Exotic Green Rally 2010 en MSport Cars Sprint 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jaccoooo » zo jul 11, 2010 8:07

adsmits schreef:Kan iemand mij vertellen waarom ik dacht eerste te zijn geworden in de rallysprint, en op rallytiming zie dat we drie minuten straftijd hebben gekregen op proef 3. Ad Smits.

en bij de prijsuitreiking wat was toen de stand?
Jaccoooo

Berichtdoor Franky » zo jul 11, 2010 8:11

adsmits schreef:Kan iemand mij vertellen waarom ik dacht eerste te zijn geworden in de rallysprint, en op rallytiming zie dat we drie minuten straftijd hebben gekregen op proef 3. Ad Smits.

Je bent toch bij de prijsuitreiking geweest en hebt toch een officiele eindsatand gezien?
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor adsmits » zo jul 11, 2010 8:36

Franky schreef:

Je bent toch bij de prijsuitreiking geweest en hebt toch een officiele eindsatand gezien?

Ik heb de beker en de bloemen ven de 1e plaats nog in de auto liggen, heb geen idee wat we fout gedaan zouden kunnen hebben en ga er vanuit dat de prijsuitrijking na de officiele uitslag is.
adsmits

Berichtdoor addicted to AUDI » zo jul 11, 2010 9:16

Nou Ad, volgens mij heb je gewoon gewonnen, want rallytiming vermeld jullie op kp 3 en kp 4 niet eens. Op KP5 staan jullie er opeens wel weer op en inderdaad met een tijdstraf.

Bij het laatste persbericht (item NIEUWS) van de EGRsite staat dat Erik van Loon de rally heeft gewonnen en jij de rallysprint.

Gefeliciteerd dus!!
addicted to AUDI

Berichtdoor addicted to AUDI » zo jul 11, 2010 9:40

Hallo Ad,

Zag je nu wel vermeld op KP3 en kp 4. Je zou bij KP 3 de tijdsstraf hebben gekregen. Gisteravond rond 22.30 uur stond je overigens nog gewoon eerste hoor dus ik was ook verbaasd om te zien dat je nu teruggezet bent met een tijdstraf.

Ik zou de organisatie anders eens benaderen. Wellicht heeft een official achteraf rapport uitgebracht van iets dat je fout zou hebben gedaan?
Ik kan me voorstellen dat het even hectisch is geweest bij de organisatie.
addicted to AUDI

Berichtdoor EVOX » zo jul 11, 2010 10:12

Tjeddo schreef:Getuige geweest van de toestanden op KP Klein Zundert. Het was gewoon NIET TE DOEN en ik ben van mening dat de wedstrijdleiding de enige juiste beslissing heeft genomen. Voor aanvang van KP Rijsbergen was het kurk droog, 15 minuten voor de start van KP KLein Zundert werd het gewoon zwart met enorme regen en onweer als gevolg.

Voor dat de eerste deelnemers over de geneutraliseerde KP gingen met de fiets de laatste kilometers gereden en het water stond gewoon tot aan mijn trapas en kon geen kant op.

Nogmaals wat mij betreft heeft de wedstrijdleiding de enige juiste beslissing genomen. Jammer want met een mooie bui hadden de laatste 2 KP's de scherprechter kunnen worden van de rally.

Als het idd een mooie bui was geweest had je 100% gelijk, maar dit had meer iets van een zondvloed :? ondanks dat het op het laatst toch wel nat was een mooie dag gehad.
EVOX

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo jul 11, 2010 10:17

addicted to AUDI schreef:Hallo Ad,

Zag je nu wel vermeld op KP3 en kp 4. Je zou bij KP 3 de tijdsstraf hebben gekregen. Gisteravond rond 22.30 uur stond je overigens nog gewoon eerste hoor dus ik was ook verbaasd om te zien dat je nu teruggezet bent met een tijdstraf.

Ik zou de organisatie anders eens benaderen. Wellicht heeft een official achteraf rapport uitgebracht van iets dat je fout zou hebben gedaan?
Ik kan me voorstellen dat het even hectisch is geweest bij de organisatie.

Moet niet kunnen bij deze organisatie die al zo lang bestaat.
V.D.G Rally team

Berichtdoor RobinV-Rally » zo jul 11, 2010 10:18

Ik heb ook wel een mooi weekend gehad. Stond op het industrieterrein in Roosendaal toen halverwege de sprint "De Hel" losbarstte. Wat een hoop water in 1x, we hebben nog wel geluk gehad, iets verder landinwaarts (Utrecht e.o.) was de wind veel extremer en zijn er vele bomen op de wegen gewaaid, snelweg zelfs afgesloten volgens het nieuws van 1 uur gisteravond.
Buiten de kapotte turbo van Gert en de kapotte X1 M3 niet heel speciaals gezien.
Foto's komen in de loop van de dag (voor het voetballen) online!!
Laatst bijgewerkt door RobinV-Rally op zo jul 11, 2010 10:18, in totaal 1 keer bewerkt.
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor EVOX » zo jul 11, 2010 10:18

ExTaxi schreef:sjemig, toen de eerde druppels vielen leverde ik mijn hesje in en reed ik naar huis. Wat een weer man!! Inktzwarte wolk boven Brabant.......
Ik hoop dat onze officials het er een beetje goed vanaf brengen.

Wat ben jij voor iemand, bij een beetje regen meteen al naar huis gaan en je collega's letterlijk in de drup achterlaten, vindt ik persoonlijk een beetje vreemd, maar goed ook wij hebben van die mensen bij club, rotzooi uit de auto gooien en meteen naar huis sprinten omdat het een beetje nat was.
EVOX

Berichtdoor Lejan » zo jul 11, 2010 10:21

EVOX schreef:
ExTaxi schreef:sjemig, toen de eerde druppels vielen leverde ik mijn hesje in en reed ik naar huis. Wat een weer man!! Inktzwarte wolk boven Brabant.......
Ik hoop dat onze officials het er een beetje goed vanaf brengen.

Wat ben jij voor iemand, bij een beetje regen meteen al naar huis gaan en je collega's letterlijk in de drup achterlaten, vindt ik persoonlijk een beetje vreemd, maar goed ook wij hebben van die mensen bij club, rotzooi uit de auto gooien en meteen naar huis sprinten omdat het een beetje nat was.

volgen mij had hij het over een pershesje
Lejan

Berichtdoor MartijnS » zo jul 11, 2010 10:39

Hahaha, ja Dick. Dit kan je niet maken.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Franky » zo jul 11, 2010 10:46

adsmits schreef:
Franky schreef:

Ik heb de beker en de bloemen ven de 1e plaats nog in de auto liggen, heb geen idee wat we fout gedaan zouden kunnen hebben en ga er vanuit dat de prijsuitrijking na de officiele uitslag is.

Nou klaar dan toch.
Als de uitslag officieel is kan hij niet meer gewijzigd worden.
Na publicatie van de officieuze uitslag is er nog tijd om te protesteren.
Dan volgt de officiele en die mag niet meer gewijzigd worden zonder tussenkomst van het KAR.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Peer » zo jul 11, 2010 10:52

Lees het reglement er eens op na en let vooral op terminologie "officieel" en "definitief".
Peer

Berichtdoor mmrizio » zo jul 11, 2010 10:52

TWENGELTJE schreef:Ik neem aan dat de wedstrijdleiding in overleg met de sportcommissarissen tot deze (juiste) beslissing zijn gekomen Dit allemaal uit oogpunt van veiligheid

Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat de wedstrijd terecht gestopt is, om de veiligheid van alle betrokkenen te garanderen. Gezien de bliksemactiviteit was er reeel gevaar voor marshalls en publiek.

Waar de discussie over ging, was of proef 18 meetelt en of de (eerste)deelnemers proeven 19 en 20 geneutraliseerd maar conform routeboek moesten rijden.

Of díe beslissing terecht was, vraag ik me af. De argumentatie die gegeven werd om half één was niet heel sterk: "We hebben gekeken naar de tijden van proef 14 en proef 18 en we zagen grote verschillen".

Ik weet niet welke verschillen, maar die hebben weinig met de oorzaak van het stoppen - de veiligheid - te maken gehad. Al zouden ze met de weersomstandigheden te maken hebben - misschien voor de laatste van de ca. 20 rijders die over de proef gegaan zijn - dan vind ik dat nog geen sterke reden. Dan kun je namelijk vóór en ná elke regenbui de proef wel gaan neutraliseren, pardon annuleren. Kortom: een vreemd besluit.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Ned rally » zo jul 11, 2010 11:04

Franky schreef:
adsmits schreef:
Franky schreef:

Nou klaar dan toch.
Als de uitslag officieel is kan hij niet meer gewijzigd worden.
Na publicatie van de officieuze uitslag is er nog tijd om te protesteren.
Dan volgt de officiele en die mag niet meer gewijzigd worden zonder tussenkomst van het KAR.

Volgens mij geeft onderstaande tekst uit het reglement duidelijkheid:

13 Prijzen
13.1 De prijsuitreikingceremonie zal plaatsvinden op zaterdag 10 juli 2010 vanaf 22:40 op het finishpodium, op basis van de officieuze eindstand. Indien het officiële eindklassement hiertoe aanleiding geeft, zullen de deelnemers, die op basis van de officieuze eindstand een verkeerde, dan wel geen prijs hebben gekregen, alsnog achteraf hun prijs ontvangen.
Ned rally

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden