Sullinger Rally(sprint) 1 Mei 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Rally en rally sprint Sulingen duitsland 01-05-2010

Berichtdoor rallyfreak1 » zo mei 02, 2010 17:31

Hendrik Scholten schreef:Wij ook weer thuis aan deze kant en ff 3 filmpies en/of video's gemaakt en staan op www.youtube.com/117atdabult was weer voor ons een leuke dag om ook met dit weer harde wind en ff een buitje regen te genieten van alle nederlanders die we zagen voorbij komen in deze rally en rally sprint, en volledig beeld materiaal volgd nog van de rally en rally sprint en helaas jammer van Dirk de Boer en zn navi dat zijn navi naar het ziekenhuis moest Dirk de Boer zelf gesproken op kp 11 Dillenberg op post 31 en we hebben er foto's van maar eerst met Dirk overleggen of we die mogen plaatsen volgens Dirk eigen woorden en Zeggen had ie een gebroken remleideng ja de auto dus en de navi zeer betreurent met zn rug ( Hopende dat het goed met de navi afloopt Dirk en Navi Sterkte ) en moest kiezen tussen een paar dikke bomen recht voor hem of proberen de auto direkt naar rechts te krijgen in een bocht die hij naar haaks links moest nemen en heeft gekozen om naar rechts te gaan en zo dwars te gaan dat ie de boom heeft ontweken en nog net een auto van een official heeft geraakt en wel een zwarte mercedes,maar WIJ hebben met Dirk er Persoonlijk over gesproken en Dirk was op dat moment er vrij nuchter onder ondanks dat zijn Navi al in de Ambulance lag wat hij ons vertelde en goed bij kennis alleen navi niet en jammer dat Dirk zn navi naar het ziekenhuis is afgevoerd.
Dirk en Navi en het hele team heel veel sterkte toegewenst namens ons.
Groetjes Hendrik Scholten ( je zij nog ik heb de stickers op de auto zitten dan weet je meteen wie ik ben,nogmaals sterkte namens ons allen. )

Hallo allemaal.

Ik wilde even zeggen dat wij tot nu toe ok zijn hier en daar wel beetje pijn maar dat zal wel weer weg gaan :wink:

De reden dat we gecrasht zijn is omdat we op het onverhard door een paar diepe gaten gingen en daardoor een remleiding van de achteras is kapot gegaan. daardoor kregen we 2 bochten later op een stuk van ongeveer 600 meter te maken met het feit dat we geen remmen meer hadden. We hebben toen de beslissing genomen om de weg van de minste weerstand te nemen en dat was dus door naar rechts te sturen en te proberen om daar de weg te volgen om uit te rollen.
Helaas kwamen we in de bocht naar rechts een auto tegen en knalde we met naar schatting(van de onboards) tussen de 80 en 100 kmh er tegen aan.
De mensen die erin zaten waren officials en waarvan 1 tegen de ruit werd gelanceerd en die is daarom ook naar het ziekenhuis gegaan om even een check te laten doen maar mocht 's avonds alweer naar huis.

Als alles achter de rug is zullen we de onboards en beelden online zetten en zullen jullie met eigen ogen kunnen zien wat er gebeurde en dat het ons echt mega verrasde.

Iedereen nog bedankt

@ hendrik

Wij willen jou bedanken voor dat jullie met z'n allen even langs zijn gekomen en even hebben gekeken hoe het gaat.
Ik zal zeker even contact met je opnemen om het even over de beelden te hebben.

groet Dirk de boer (die nu bezig is om zijn hart weer op de goede plek te krijgen omdat die nog in de schoenen zit :lol: )
rallyfreak1

Berichtdoor Roger en Jolanda » zo mei 02, 2010 18:23

He Dirk en Dennis wil je ons niet meer zo laten schrikken!
Gelukkig alles goed ! :D
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda

Berichtdoor Sponsor » zo mei 02, 2010 19:05

Goed dat het zo afgelopen is Dirk....hoop jullie wel weer te zien in Vechtdal? :wink:
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor ExTaxi » zo mei 02, 2010 20:53

Zo, na het doorworstelen van al die foto's even een stukje schrijven over de rally. Ik vond het wederom meer dan de moeite waard om 2 dagen naar Sulingen af te reizen. Met het afvallen van de 2 proeven op het IVG Gelände is het een rally die voor het publiek zeer goed te doen is qua tijdschema. De proeven zijn niet vreselijk druk en zelfs voor de showproef hoef je je auto niet een kilometer verderop te zetten.

