Heb ook zo'n blaasbalg maar als het echt te erg/irritant om steeds weg te moeten halen, wordt laat ik hem even schoonmaken.
2x in bijna 4 jaar nu
Master_E schreef:hallo,
ik had even een vraagje gebruiken jullie ook wel eens filters over je lens?
en zo ja wat voor?
ik ben wel benieuwd wat dat doet met een foto!
heeft er iemand voorbeelden van foto's met en zonder filter?
ik heb een D40 welke filters zijn daar voor en heeft er iemand een prijs indicatie?
tnxs alvast!
Groeten
Emil!
frans-jaap moree schreef:Zoals sommige van jullie al weten ben ik al een tijdje bezig met het aanschaffen van een nieuwe camera. Door jullie advies ben ik meer te weten gekomen over welke lenzen ik nodig heb voor een gemmidelde rally. Na een half jaar wikken en wegen heb ik donderdag de knoop doorgehakt en mijn bestelling de deur uit gedaan. Gelukkig was alles op voorraad en zijn we zaterdag afgereist naar cameranu.nl in Urk. Na 1,5 uur rijden kwamen we bij die super winkel aan en heb ik mij ogen uitgekeken van wat daar allemaal wel niet stond. Uiteindelijk toch maar naar de kassa gelopen om mijn bestelling op te halen. Met als resultaat: een enorme rekening en een dikke tas vol met prachtig materiaal. Volgens die jongen die mij hielp was er geen betere starters keuze dan deze. We hebben ook nog een goede Lowepro backpack gekocht, maar die krijg ik over een poosje voor mijn examen. Het was heerlijk weer dus zijn we meteen door gereden naar het ijsselmeer om de eerste foto's te maken. Tsjaa het was even wennen aan het begin om van een digitale canon powershot A590 IS over te stappen naar een canon eos 500D, maar ik kreeg er al snel schik in en voordat ik het wist zat ik al op de 200 foto's.
Om aan een lang verhaal een einde te maken: dit heb ik gekocht:
De eerste foto's die ik ermee heb gemaakt zal ik vanavond of morgen online zetten. De eerste rally die ik ermee zal fotograferen zal Sulingen of de ele rally zijn. Ik zal denk ik nog wel een 3e accu moeten aanschaffen, want per accu maak je ongeveer 450 foto's, terwijl ik een kaartje van 8GB heb wat goed is voor 1100 foto's. Binnekort zal ik ook beginnen aan de bouw van een site.

Ik ben op het moment erg tevreden.Sjeik1981 schreef:Ík ben benieuwd wat je bevindingen zijn Bastiaan, hoor het graag.
KRT schreef:heeft iemand hier ervaring met de tamron 18-270 voor op de Canon of Nikon?
en dan doel ik op ervaring met foto's maken van rijdende auto's en geen landschappen o.i.d.
heb op het moment een sigma 18-200 en zit te twijfelen tussen:
- Nikkor 18-105 VR + Nikkor 70-300 VR
of
- Tamron 18-270 VC
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten