Rallysport in Nederland

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor nkroeze » za feb 21, 2004 19:12

Ik schrijf in de komende weken een rapport over de sponsoring & reclame binnen de rallysport, dus iedereen die er maar iets over kwijt wil, mail me gerust :)

(mocht er behoefte voor zijn & nut hebben, kan het verslag achteraf uiteraard online geplaatst worden)

nkroeze@dds.nl
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Re: Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor StevenK » za feb 21, 2004 19:32

nkroeze wrote:
Ik schrijf in de komende weken een rapport over de sponsoring & reclame binnen de rallysport, dus iedereen die er maar iets over kwijt wil, mail me gerust :)

Je weet me te vinden :)

In welke context en voor wie schrijf dit rapport trouwens ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Holkers » za feb 21, 2004 20:01

misschien een idee dat een econoom of een economisch analist als 'hobby' eens een analyse of verslag maakt over de sponsoring in het algemeen, het nut ervan en de toegevoegde waarde ervan in de rallysport?

Weet iemand iemand?.....
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor StevenK » za feb 21, 2004 20:14

Holkers wrote:
misschien een idee dat een econoom of een economisch analist als 'hobby' eens een analyse of verslag maakt over de sponsoring in het algemeen, het nut ervan en de toegevoegde waarde ervan in de rallysport?

Weet iemand iemand?.....

Lijkt me niet echt verstandig (net zo min als van de meeste andere geldverslindende hobby's.)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor John » za feb 21, 2004 20:33

Peter, 6 euro per kilometer is dan wat veel in jou ogen. Maar telt ook de kwaliteit van de kp's niet mee. Daarbij is een proef altijd goedkoper dan twee. Zo kost de Waalhaven (ca. 60 km ) waarschijnlijk minder dan twee kp's in Almere waarbij niet op een industrieterrein gereden gaat worden. Even als voorbeeld; Amsterdam had er een proef bij vorig jaar maar door die proef kwamen de kosten dus niet uit.

Cya John
John

Berichtdoor nkroeze » za feb 21, 2004 21:04

Het is in opdracht van School :)

Maar ik denk, dat met wat inbreng van anderen, er best nog wel wat interessants uit kan komen!
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor V.D.G Rally team » za feb 21, 2004 21:15

john welke kwaliteit van de kp's we rijden elk jaar hetzelfde rondje. Je zegt hetzelf neem de waalhaven elk jaar het zelfde , op zich een leuk industrie proef alleen waarom niet eens een keer hele maal anders en de is met meer proeven. In de waalhaveb hoeft de navi alleen maar rondjes te tellen.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor MaxHuyse » za feb 21, 2004 21:24

@VDG: Nog een paar andere grote kostenposten zijn de door jouw genoemde verzekering, een bloemetje voor alle aanwonenden (moet je tevreden houden om volgend jaar terug te mogen komen), de ambulances en bergingsvoertuigen die bij de start van elke KP staan en de hele berg drukwerk, dat echt niet alleen uit een paar routeboeken en een paar schildjes bestaat.

John, heb ik zo de grootste kostenposten ondertussen op een rijtje?

Max
MaxHuyse

Berichtdoor V.D.G Rally team » za feb 21, 2004 21:41

Max wat jij nu op noemd klopt ook allemaal wel dat is al jaren zo maar kom nu eens met cijfers/getallen van bij voorbeeld wat drukwerk kost / hekwerk/ als je er vanuit gaat dat we 100 deelnemers hebben met een inschrijving van b.v € 275.- dat is dan €
27.500.- en dan de sponsors van het evenement en wat de catering moet betalen tel dit bij elkaar. En trek dan de kosten eraf wat blijft er daan over.
Een verzekering per team kost € 110,- blijft er nog € 165,- per team over.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor Ton Van Spanje » za feb 21, 2004 22:11

Tsja................., als ik dit allemaal zo lees......................, wordt het niet eens tijd voor een enquete, met de vraag wat de heren rijders/navigatoren willen besteden aan inschrijfgeld? Dan kunnen de organisatoren gaan uitrekenen wanneer ze break-even kunnen draaien en wat ze hier voor kunnen bieden.

Dan is het aan de heren rijders/navigatoren zelf om te kiezen of ze dit "product" dan willen afnemen.

En dan hetzelfde nog een keer voor de toeschouwers en we zijn er helemaal.:)
Ton Van Spanje

Berichtdoor V.D.G Rally team » za feb 21, 2004 22:18

Ton daar heb je gelijk in.
Wat ik ermee wil is altijd en iedereen heeft het er over dat de kosten hoog zijn niet alleen het inschrijfgel ook als je je auto redelijk op en top wild houden. En dan de sevice wagen erbij en de sponsors staan ook niet te springen om je te helpen vooral nu niet in deze tijd. Maar als er dan iemand over door gaat zoals ik nu dan ben je de kwaaie ,dan moet je maar een andere hobby gaan zoeken maar de meeste zitten in het zelfde schuitje.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor nkroeze » za feb 21, 2004 22:22

Ow Peter, je bent absoluut niet de eerste en enige die hierover praat hoor.
Op dit forum misschien wel, maar bij de RCH avonden is het wel s vaker ter sprake gekomen (en er was toen ook gezegd dat er wat uitgezocht zou worden volgens mij)
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor V.D.G Rally team » za feb 21, 2004 22:30

Dat klopt niels er word dan gezecht dit is een onderwerp van het BSR we zullen het doorgeven en komen erop terug.
Maaaaaaaaaar waneer.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor Ton Van Spanje » za feb 21, 2004 22:38

v.d.g rally team wrote:
Ton daar heb je gelijk in.
Wat ik ermee wil is altijd en iedereen heeft het er over dat de kosten hoog zijn niet alleen het inschrijfgel ook als je je auto redelijk op en top wild houden. En dan de sevice wagen erbij en de sponsors staan ook niet te springen om je te helpen vooral nu niet in deze tijd. Maar als er dan iemand over door gaat zoals ik nu dan ben je de kwaaie ,dan moet je maar een andere hobby gaan zoeken maar de meeste zitten in het zelfde schuitje.

====================================
Peter,

Op zich is het natuurlijk wel zo, dat als de economie wat slechter is, je dus zult moeten bezuinigen. En laten we wel wezen, de sport waar wij het hier met z'n allen over hebben, is geen sport van levensbelang. Het is voor de meesten nog altijd hobby, tenzij je er je bedrijf van hebt gemaakt, en er dan geheel of gedeeltelijk van afhankelijk bent, zoals jij. Dus kun je het niet gefinanciert krijgen...........? Peter, dan lijkt het mij wel zo dat je de tering dan naar de nering moet zetten, en zult moeten besluiten om dan te stoppen. Maar wil je dat?

[Edited by Ton Van Spanje on 02-21-2004 at 11:39 PM GMT]
Ton Van Spanje

Berichtdoor V.D.G Rally team » za feb 21, 2004 22:44

Ten eerste ton ik ben er niet afhankelijk van ik heb een autoservice bedrijf en doe de rallysport erbij maar niet alleen rallysport ook tuning van karts /cross/
Ik wil gewoon duidelijkheid over waar iedereen het altijd over heeft , maar elke keer word afgeblazen.
Het is voor mij ook een hobby maar vind het gewoon jammer dat de rallysport als we zo doorgaan kapot gaat.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl