Rallysport in Nederland

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor antoine » zo feb 15, 2004 8:47

Nilzz wrote:
antoine wrote:
Dus misschien wel vanaf 2005 een subaru wrc met trust reclame?

Reken daar maar niet op... http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38557
;)

Heb ik gelezen maar zie tijdverschil tussen de posten.Oja je mag hier geen links plaatsen hoor :)
Afbeelding
antoine

Re: Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor antoine » zo feb 15, 2004 12:16

corne wrote:
Ik moet even 1 ding kwijt.
Ik vind het ook ongelofelijk triest om op industrieterrein te gaan rijden.

Waarom? Omdat het te druk is? Omdat er (bijna) nooit wrc's rijden? Omdat het op een circut lijkt?

Industrie terreinen lijkt me voor de rijders goedkoper en een goede 'oefening' voor landlijke proeven.Kortere lange stukken,veel bochten minder afstel problemen?? en spectakel!
Afbeelding
antoine

Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo feb 15, 2004 12:32

Corne rij jij ook rally's of sprints ???
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor StevenK » zo feb 15, 2004 13:18

corne wrote:

Moet je zelf weten. Ik weet ook dat ik in ieder geval niet de enige rijder ben die ontzettend veel lol heeft op een industrieterrein; ook mijn sponsor(s) vinden een wedstrijd als de Waalhaven fantastisch, vanwege de toegankelijkheid.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo feb 15, 2004 13:24

Steven wrote:
corne wrote:

Moet je zelf weten. Ik weet ook dat ik in ieder geval niet de enige rijder ben die ontzettend veel lol heeft op een industrieterrein; ook mijn sponsor(s) vinden een wedstrijd als de Waalhaven fantastisch, vanwege de toegankelijkheid.

Daar ben ik het mee eens de sponsors vinden meestal . Dat je bij een sprint meer bekijks hebt omdat de service meestal bij een proef ligt wat voor de toeschouwers makelijker is om te kijken.
Bij een rally ben je altijd onderweg als je op een proef staat komen ze meestal 1 keer voorbij . Als je dan de eerste 25 hebt gezien dan ben je verplicht om de volgende proef over te slaan wil je de eerste auto's weer zien.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor Tommi » zo feb 15, 2004 14:40

corne wrote:

Kom jij dan maar eens met een beter idee voor een wedstrijd.
Benjamin van Rooij
Tommi

Re: Re: Re: Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor erikjan » zo feb 15, 2004 16:37

v.d.g rally team wrote:
Steven wrote:
corne wrote:
Bij een rally ben je altijd onderweg als je op een proef staat komen ze meestal 1 keer voorbij . Als je dan de eerste 25 hebt gezien dan ben je verplicht om de volgende proef over te slaan wil je de eerste auto's weer zien.

TIP VAN DE DAG:

> probeer tijdens de rally een proef te vinden met een rondkoers, zie je ze 2x langskomen

> blijf wachten tot alle deelnemers langs zijn geweest, zie je net zoveel, en kun je ook genieten van auto's die WEL dwars gaan.
(zoals de Volvo's en de Manta's).
En je krijgt er minder stress van, doordat je niet als een haas van proef tot proef vliegt. Is meteen beter voor het imago van de rally, want hoe zou jij het vinden om als aanwonende al die rallyfans continue voor je voortuintje langs te zien spoeden ?

(misschien begin in oud te worden, 10 jaar geleden vloog ik zelf ook van proef tot proef, ZONDER er 1 over te slaan)
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor Holkers » zo feb 15, 2004 16:41

Ten eerste, wees blij dat we een industrie kunnen afhuren om erop te rijden.
Ten tweede, zo'n saai stukkie haaks links, haaks rechts is knap lastig om te rijden laat staan snel.
Ten derde, arnabert en Corne, stel je dan even voor. krijg nu het idee dat het rijtje waarin mantaboy voorkwam nu uitgebreid is met jou naam. (idee he, ik zeg niets)
Ten vierde, laat dit jaar een leerjaar voor je zijn om zoveel mogelijk informatie te vergaren over de rallysport en de mensen daarin. je zult deels versteld staan hoeveel passie (en geld) erin gaat en hoeveel tegenwerking er 'verleent' wordt door de overheidsinstanties of andere niets-zeggende personen die denken dat ze belangrijk zijn omdat ze een mening hebben die ze (helaas) mogen uiten. en ga dan nogmaals, aan het einde van dit jaar dus, de discussie aan en kijk dan of je dezelfde standpunten hebt.
Ten vijfde en laatste, ik denk dat je wel een record gevestigd hebt met het aantal reply's in je eerste topic... :D
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo feb 15, 2004 17:39

Tommi het gaat erom wat ik schreef was antwoord op steven zijn stuk dat ik het met hem eens ben wat betreft dat ik ook plezier heb aan het rijden op een industrie proef [sprint]En voor de sponsors.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo feb 15, 2004 17:46

kaatje wrote:
voorlopig ben ik het aardig eens met rallydre, en arnebret, waarom voeg je je niet bij het HTS rallyteam, dan kun je zien waarom ze met hun budget en auto toch niet beter kunnen presteren.
Dit komt omdat ze net als bijna ieder ander goedbedoelende amateurs zijn, en dat terwijl ze een beter verkoopbare auto naar sponsoren hebben, en beter ingangen via de HTS kunnen forceren.
Ondanks de connecties van de HTS zie je er toch geen groot Peugeot nederland ondersteuning, terwijl die best welkom zou zijn.
Jaren geleden had je mensen die bij importeurs geld los konden krijgen, maar dit viel voor de importeur financieel vervolgens zo zwaar tegen, dat die zich er niet meer aan branden, bv Giel Bos bij Peugeot en Lancia, Erwin Docter bij Opel, Ford is ook aan de beurt geweest en ga zo maar door.

De importeur van ons merk helpt ons wel en wil bemiddelen, maar steekt er verder geen euro teveel in.

Dat is bij ons zo wij rijden al vanaf 1994 met citroen de eerste jaren met de ax Gti waar we zes keer klasse kampioen mee geworden zijn en zelfs 1 keer negende algemeen in het kampioenschap en de laatste jaren met de saxo. Maar sponsoring van de importeur ho maar. We zijn er zelfs een keer geweest voor een citroen sport overal en die konden we krijgen als we 1300,- gulden betaalden. Nu krijgen we ondersteuning in zo vere met het bestelen van onderdelen.
Het is gewoon jammer dat de importeurs niet mee willen werken.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor Holkers » zo feb 15, 2004 18:54

he arnebret, vertel eens wat meer over je Porsche 944 turbo uit 1988 ? ? ?
iemand een idee wie het nu is? woon in de buurt van Amsterdam of Den Haag.

Groeten,
Sherlock Hol(kers)mes....
edit: Hij wordt 19 februari 2004 22 jaar oud...

[Edited by Holkers on 02-15-2004 at 07:58 PM GMT]
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Tommi » zo feb 15, 2004 19:34

v.d.g rally team wrote:
Tommi het gaat erom wat ik schreef was antwoord op steven zijn stuk dat ik het met hem eens ben wat betreft dat ik ook plezier heb aan het rijden op een industrie proef [sprint]En voor de sponsors.

Haha, ik reageerde niet op jouw stukje hoor. Het was een quote op Corne :).

Groeten
Benjamin van Rooij
Tommi

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo feb 15, 2004 19:52

Tommi wrote:
v.d.g rally team wrote:

Haha, ik reageerde niet op jouw stukje hoor. Het was een quote op Corne :).

Groeten

Oké foutje van mijn kant.
Rijd corne ook rally's/sprints dit is mij niet duidelijk.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl