IRC Rally Ypres

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor EvoV6 » di jun 15, 2010 22:08

Niet slecht toch?
Van den Heuvel 3e groep N, waarom die pool midden tussen de S2000 staat is me een raadsel.

Van Eldik 21e net achter Debackere.

Mis idd De Winkel. :(
EvoV6

Berichtdoor BlackArrow » di jun 15, 2010 22:44

johanschop schreef:Weet iemand waarom jan de winkel niet start?

Misschien wil ie toch F2 kampioen van nederland worden :wink:

Wat MISSCHIEN zou kunnen is het volgende:

Door het grote hoeveelheid mensen die wilden starten in Ypres maar BIJVOORBEELD niet aan een bepaald aantal gestelde eisen (kampioenschap licence etc etc) voldeed konden niet starten, voor deze poule was er een soort "wildcard"

Voor ons was het ook even spannend of we konden starten omdat wij ook "kampioenschapsloos" zijn, maar zijn inmiddels trotse eigenaar van een startnummer.

Tot in Ypres!
BlackArrow

Berichtdoor Wim » wo jun 16, 2010 10:26

Cinq-Power schreef:2e niet S2000, weet niet wat daar vreemd aan is.

Kan op deze manier goed bewijzen hoe snel die is.

Van den Heuvel reed de afgelopen 2 jaar top 8 algemeen, dan verdien je echt wel meer dan zo'n startnummer.
Wim

Berichtdoor 2rallyman1 » wo jun 16, 2010 10:54

Wim schreef:

Van den Heuvel reed de afgelopen 2 jaar top 8 algemeen, dan verdien je echt wel meer dan zo'n startnummer.

En volgens mij was hij vorig jaar zelfs 1e niet S2000! Zegt genoeg lijkt me!
2rallyman1

Berichtdoor scoobyfreak04 » wo jun 16, 2010 11:24

Ze kunnen niet allemaal nummer 1 hebben. Ik denk dat ze zich niet baseren op resultaten maar op statuten en piloten die een kampioenschap rijden.
scoobyfreak04

Berichtdoor Rinse » wo jun 16, 2010 11:40

Wim schreef:

Wim, je hebt een PB (niet gerelateerd aan dit topic).
Rinse

Berichtdoor frans-jaap moree » wo jun 16, 2010 11:56

2rallyman1 schreef:
Wim schreef:

En volgens mij was hij vorig jaar zelfs 1e niet S2000! Zegt genoeg lijkt me!

Heeft dat niet te maken met de FIA B status die Jasper vorig jaar had?
Volgens de lijst heeft hij die status deze rally niet, wat mij de reden lijkt dat hij niet bovenaan de startlijst staat. Of zeg ik nu iets wat niet klopt? 8)
frans-jaap moree

Berichtdoor scoobyfreak04 » wo jun 16, 2010 12:36

Hij heeft idd dat statuut niet meer omdat hij niet meer in het WK rijd.
scoobyfreak04

Berichtdoor tiemen » wo jun 16, 2010 18:09

frans-jaap moree schreef:Heeft dat niet te maken met de FIA B status die Jasper vorig jaar had?
Volgens de lijst heeft hij die status deze rally niet, wat mij de reden lijkt dat hij niet bovenaan de startlijst staat. Of zeg ik nu iets wat niet klopt? 8)

Klopt, hij heeft geen FIA B meer, maar de laatste FIA-B rijder is Arai, en die heeft startnummer 6!
Ieder jaar had Jasper het laatste startnummer van de FIA rijders. Dat heeft Arai dus nu

Wanneer hij dus het eerste N4 startnummer zou hebben, na de FIA rijders, zou het nog verklaarbaar zijn, maar nu absoluut niet.

Misschien is het mogelijk dat hij uitstel van starttijd kan krijgen, dus 2 minuten later starten dan diegene voor hem, ik weet niet of dat mogelijk is, maar anders ben ik bang dat hij direct al problemen gaat krijgen met de starter(s) voor hem.

