Geld versus Sfeer

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Geld versus Sfeer

Berichtdoor StevenK » zo feb 15, 2004 17:53

ErikJan wrote:
'k ben 't wel met de vorige schrijver eens; meer publiek betekent niet automatisch een betere rally !

Ik denk dat het niet gaat om 'meer publiek', maar 'meer exposure', en dat haal je door op een structurele manier met geschreven media, TV en Internet om te gaan.

Nederland is volgens mij het enige land waar niet alle wedstrijden & informatie via een onafhankelijke website te volgen zijn.

Daarin hebben ook de organisatoren boter op hun hoofd, want real-time info wordt meestal alleen via de eigen site, of aan geliëerde websites beschikbaar gesteld.

En ook de persberichten vaak alleen via de eigen sites.

Over de tv-publiciteit is al genoeg gezegd en geschreven, dus dat laat ik liever even (links) liggen.

Voor de geschreven publiciteit zou het ook erg handig zijn als er één persdienst zou zijn, die dan ook door het hele jaar heen een relatie op zou kunnen bouwen met regionale en landelijke media.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Geld versus Sfeer

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo feb 15, 2004 18:02

Steven wrote:
ErikJan wrote:
'k ben 't wel met de vorige schrijver eens; meer publiek betekent niet automatisch een betere rally !

Ik denk dat het niet gaat om 'meer publiek', maar 'meer exposure', en dat haal je door op een structurele manier met geschreven media, TV en Internet om te gaan.

Nederland is volgens mij het enige land waar niet alle wedstrijden & informatie via een onafhankelijke website te volgen zijn.

Daarin hebben ook de organisatoren boter op hun hoofd, want real-time info wordt meestal alleen via de eigen site, of aan geliëerde websites beschikbaar gesteld.

En ook de persberichten vaak alleen via de eigen sites.

Over de tv-publiciteit is al genoeg gezegd en geschreven, dus dat laat ik liever even (links) liggen.

Voor de geschreven publiciteit zou het ook erg handig zijn als er één persdienst zou zijn, die dan ook door het hele jaar heen een relatie op zou kunnen bouwen met regionale en landelijke media.

Steven wij van rallysprinters zijn er voor de low buget rijders en we zijn ook bezig met iemand die bij sprint en rally's bij de teams langs gaat om stukjes te schrijven op de site.
En dit is niet voor ons eigen belang maar voor de rijders . Alleen wij zoeken ook teams die eigen matriaal wil insturen alleen dit lukt nog niet.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Geld versus Sfeer

Berichtdoor Humphrey » zo feb 15, 2004 23:04

Peter:

Deze personen kregen wij bij de afgelopen Amsterdam Rallysprint aan onze tent! Helaas kwamen ze op een wat lastig (voor ons stressvol) ogenblik, dus konden we ze niet te woord staan. Afgelopen GTR heb ik donderdag's jouw monteurs hier nog even over gesproken (jij was aan het verkennen).
Goed bezig, iig!!

DOEI, Humphrey
Humphrey

Re: Re: Geld versus Sfeer

Berichtdoor Werner » ma feb 16, 2004 14:10

Ton van Spanje wrote:
maxhuyse wrote:
- Met betrekking tot Peter Bijvelds en het WRC: Jos in de F1 heeft bijna geen extra interesse van de media voor de racerij op Zandvoort of Assen opgeleverd. Zouden Peter & Piet in het WK Rally wel extra voordeel voor de nationale rallysport opleveren?

[Edited by Ton Van Spanje on 02-14-2004 at 09:26 PM GMT]

Jos Verstappen heeft zeker wel extra interesse voor de nationale autosport opgeleverd, in ieder geval meer televisiekijkers. Want RTL5 heeft de nationale autosport slim in de GP-voorbeschauwing gezet, en aangezien het aantal F1-kijkers aanzienlijk hjoger is als Verstappen meedoet, heeft dat een erg gunstig effect op het aantal kijkers naar de nationale autosport.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl