loix niet in mexico

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

loix niet in mexico

Berichtdoor bauwie » ma feb 09, 2004 16:28

Freddy loix zal zo goed als zeker niet mogen starten in mexico. Door de tegenvallende resultaten hebben ze bij peugeot rovanpera terug opgevist om de tweede 307 te besturen.

Pitstop.tv
keep rally alive!!!!!
bauwie

Re: loix niet in mexico

Berichtdoor FIRE » ma feb 09, 2004 16:59

Begin van het einde van Loix's avontuur bij Peugeot?
In diverse media verschijnen berichten dat McRae naar Peugeot zou gaan, echter of dat nou zou verstandig is weet ik niet.
FIRE

Berichtdoor Mivali » ma feb 09, 2004 22:08

Provera zegt dat ze niet geduldig willen afwachten en dat Loix wellicht weer aan de start komt als er een derde 307 gereed is....(Cyprus)
Loix zegt op zijn beurt dat hij niet twijfelt aan zijn eigen kwaliteiten (wie zou dat niet over zichzelf zeggen) maar dat mechanische pech (Zweden dus distributieriem, verkeerd diff. etc..) hem parten heeft gespeeld....Tsja, tough decision, Peugeot rally-motoren gaan inderdaad nooit kapot (in de F1 wel)maar om nu Rovanpera al in te zetten....Op asfalt geef ik Loix wel kansen maar het blijft het WK dus niks is te gek...Krijgt Loix nu een wachtgeld-regeling?
Michel van Lindert
Mivali

Berichtdoor nico » wo feb 11, 2004 20:31

In een gesprek met persagentschap Belga pleit Peugeot-teambaas Corrado Provera het merk vrij van fouten. Dat Freddy Loix in Zweden niet presteerde, was niet te wijten aan een aandrijfriem, zegt Provera, maar aan de rijstijl van Loix. Peugeot zal het contract met Loix (10 rally's) naleven, maar het team garandeert niet dat onze landgenoot dan telkens in een 307 zal kunnen rijden.

Provera is niet mals voor Loix en neemt het uiteraard op voor Peugeot. De patron heeft zijn beslissing genomen na een analyse en vergelijking van Loix zijn data met die van Marcus Grönholm.

Provera: "Daaruit blijkt dat Loix eerder remt en later op het gas gaat staan. Dat is de verklaring van zijn mindere tijden. Een aandrijfriem heeft daar niets mee te maken, de data spreken voor zich."
"Met de keuze van Rovanpera doen we niets verkeerd. We leven het contract na zoals dat vooraf bepaald is, en we maken gebruik van de mogelijkheid die de FIA ons biedt, namelijk een andere rijder nomineren. Ford heeft dat ook gedaan met François Duval in de rally van Zweden, en die heeft wél een fantastische rally gereden. Maak maar eens de analyse van zijn tijden."
"Kijk, hij mag nog acht wedstrijden rijden voor ons met een worldrallycar. Ik zeg wel duidelijk een worldrallycar, waarmee ik bedoel dat het niet altijd een 307 WRC kan, mag of hoeft ze zijn. We hebben nu nog geen drie zulke wagens tot onze beschikking en ook niet altijd het budget om drie 307 WRC's in te zetten."
nico

Berichtdoor John » do feb 12, 2004 11:03

Volgens mij zit er ook nog wat Marlboro geld ijn dat team, en dat dankzij Loix. Dus dan kunnen ze ook niet zomaar van hem af.

Cya John
John

Berichtdoor billy » do feb 12, 2004 12:58

John, vorig jaar reed Peugeot toch ook al met de sponsoring van Marlboro?

Heeft volgens mij niet echt invloed op de sponsorovereenkomst.
William Heeren
billy

Re: Re: loix niet in mexico

Berichtdoor Niels2 » za feb 14, 2004 8:06

billy wrote:
John, vorig jaar reed Peugeot toch ook al met de sponsoring van Marlboro?

Heeft volgens mij niet echt invloed op de sponsorovereenkomst.

Wat weet jij daarvan? Je kan altijd een contract opwarderen.

Ik zeg niet dat het zo is, maar het zo knalhard ontkennen kun je niet.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor erikjan » za feb 14, 2004 20:52

Loix blijft gewoon bij Peugeot onder contract, en zal vooralsnog de 307 verder uittesten.

Da's iets waar Peugeot het volste vertrouwen in stelt bij Loix...
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor StevenK » wo feb 18, 2004 20:41

corne wrote:
Ik denk dat als Loix nog 1 of 2 keer niet presteert, dat hij er gewoon uit ligt. Heel simpel. En ik geloof niet dat het allemaal aan de auto zou liggen, hij reed gewoon niet hard genoeg.

Corné

Wat had ie dan moeten doen ? De auto verder over de proef duwen ? Loix is gewoon om politieke redenen (marlboro) binnengehaald in het team en nu wordt er een excuus gezocht om 'm eruit te werken.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Luijbregts » wo feb 18, 2004 23:00

Ik ben de week na de Zweden Rally in Noorwegen gebleven ter voorbereiding op de Rally Finnskog en dan hoor je nog eens wat omdat het wereldje daar erg klein is. Broertje Petter henning Solberg heeft contract bij sattelietteam peugeot. Na de tegenvallende prestatie van Loix in Zweden en de uitmuntende prestaties van vooral H. Solberg en Carlsson is gebleken dat Loix niet de man is om de punten inne te rijden. Solberg en Carlsson zijn gevraagd om direct na zweden naar een graveltest te gaan omdat Loix toen al een nee had gekregen voor mexico. Rovanpera is uiteindelijk gekozen om voor de punten te gaan in Mexico vanwege zijn ervaring met het team en de auto (testen 307) en zijn snelheid op gravel. Waarschijnlijk gaan solberg en carlsson ook nog fungeren als 2e rijder dit jaar afhankelijk van hoe ze presteren. Loix is verteld dat hij zijn contract dit jaar zeker uit gaat dienen met het afgesproken aantal wedstrijden maar waarschijnlijk niet met de 307 maar met een 206 WRC. Sponsorcentjes zijn voor peugeot namelijk niet belangrijker dan wrc punten. Ik persoonlijk verwacht dat Henning Solberg 2e rijder gaat worden, misschien al dit jaar.

Gr. Rob Luijbregts
Grt, Rob Luijbregts  :)
Luijbregts

Berichtdoor StevenK » do feb 19, 2004 6:44

luijbregts wrote:
Ik persoonlijk verwacht dat Henning Solberg 2e rijder gaat worden, misschien al dit jaar.

Gr. Rob Luijbregts

En dat verdient 'ie zeker !
StevenK
Site Admin

Berichtdoor FIRE » do feb 19, 2004 18:20

We moeten natuurlijk wel in het oog houden dat Zweden een echte Scandinavische rally is, Loeb is niet voor niets pas de 1e niet-Scandinavier die gewonnen heeft. Dus ik denk wel dat het terecht is om die kantekening te maken bij het succes van die Solberg en Carlsson.

Overigens ben ik bang dat Loix niet het (constante) talent heeft om in de top mee te draaien.
FIRE

Berichtdoor bintang » do feb 19, 2004 20:10

ben in zweden geweest en loix vertelde dat hij vanaf het begin bij van het jaar al vond dat hij al niet lekker met auto en het management was,volgens hem was de aan stelling van hemzelf als 2e rijder toch een beetje geforceerd tot stand gekomen door dat de FIA de teams plotseling maar 2 rijders mochten nomineren en peugeot noodgedwongen moest kiezen tussen loix en
rovenpera.Maar ja loix zal het moeilijk krijgen die Carlsson is een echt een talent
(trouwens ook een aardige vent]hij is ook nog eens 6 jaar jonger dan loix dus met oog op de toekomst zou dat een te begrijpen keuze zijn van peugeot.sorry van onze zuiderburen
Raymond van keulen
bintang

Berichtdoor erikjan » do feb 19, 2004 21:59

Behalve Mexico, wordt Loix ook niet in de rally erna in Nieuw Zeeland ingezet !!

bron: belgische teletext...
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Keer terug naar rallysport.nl