De dag begon met WP1, daar waar ik dacht naar een ander punt te rijden dan vorig jaar, echter bleek toch hetzelfde te zijn. Toen maar even doorgelopen naar de bosrand en gelukkig ook daar een leuk punt aangezien er wat hobbels in de weg zaten daar. De hele proef uitgezeten en WP5 op een andere plek op de proef gekeken (bij het bruggetje).
Helaas knalde daar Timo en Grätsch met de allermooist klinkende BMW M3 tegen de brug, met een flinke schade tot gevolg. Verder was het punt niet heel erg speciaal.

Toen WP9, even op een stukje industrieterrein gekeken. Op de grote parkeerplaats waar ALLE ruimte was om flink te driften en dat werd dan ook door een aantal rijders gedaan, waaronder natuurlijk de helden uit Nederland met de RWD Opels. Hulde!

Daarna even langs de service voor een interview met de uitvallers Ochse en Mulder en de planning was om naar WP11 te gaan om daar het laatste deel van de rally van WP9 nog te kijken en daarna de sprint. Wat blijkt....sta je daar op een mooi stukje onverhard en krijg je te horen dat de sprinters daar niet starten. Balen zeg, die had ik graag daar op de foto gezet. Aangezien het een mooie onverharde bocht was dus maar blijven wachten op de 2e doorkomst van de rally en dat was maar goed ook! Mooiste bocht die ik deze wedstrijd gezien heb!

De afsluiter van de wedstrijd was ook de afsluiter voor ons. Eens niet op het geijkte punt gestaan vooraan bij de weg, maar verder achterop de proef daar waar de rijders konden snijden over de stoeprand. En dat werd veelvuldig gedaan! Mooie plaatjes kunnen schieten daar!

Ook daar kom je zien hoe vreselijk hard Gert-Jan Oldhof ging met de Ascona 400. En ook de andere Ascona en Manta 400 gingen onwaarschijnlijk hard! GENIETEN!!

Na de rally de terugreis naar Nederland ingezet en rond 1.00 uur was ik thuis van een heerlijke rallydag!
ExTaxi

Berichtdoor TWENGELTJE » zo mei 02, 2010 22:20

De M3 van jan nijhof klonk minstens net zo mooi, dick
TWENGELTJE

Berichtdoor ExTaxi » ma mei 03, 2010 20:59

TWENGELTJE schreef:De M3 van jan nijhof klonk minstens net zo mooi, dick

ik geloof je meteen, helaas heb ik die niet in actie gezien.
ExTaxi

Berichtdoor ijsbeer » di mei 04, 2010 20:59

rallyfreak1 schreef:hierbij onze onboardbeelden

kp 3 inclusief crash

http://www.youtube.com/watch?v=YULgy6ourIM

Als er mensen zijn die toevallig nog foto's hebben gemaakt op kp 3 voor de crash zouden we die heel graag willen ontvangen om de exacte oorzaak vast te kunnen stellen van de breuk in de remleiding.

groet Dirk de Boer

Ik wil toch ff inhakken op de crash van Dirk de Boer afgelopen weekend. En om deze discussie niet in de Foto/Video topic te voortzetten plaats ik het hier.

Ik ben benieuwd of de officials op de juiste wijze daar staan? Zoals je misschien op de onboards kan zien staan ze midden op de weg. En daarnaast zitten ze in de auto. Mag dat?

Waarom wil ik dat weten? Als ze niet in het midden van de weg hadden gestaan dan had Dirk ze misschien kunnen ontwijken en rustig uitrollen?
ijsbeer

Berichtdoor dundappere » di mei 04, 2010 21:51

ijsbeer schreef:

kp 3 inclusief crash

Als er mensen zijn die toevallig nog foto's hebben gemaakt op kp 3 voor de crash zouden we die heel graag willen ontvangen om de exacte oorzaak vast te kunnen stellen van de breuk in de remleiding.

groet Dirk de Boer

Ik wil toch ff inhakken op de crash van Dirk de Boer afgelopen weekend. En om deze discussie niet in de Foto/Video topic te voortzetten plaats ik het hier.

Ik ben benieuwd of de officials op de juiste wijze daar staan? Zoals je misschien op de onboards kan zien staan ze midden op de weg. En daarnaast zitten ze in de auto. Mag dat?

Waarom wil ik dat weten? Als ze niet in het midden van de weg hadden gestaan dan had Dirk ze misschien kunnen ontwijken en rustig uitrollen?

RallySpeed Vechtdal team onderzoekt nu ook de regels voor officials in Duitsland.
In Nederland is het namelijk niet toegestaan als een official in de auto zit (dit ivm met de veiligheid), ook moet je als officials zijnde je auto zo neerzetten dat hij veilig staat. Maar ja, dat is in Nederland.....het kan zijn dat in Duitsland andere regels gelden natuurlijk.

Zoals je inderdaad op de onboard beelden ziet, staan ze ook behoorlijk dicht aan de weg waar gereden word.

Kent iemand die regels voor officials/officialclubs in Duitsland??
dundappere

Berichtdoor johanschop » di mei 04, 2010 21:53

Waarom schakelt ie niet terug op motor en waarom juist die keuze?
johanschop

Berichtdoor RG-Rallysport » di mei 04, 2010 22:08

ijsbeer schreef:

kp 3 inclusief crash

groet Dirk de Boer

Een official mag best in de auto zitten, zeker als het slecht weer is of als er geen publiek in de buurt kan het best voorkomen dat men in de auto zit, al had in dit geval een auto in de berm zetten slimmer geweest ...........
Maar zo'n beslissing maak je in een split second en op dat moment denk je dat het de beste is ..........
RG-Rallysport

Berichtdoor cvgn » di mei 04, 2010 22:09

Was ook mijn eerste gedachte, waarom staat die officialauto in het midden van de straat.
Ikzelf zet als official altijd mijn auto zo ver mogelijk in de berm zodat er als het nodig is er altijd een auto langs kan.

Gelukkig zijn Dirk en Dennie er nog redelijk goed vanaf gekomen. Alleen had de auto niet in elkaar gezeten als die official auto daar niet had gestaan.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor Ton Van Spanje » di mei 04, 2010 22:23

Wat ik niet snap, maar dat kan aan mij liggen.............; waarom de keuze gemaakt om naar rechts te sturen, terwijl de proef in een nagenoeg vergelijkbaar scherpe bocht (maar dan naar links) verder ging? En die auto van de officials? Die was toch van verre te zien. Maar wellicht begrijp ik het niet. Graag uitleg.
Ton Van Spanje

Berichtdoor dalenbart » di mei 04, 2010 22:30

Ik denk dat de keuze om naar rechts te gaan is gemaakt omdat voor mijn gevoel die kant op overzichtelijker is dan naar links.
Links staan meer bomen en ook een gebouw tussen het punt waar je de keuze moet maken en de daarop volgende weg.

Over de officials. Voor mijn gevoel staat de auto veels te dicht op de proef en lijkt het mij om als official in je auto te gaan zitten hier niet echt een slim iets. Sowiezo vind ik dat officials niet in een auto horen te zitten ook al regent het. Er hoeft maar wat te gebeuren en je moet eerst die auto nog uit en spul pakken dat duurt vele malen langer dan als je al buiten de auto staat.]

Nogmaals dit is hoe ik het zie.
dalenbart

Berichtdoor TWENGELTJE » di mei 04, 2010 22:31

Dat zelfde dacht ik ook Ton, volgens mij is de bocht naar links zelfs minder scherp maar het is natuurlijk een fractie waarin je reageerd.
Als er geen publiek is kan een official rustig in een auto zitten alleen had hij idd beter aan de kant kunnen staan maar dan is de vraag aan welke kant
Maar ieder is er goed afgekomen en dat is het belangrijkste
Veel sterkte met het herstel, zowel van lijf als van de auto
TWENGELTJE

Berichtdoor Ton Van Spanje » di mei 04, 2010 23:06

Gezien de situatie ( een imho betrekkelijk makkelijke bocht naar links) kan ik me indenken dat de organisatie en de betreffende officials er geen gevaar in hebben gezien om daar te gaan staan. Al met al dus een ongelukkige samenloop van omstandigheden die, in tegenstelling tot sommige andere meningen hier, volgens mij niemand aangerekend kan en mag worden. Ook de betreffende officials dus niet.
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op di mei 04, 2010 23:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Ton Van Spanje

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden