IRC Rally Ypres

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor EvoV6 » do jun 24, 2010 22:44

18 en 19e plek. Hoewel dat nu nog niks zegt, alleen wel verhouding N4 en S2000, want Arai 16e....
EvoV6

Berichtdoor Peer » do jun 24, 2010 23:24

Speerke schreef:
Peer schreef:
hans vermeer schreef:Hallo Peter,

De foto heb ik gemaakt in 1982. Voordat de jump bereikt wordt is er een kleine afdaling met een linksrechtse combinatie er in. Als jezelf dit stukje rijdt, zie je daardoor de jump niet of nauwelijks aankomen. Je moet hem echt kennen c.q. weten.

Groet,
Hans

n.b. als je nog meer foto's uit die jaren zou willen zien, dan moet je hier www.havephoto.jalbum.net maar even kijken.

Dan ken ik hem niet, heb inmiddels wel even op de site gekeken, de jump in Westouter zit er wel weer in, die in Heuvelland niet.
De jump in Westouter is degene die iedereen wel kent, als rijder zit er weliswaar een knikje net voor, maar je ziet hem wel aankomen.

Afbeelding

Deze jump hier coen vink hier meer http://rallysportjaren90.fotopic.net/

Weet je zeker dat dit in Ieper is, ik zie officials met gele hesjes en voor zover ik me kan herinneren zijn die in Ieper altijd rood geweest. In de jaren 80 BASTOS rood, dan in de jaren 90 Marlboro rood en toen sigaretten reclame verboden werd, werd in eerste instantie Marlboro gewoon afgeplakt.

Kan me ook niet direct Coen Vink herinneren in Ieper maar daar kan mijn geheugen me wellicht in de steek laten.
Peer

Berichtdoor Peer » vr jun 25, 2010 4:07

OK Speerke,

Ik heb er nog eens wat tijd ingestoken en op jouw site ook foto's gevonden van 2000 op diezelfde jump in Ieper. Aangezien ik dat jaar zelf ook reed, beperkt dat de mogelijkheden aanmerkelijk.

Het is me inmiddels wel duidelijk dat ik daar aanzienlijk minder gejumpt zal hebben. Niettemin, ik denk dat ik er uit ben:

Watou

Kan je echter nog niet zeggen waar precies en of het er dit jaar weer inzit. Daar moet ik de notes voor opzoeken en eerlijk gezegd weet ik niet of ik die nog heb.

Overigens sta ik nog steeds achter mijn stelling in mijn vorige post, officiele official hesjes in Ieper zijn altijd rood geweest.
En wat Coen Vink betreft, .... ach ik wordt al wat ouder he

Volgende keer (alsof dat er ooit nog van komt) wel van mij ook foto's maken hoor 8)
Peer

Berichtdoor mantaboy » vr jun 25, 2010 7:47

Peter, er was toen toch verschil in hesjes? Marshall en official. Zo werd duidelijk wie de radio bediende.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Peer » vr jun 25, 2010 7:51

Maar een radio post hoorde niet aan de proef te staan, bovendien is deze foto van 1994, volgens mij kende men toen dat verschil nog niet.
Het lijken haast wel Nederlandse BP hesjes van Stichting Autosportief.
Peer

Berichtdoor hans vermeer » vr jun 25, 2010 8:25

Ik ben er zo goed als zeker van dat we het hier over dezelfde jump hebben. (Mark Breijer en de Talbot Lotus op mijn foto).

Wat de hesjes betreft :shock: Ik weet niet op iederdeen dat weet, maar Nederlandse offical-teams verlenen zeer regelmatig assitentie aan buitenlandse rally's. Ik ben ze ook wel in de omgeving van Trier tegengekomen bij het WRC.

Ik wens idereen die dit weekend naar Ieper gaat heel veel plezier, en wellicht tot ziens op één van de KP"s.

Groet,
Hans
hans vermeer

Berichtdoor bvrallypics.be » vr jun 25, 2010 9:00

Mijn foto's van de shakedown staan online op www.bvrallypics.be
bvrallypics.be

Berichtdoor Peer » vr jun 25, 2010 9:22

Hans,

Dat van die NL in officials in het buitenland weet ik zeer zeker wel. Tussen 1984 en 2002 heb ik Ieper slechts 1 maal overgeslagen wegens werk in het buitenland. Verder 5x deelnemer, alle andere jaren official.
Echter de hesjes worden doorgaans (en zeker in Ieper) geleverd door de organisatie. Dat neemt niet weg dat sommige clubs toch hun eigen hesjes met hun eigen sponsors dragen.
Overigens denk ik in dit geval niet echt dat het Amsterdams hesjes zijn, maar ze lijker er wel verdacht veel op.
Traditioneel waren de NL officials te vinden op Westouter/Loker en St Sixtus in die jaren.
Peer

Berichtdoor ZZR Fan » vr jun 25, 2010 9:42

Wide body is zeker geen achteruitgang voor het uiterlijk van de Skoda.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor hans vermeer » vr jun 25, 2010 10:53

ZZR Fan schreef:Wide body is zeker geen achteruitgang voor het uiterlijk van de Skoda.

We zullen er wel een fraai plaatje van gaan schieten :)
hans vermeer

Berichtdoor mantaboy » vr jun 25, 2010 11:47

Peer schreef:Hans,

Dat van die NL in officials in het buitenland weet ik zeer zeker wel. Tussen 1984 en 2002 heb ik Ieper slechts 1 maal overgeslagen wegens werk in het buitenland. Verder 5x deelnemer, alle andere jaren official.
Echter de hesjes worden doorgaans (en zeker in Ieper) geleverd door de organisatie. Dat neemt niet weg dat sommige clubs toch hun eigen hesjes met hun eigen sponsors dragen.
Overigens denk ik in dit geval niet echt dat het Amsterdams hesjes zijn, maar ze lijker er wel verdacht veel op.
Traditioneel waren de NL officials te vinden op Westouter/Loker en St Sixtus in die jaren.

Dit jaar weer rode hesjes, volledig nieuw. Heb ze nog helpen tellen woensdagavond. :wink:

Westouter, St. Juliaan, Merkem, Heuvelland, St. Sixtus, Langemark, Watou zijn sinds 1995 aangedaan als official en was er ook niet alle jaren bij.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor mas-racing » vr jun 25, 2010 12:12

een filmpje van de shakedown ( IRC ) en foto's van de technische controle van de historic wagens kun je nu bekijken op : www.mas-racing.be
mas-racing

Berichtdoor EvoV6 » vr jun 25, 2010 12:29

Ik ga hem voor t eerst missen vanwege koorts.. :(

Iemand nog kijktips? Aangezien Eurosport niks meer live uitzend.
EvoV6

Berichtdoor ZZR Fan » vr jun 25, 2010 13:39

Proberen Exqi Sport ergens af te tappen :lol:
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor PatrickTwente » vr jun 25, 2010 15:54

SARRAZIN Eraf Fontana Lekke band
PatrickTwente

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden