South Swedish Rally 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor leor888 » do mei 13, 2010 8:42

oh ja,
de rally is (voor de zweedstaligen :)) te volgen op rallyradio
http://www.ljungbykanalen.se/

Torsdag 13 maj: 17:00 - 19:00

Fredag 14 maj: 16:00 - 21:00

Lördag 15 maj: 07:15-17:30
leor888

Berichtdoor KaNo » za mei 15, 2010 10:34

Na de eerste proef staan met start no 146 Rinse Zwaagstra
Martin Nortier 42 algemeen van de 51 gestarte deelnemmers in de volvo cup
Met vriendelijke groet,

Karel Nortier
KaNo

Berichtdoor Wout de Klerk » za mei 15, 2010 19:52

Zo, wij zijn weer terug uit zuid Zweden, wat een gave proeven! Echt een wedstijd voor het Erik/Eldik Rally Clubje, zeker van Eldik zou het gooien en glijden bevallen. Wij gaan ons best doen om daar volgend jaar wel te kunnen starten.
Jammer dat de NL Volvo's alleen vandaag rijden, die hebben we dus niet gezien. Het schema is nogal relaxed want ze beginnen aan het einde van de middag.
Wout de Klerk

Berichtdoor KaNo » za mei 15, 2010 22:33

Rinse Zwaagstra Martin Nortier zijn helaas na de 3e proef uitgevallen.
Met vriendelijke groet,

Karel Nortier
KaNo

Berichtdoor leor888 » zo mei 16, 2010 0:54

En John Bosscha / Kevin Wever op een proef later door een defecte achteras
leor888

Berichtdoor vandeven » ma mei 17, 2010 15:21

vandeven

Berichtdoor vandeven » di mei 18, 2010 21:08

De mooiste bocht van de zuid zweden rally.

http://www.youtube.com/watch?v=_HvWkGS2x8c
vandeven

Berichtdoor leor888 » di mei 18, 2010 22:33

Jammer dat je net niet nummer 146 op de film hebt staan. (John met nr 131 kwam onverwachts doordat hij eerder op de proef een zijweggetje had genomen.) Maar Rinse kwam toch op normale volgorde en daarnaast ging hij ging toch echt als een van de beste VOC'ers deze bocht door. Check svp je filmpjes nog een keer?

ps heb je gezien hoe netjes ik bij startnummer 1 zonder paraplu voor je stond, om niet het beeld te vervuilen met een scania plu ;)
leor888

Berichtdoor vandeven » wo mei 19, 2010 6:17

leor888 schreef:Jammer dat je net niet nummer 146 op de film hebt staan. (John met nr 131 kwam onverwachts doordat hij eerder op de proef een zijweggetje had genomen.) Maar Rinse kwam toch op normale volgorde en daarnaast ging hij ging toch echt als een van de beste VOC'ers deze bocht door. Check svp je filmpjes nog een keer?

ps heb je gezien hoe netjes ik bij startnummer 1 zonder paraplu voor je stond, om niet het beeld te vervuilen met een scania plu ;)

Helaas is het met uploaden mis gegaan .Na veel pogingen zijn er diverse shots verloren gegaan.You tube kon deze codecs niet converteren.Ik heb toen maar een ander verwerkingsprogramma gebruikt en de beelden eerst naar Mpeg 2 omgezet. Maar alles is daardoor ook door elkaar gehusseld.Het eindresultaat is toch nog goed gekomen.
Met de paraplu had ik tijdens het filmen al in de gaten.Thanks.
vandeven

Berichtdoor Rinse » wo mei 19, 2010 17:58

Als jullie (of iemand anders) in staat is om de originele beelden/foto's van ons naar mij te emailen op zwaagstra-rally@hotmail.com zou ik dat erg waarderen!
Ondanks dat gravel rijden toch wel erg vet is, ben ik bang dat dit voorlopig de laatste rally in Zweden was... De auto heeft toch wel erg veel schade opgelopen: we kwamen iets te ruim een bocht naar rechts uit, waardoor we net in de berm kwamen. Nu is dit op zich niet zo erg, alleen lag er een grote kei die we niet zagen door al het gras wat eroverheen gegroeid was. Deze raakten we dus met +- 100 km/h (naar mijn eigen schatting), waardoor we een koprol maakten van 1,25 slag. We wilden verder rijden, maar het wiel stond tegen de wielkast aan, dus dat ging redelijk moeilijk. Toen we uitstapten bleek de schade nog wel iets erger te zijn...
Ik was van plan de Dackefejden te rijden in juni, maar dat gaat hem niet meer worden ben ik bang. Hopelijk ben ik vanaf september weer in staat om te rijden, en als ik de mogelijkheid heb ben ik er de SSR van volgend jaar zeker weer bij!
Rinse

Berichtdoor vandeven » wo mei 19, 2010 19:31

vandeven schreef:
leor888 schreef:Jammer dat je net niet nummer 146 op de film hebt staan. (John met nr 131 kwam onverwachts doordat hij eerder op de proef een zijweggetje had genomen.) Maar Rinse kwam toch op normale volgorde en daarnaast ging hij ging toch echt als een van de beste VOC'ers deze bocht door. Check svp je filmpjes nog een keer?

Helaas is het met uploaden mis gegaan .Na veel pogingen zijn er diverse shots verloren gegaan.You tube kon deze codecs niet converteren.Ik heb toen maar een ander verwerkingsprogramma gebruikt en de beelden eerst naar Mpeg 2 omgezet. Maar alles is daardoor ook door elkaar gehusseld.Het eindresultaat is toch nog goed gekomen.
Met de paraplu had ik tijdens het filmen al in de gaten.Thanks.

Hier toch nog de beelden van Rinse Zwaagstra in de SSR 2010 .
Goed bochtenwerk zoals het hoort.

http://www.youtube.com/watch?v=7Bw0x7EF5Kc
vandeven

Berichtdoor leor888 » wo mei 19, 2010 20:19

Rinse schreef:Als jullie (of iemand anders) in staat is om de originele beelden/foto's van ons naar mij te emailen op zwaagstra-rally@hotmail.com zou ik dat erg waarderen!
Ondanks dat gravel rijden toch wel erg vet is, ben ik bang dat dit voorlopig de laatste rally in Zweden was... De auto heeft toch wel erg veel schade opgelopen: we kwamen iets te ruim een bocht naar rechts uit, waardoor we net in de berm kwamen. Nu is dit op zich niet zo erg, alleen lag er een grote kei die we niet zagen door al het gras wat eroverheen gegroeid was. Deze raakten we dus met +- 100 km/h (naar mijn eigen schatting), waardoor we een koprol maakten van 1,25 slag. We wilden verder rijden, maar het wiel stond tegen de wielkast aan, dus dat ging redelijk moeilijk. Toen we uitstapten bleek de schade nog wel iets erger te zijn...
Ik was van plan de Dackefejden te rijden in juni, maar dat gaat hem niet meer worden ben ik bang. Hopelijk ben ik vanaf september weer in staat om te rijden, en als ik de mogelijkheid heb ben ik er de SSR van volgend jaar zeker weer bij!

Her en der komen er videos en foto's op youtube en zweedse fora. Ik neem aan dat je die zelf wel volgt.

Heb je zelf ook nog onboards gemaakt? en zijn die te bekijken op youtube, vimeo of dergelijke?

Op welk punt gingen jullie er af? Misschien dat ik op de zweedse fora nog wat kan navragen om beelden?
leor888

Berichtdoor Sevius » do mei 20, 2010 17:49

Ik ben zelf niet echt bekend met de Zweedse fora en in de youtube filmpjes die ik gezien heb komen wij nog niet voor.

We hebben zeker onboards; ik ga proberen vanavond een compilatie te maken. Dan is ook gelijk duidelijk waar we eraf gingen.

Op het punt zelf stond niet veel publiek en aan de enige man die wij zo zagen met een camera heb ik al gevraagd om beelden, maar hij had ons niet gefilmd.

@ vandeven: thnx voor het leuke filmpje!
@ Roel: leuk eens kennis gemaakt te hebben!
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

Berichtdoor Sevius » do mei 20, 2010 22:15

Daar is ie dan, onze onboardcompilatie:

http://www.youtube.com/watch?v=gZ5vlRYueSo
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

Berichtdoor Leôn » do mei 20, 2010 23:24

Poeh poeh :shock: , hoelang(minuten) duurde die proef?
Wel weinig publiek, is dat niet ontzettend saai? en dat brengt me op de volgende vraag; moesten jullie na de koprol zelf de aankomende deelnemers waarschuwen want dat lijkt me niet echt een jofel plekkie om te liggen...
Leôn

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden