouwens ook al melden dat de organisatoren van de Van Staveren Zuiderzee Rally (19-20 maart, Emmeloord) alle deelnemers aan de BeNeLux Rally Trophy een interessante korting geven op het inschrijvingsgeld.
Interessante voorwaarden en premies
Het inschrijvingsgeld voor de deelnemers bedraagt 250 €. Dit inschrijvingsgeld zal gerecupereerd worden door kortingen en gunstige voorwaarden die de organisatie van de Trophy heeft bekomen van wedstrijdorganisatoren. Deelnemen aan de Benelux Rally Trophy levert pure winst op voor iedereen, van topper tot pure amateur.
Wie successen boekt, kan bovendien genieten van een interessante prijzenpot met volgende premies:
1ste 5.000 €
2de 4.000 €
3de 3.000 €
4de 2.500 €
5de 2.000 €
6de 1.500 €
7de 1.000 €
8ste 500 €

Challenge Guy Colsoul
In 2004 geeft Guy Colsoul de BeNeLux Rally Trophy nog een steuntje in de rug. De Mitsubishi-preparateur biedt bijkomende premies aan de snelste Mitsubishi Gr.N piloten in de eindstand van de Trophy:
1ste 1.250 €
2de 750 €
3de 500 €

Echte promotie
De BeNeLux Rally Trophy 2004 is niet te missen. Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol over het probleem om de nodige budgetten bij mekaar te krijgen. Iedereen vindt dat er iets gedaan moet worden om de rallysport te promoten.
De organisatie van de BeNeLux Rally Trophy voegt de daad bij het woord. Door het inschrijvingsgeld bijzonder laag te houden, is de Trophy voor iedereen toegankelijk. In ruil voor de lage instapkost, krijgen de deelnemers voor elke wedstrijd interessante voorwaarden, een boeiend kampioenschap, promotie in de vorm van communicatie van hun resultaten naar de media, aantrekkelijke premies voor de best geklasseerden en, niet te vergeten, een sfeervolle en feestelijke prijsuitreiking na afloop van het seizoen.
De BeNeLux Rally Trophy, een aanrader voor iedereen die houdt van een uitdaging!
Hugo.be

Re: Een aanrader: de Benelux Trophy

Berichtdoor BDIV » ma jan 19, 2004 9:19

Met alle waardering voor het Benelux kamp. Maar wees nu eens redelijk organisatoren.De enige twee wedstrijden in de Benelux die zich nu eens echt een rally mogen noemen, komen er niet aan te pas. Reden ze houden zich aan de fia regels en bijbehorend kamp. Hoe kunnnen jullie nu een drielanden cup promoten naar potentielé sponsors en invoerders. Waneer je voor de wedstrijden die in aanmerking komen dit jaar voor de cup. Hooguit een beknopt verslag van een 100 tal woorden in de maandagkrant kan terugvinden. Ga toch ook als Benelux voor de 1600 superklasse, en de groep N wagens.Wat je nu aan de eventuele start zal krijgen zijn een hoopje afgeschreven en verouderde gr A wagens die drie en meer evolutiés achterstaan !!! Zo blijf je terplaatse staan, en krijgen jongeren de kans niet om eventueel vlugger op het voorplan te treden. Daarbij horend dan ook, eens vlugger de stap zetten naar buitenlandse grote wedstrijden. Maar ja rallyrijden, is nog altijd synomiem voor rondjes rond de kerk rijden bij heel velen in de Benelux.
BDIV

Re: Re: Een aanrader: de Benelux Trophy

Berichtdoor Werner » ma jan 19, 2004 9:53

BDIV wrote:
Met alle waardering voor het Benelux kamp. Maar wees nu eens redelijk organisatoren.De enige twee wedstrijden in de Benelux die zich nu eens echt een rally mogen noemen, komen er niet aan te pas. Reden ze houden zich aan de fia regels en bijbehorend kamp. Hoe kunnnen jullie nu een drielanden cup promoten naar potentielé sponsors en invoerders. Waneer je voor de wedstrijden die in aanmerking komen dit jaar voor de cup. Hooguit een beknopt verslag van een 100 tal woorden in de maandagkrant kan terugvinden. Ga toch ook als Benelux voor de 1600 superklasse, en de groep N wagens.Wat je nu aan de eventuele start zal krijgen zijn een hoopje afgeschreven en verouderde gr A wagens die drie en meer evolutiés achterstaan !!! Zo blijf je terplaatse staan, en krijgen jongeren de kans niet om eventueel vlugger op het voorplan te treden. Daarbij horend dan ook, eens vlugger de stap zetten naar buitenlandse grote wedstrijden. Maar ja rallyrijden, is nog altijd synomiem voor rondjes rond de kerk rijden bij heel velen in de Benelux.

Wat een negativiteit! Ik vind het een mooi kampioenschap met een mooie kalender. Bovendien is het goed dat de WRC´s toch mooie wedstrijden kunnen rijden in een kampioenschap.
Waar kan ik trouwens de inschrijflijst vinden?
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Berichtdoor StevenK » ma jan 19, 2004 10:16

BDIV wrote:
Met alle waardering voor het Benelux kamp. Maar wees nu eens redelijk organisatoren.De enige twee wedstrijden in de Benelux die zich nu eens echt een rally mogen noemen, komen er niet aan te pas.

Wat heeft het nu voor zin om met een onmetelijke arrogantie te gaan roepen dat het kampioenschap niets is, omdat de twee duurste Belgische wedstrijden er niet in zitten ?

Je hebt dit hier al eerder geroepen, maar enige onderbouwing heb je er niet bij kunnen geven.
Ga toch ook als Benelux voor de 1600 superklasse, en de groep N wagens.Wat je nu aan de eventuele start zal krijgen zijn een hoopje afgeschreven en verouderde gr A wagens die drie en meer evolutiés achterstaan !!! Zo blijf je terplaatse staan, en krijgen jongeren de kans niet om eventueel vlugger op het voorplan te treden.

Het zijn dezelfde mensen die een wrc of Super1600.
Daarbij horend dan ook, eens vlugger de stap zetten naar buitenlandse grote wedstrijden. Maar ja rallyrijden, is nog altijd synomiem voor rondjes rond de kerk rijden bij heel velen in de Benelux.

Deze cup is er, voor zover ik kan beoordelen, primair voor de rijders. Een kampioenschap dat leuk is voor de deelnemers
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Een aanrader: de Benelux Trophy

Berichtdoor MartijnS » ma jan 19, 2004 10:42

Steven wrote:
Wat heeft het nu voor zin om met een onmetelijke arrogantie te gaan roepen dat het kampioenschap niets is, omdat de twee duurste Belgische wedstrijden er niet in zitten ?
Je hebt dit hier al eerder geroepen, maar enige onderbouwing heb je er niet bij kunnen geven.

Zijn enige onderbouwing is dat hij in Ieper woont en dat de rally van Ieper gewoon de mooiste van de wereld is volgens mij....Afbeelding
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor LeonM » ma jan 19, 2004 14:38

Als deelnemer aan de BeNeLux Trophy van 2003 kan ik jullie verzekeren dat dit een super-initiatief is. Nergens, maar dan ook werkelijk nergens in Nederland of Belgie kun je aan zulke goede condities en voorwaarden deelnemen aan een kampioenschap. Je hoeft niet eens voor de prijzenpot te rijden, het is zowiezo al een heel goed georganiseerd en betaalbaar kampioenschap. Leuke wedstrijden, goede publiciteit, grote kortingen op inschrijfgelden, wat wil je nog meer? Mijn rallyauto is verkocht en ik ga dit jaar iets in de Historic doen, maar bevalt dat niet, ben ik in 2005 er zeker weer terug bij, met een "moderne" rallyauto.
LeonM

Re: Re: Re: Re: Een aanrader: de Benelux Trophy

Berichtdoor Huufke » ma jan 19, 2004 16:49

MartijnS wrote:
Steven wrote:

Zijn enige onderbouwing is dat hij in Ieper woont en dat de rally van Ieper gewoon de mooiste van de wereld is volgens mij....Afbeelding

Idd Martijn.

Elke post is het weer het zelfde liedje. En daar irriteer ik me al heel lang aan, maar om nou ook weer niet al te zeikering over te komen bleef ik maar stil. Ieper is geweldig en de rest niks, zo lijkt telkens de redenering van BDIV. Maargoed..

Ik vind het Benelux kampioenschap een geweldig initiatief, met bovendien naar mijn mening de mooiste wedstrijd van de Benelux op de kalender: De Tour de Luxemburg. Mocht deze doorgaan dan is dat een grote aanwinst voor het kampioenschap. Ben er in 2001 geweest en de proeven die je daar voorgeschoteld krijgt zijn werkelijk waar fantastisch voor de deelnemers en publiek. Verder zijn ze daar ook nog eens bijzonder gastvriendelijk.

Daarnaast noemt Leon nog heel wat pluspunten van de Benelux Trophy op. Leon, als ik me niet vergis heb jij ook in Luxemburg gereden. Zou je wat willen vertellen over jouw ervaringen aldaar?
In het land der blinden, is éénoog koning.
Huufke

Berichtdoor pipo » ma jan 19, 2004 16:55

Ik als belg vind het Benelux kampioenschap een uitstekend initiatief al is het niet zeker dat wij dit rijden .
Wat Ieper betreft ,het is zeker verre van de mooiste wedstrijd voor de piloten in belgie maar de sfeer moet alles goedmaken !
pipo

Berichtdoor FIRE » ma jan 19, 2004 18:38

Ziet er niet slecht uit.
Dat de deelnemers aan alle evenementen moeten deelnemen vind ik een goed stap, ik heb dit altijd een rare regel gevonden.
FIRE

Berichtdoor LeonM » di jan 20, 2004 9:42

Huufke wrote:
Daarnaast noemt Leon nog heel wat pluspunten van de Benelux Trophy op. Leon, als ik me niet vergis heb jij ook in Luxemburg gereden. Zou je wat willen vertellen over jouw ervaringen aldaar?

Luxemburg, die heb ik in 2001 gereden, een prachtige wedstrijd met prachtige proeven. Leek eigenlijk een beetje op de Eifel-Rally.
Ik zou er zeker nog eens willen deelnemen.
LeonM

Berichtdoor Walter Geuzebroek » ma jan 26, 2004 17:05

Is het een idee om de trophy een naam met meer achtergrond te geven. Iets als Rocco Trophy?
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Walter Geuzebroek

Berichtdoor StevenK » wo jan 28, 2004 12:25

Ik vind 't trouwens heel vreemd dat de ZZR als test-wedstrijd voor de trophy geafficheerd wordt, terwijl de officiële verkenningen voor de eerste wedstrijd van de trophy (Spa) in het weekend van de ZZR zijn ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor John Raven » wo jan 28, 2004 16:17

Steven wrote:
Ik vind 't trouwens heel vreemd dat de ZZR als test-wedstrijd voor de trophy geafficheerd wordt, terwijl de officiële verkenningen voor de eerste wedstrijd van de trophy (Spa) in het weekend van de ZZR zijn ?

Kan ik je uitleggen: in België was afgesproken om slechts de donderdag en vrijdag voor de rally te gaan verkennen. Zo was dit ook bij de organisatie van de BeNeLux trophy bekend en zijn de door jou genoemde afspraken gemaakt.

Nu lijkt het erop dat de organisatie van Spa toch weer zijn eigen weg gaat...

gr. John
John Raven

Re: Re: Re: Een aanrader: de Benelux Trophy

Berichtdoor StevenK » wo jan 28, 2004 16:47

John Raven wrote:
Steven wrote:

Kan ik je uitleggen: in België was afgesproken om slechts de donderdag en vrijdag voor de rally te gaan verkennen. Zo was dit ook bij de organisatie van de BeNeLux trophy bekend en zijn de door jou genoemde afspraken gemaakt.

Nu lijkt het erop dat de organisatie van Spa toch weer zijn eigen weg gaat...

gr. John

Dat gevoel heb ik ook.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor MartijnS » zo feb 22, 2004 14:21

Benelux Rally Trophy 2004
Datum 22/02/2004

De Benelux Rally Trophy begint in het weekend van 28 maart aan zijn tweede uitgave. De eerste inschrijvingen voor de Trophy 2004 zijn bekend, met op kop Pieter Tsjoen en Marc Duez.

Al ingeschreven zijn:
- Pieter Tsjoen: Toyota Corolla WRC
- Marc Duez: VW Polo S1600
- Jan De Winkel: officiële S1600
- Xavier Bouche
- Nelis Verkooijen (Ned. kamp. groep N): Subaru Impreza WRX 2004
- Erik Wevers: Toyota Corolla WRC ex-Millner
- Jean-Pierre Van de Wauwer: Mitsu Lancer gr. A
- Chris Van Woensel: Mitsu Lancer Evo7 gr. N
- Dirk Garvelink: Mitsu Lancer Evo7 gr. N
- Kris Princen: Renault Clio RS Ragnotti
- Hans Weijs: VW Golf III Kit

De Benelux Rally Trophy 2004 gaat over 7 proeven:
- 27-28/3 Boucles de Spa
- 1-2/5 Wallonie
- 4-6/6 Paradigit ELE rally
- 16-18/7 BHV Expo Groep rally
- 17-18/9 Golden Tulip rally
- 10/10 Haspengouw
- 12-13/11 rally van Luxemburg

De eerste 8 in de eindstand ontvangen premies, gaande van 5000 tot 500 euro. Bovendien kunnen de beste groep N-rijders nog wat extra verdienen dankzij de Challenge Guy Colsoul, die de beste 3 rijders in een groep N Mitsubishi beloont met 1250, 750 en 500 euro.

Inschrijven kan op elisabeth.genten@skynet.be.

14:00 (pba)

pitstop
Martijn Schouten
MartijnS

Volgende

Keer terug naar rallysport.nl