Maar goed, dit is allemaal gezever, hij moet gewoon (zoals allemaal) gas geven en je startpositie voor dag 2 zelf gaan bepalen bij de eerste 10.
Dat zou al een goede prestatie zijn met dit deelnemersveld.
tiemen

Berichtdoor Andy25 » wo jun 16, 2010 21:18

Ik probeer normaal nooit te reageren maar hebben jullie nu niet een beetje te hoge pet op van Jasper.
Hij rijd goed maar hij rijdt echt niet zomaar 2 min dicht op een S2000.
Als hij vorig jaar in een wk wedstrijd goed had gepresteerd had hij Fia B gehad en geen problemen gehad.

Verder was het vorig jaar niet zijn meest gelukkige rally.
Andy25

Berichtdoor TWENGELTJE » wo jun 16, 2010 21:29

Doorde gewijzigde reglementen wat de turbo ( grotere restrictor) betrefd zijn de N4 auto`s niet zo veel trager als de S2000 als jij denkt
TWENGELTJE

Berichtdoor mousti » wo jun 16, 2010 21:37

Tlustak zou ie met de afstand op Hollebeke wel mss kunnen inhalen. Maar bij de toppers gaat hij ipv winnen dan verliezen is vorig jaar gebleken en met de evo's onderandere bij de 3 "top" Skoda's gaat ie het nog moeilijker hebben.
mousti

Berichtdoor Peer » wo jun 16, 2010 22:44

En dan nog iets waar alle deelnemers op dit forum iets van kunnen leren.

Op het inschrijfformulier is doorgaans ruimte om je voorgaande resultaten in te vullen. Daar wordt slechts hoogstzelden gebruik van gemaakt.
Je kan niet van elke organisatie verwachten dat ze een complete studie maken van iedere deelnemer om de lijst samen te stellen. Iedereen hier op dit forum kent Jasper en denkt dat hij de beste is, maar Ieper heeft met 50 "Jasper's" te maken. Die allemaal goed zijn en vaak redelijk aan elkaar gewaagd.
Ik weet niet of Jasper zijn palmares ingevuld heeft, maar ik kan me goed voorstellen dat hij dat niet deed, de meerdereheid doet het tenslotte niet en zeker de "toppers" niet en wellicht deed de concurrentie het wel.
Ik kan me herinneren dat ik ooit het beste A5 startnummer kreeg in de Condroz en ik was zeer zeker niet de snelste, echter ik had wel ingevuld dat ik dat jaar A5 gewonnen had in Ieper en dat heeft ongetwijfeld invloed gehad op mijn startnummer.
Ik heb in het verleden vaak ook zelf startnummers uitgedeeld en bij twijfel, val je terug op het inschrijfformulier, vooral waar het buitenlanders betreft en Jasper is tenslotte ook een buitenlander in Ieper.
Peer

Berichtdoor tiemen » wo jun 16, 2010 22:53

Andy25 schreef:Ik probeer normaal nooit te reageren maar hebben jullie nu niet een beetje te hoge pet op van Jasper.
Hij rijd goed maar hij rijdt echt niet zomaar 2 min dicht op een S2000.
Als hij vorig jaar in een wk wedstrijd goed had gepresteerd had hij Fia B gehad en geen problemen gehad.

Verder was het vorig jaar niet zijn meest gelukkige rally.

2 minuten rij je niet dicht, maar volgens mij zit er 1 minuut tussen.
En 1 minuut op 35 km is een ander verhaal.

Uiteraard is VDH één van de velen, en in een rally van dit kaliber zitten er veel snel(lere) mannen tussen.
Dat neemt niet weg dat ik het een rare toekenning van de startnummers vind. Het zal best wel lastig zijn om dit toe te kennen, dat neem ik direct aan.
De tweede dag moeten er toch een aantal eerder kunnen starten dan hun startnummer denk ik, VDH is er daar één van
tiemen

Berichtdoor WRC fan » do jun 17, 2010 10:04

Het is toch gewoon logisch wat ze daar in Ieper doen. Ze laten de op papier snellere S2000 auto's eerst starten en daar achter komen de groep N auto's. En daarvan is Jasper de eerste. Zo gaat het toch overal, dit zie je ook in Nederlandse wedstrijden.
WRC fan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden