Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
GJ.Kobus schreef:De discussie om de uitslag was onterecht. Ze moesten gewoon naar het reglement kijken en dan kwamen ze tot de conclusie dat kp18 gewoon mee moest tellen aangezien zo'n 15 rijders met snelheid over die proef zijn gegaan.
savrallying schreef:CoentjeRSD schreef:Ben weer een beetje bekomen van het mooie rally weekend.
Zeker hele mooie proeven en punten gezien.
Gert Huzink die ons even een douche gaf met zand![]()
Flinke brand bij een van de subaru's.
Wel jammer dat de Borchwerf op het laatste moment nog werd afgelast.
We stonden ongeveer anderhalfuur te wachten tot ze gingen starten in de stromende regen en flinke onweer.
Uiteindelijk van de official te horen gekregen dat we naar huis konden.
Die brand was jammer genoeg bij ons. Verder goede rally gehad tot KP 8 waar het noodlot toesloeg. Mensen die geholpen hebben met blussen via deze weg bedankt.
Groeten,
Sascha
EdS schreef:Een té groot verschil tussen de tijden van twee passages op dezelfde proef is een drogreden om een KP helemaal nièt mee te laten tellen. Een verschil is wel vaker mogelijk als de omstandigheden (weer, licht/donker, slechter geworden onverhard, meer/minder risico nemen, een fout maken, enz...) wijzigen voor de tweede passage. De organisatie had beter de tijden toegekend aan de wagens die er wél reden en een normtijd aan de resterende deelnemers (zoals dat trouwens reglementair hoort en de dag voordien ook gebeurde na een ongeval, dus eigenlijk wisten ze wel hoe het moest). De normtijd moét dan zelfs niet de slechts gereden tijd zijn... Hoe kan je trouwens een KP neutraliseren als er daadwerkelijk 20 wagens reden ? Gelukkig had geen enkel van die wagens een zwaar ongeval...
Na KP 19 neutraal gereden te hebben, reden we zoals het hoort 25 km op en neer naar Roosendaal om àlle TK's te halen en zo ook KP 20 neutraal te rijden. KP 19 neutraliseren was gezien het noodweer een verstandige keuze, KP 20 was als equipe wél te rijden maar ik heb er alle begrip voor dat beiden proeven geneutraliseerd werden omwille van de veiligheid van de officials. Zonder hen is onze hobby immers onmogelijk en ze verdienen respect zonder meer !
Bij het arriveren aan de Mazda-garage bleek er gewoon géén TK Regroup IN meer te zijn. Dat was het startsein voor een avondje blunderen... Want naar het podium & parc fermé rijden was er ook niet meer bij ! Gewoon in de garage wachten op uitleg van de organisatie...
Om 22u30 hangt er ineens in die garage - trouwens géén officieel publicatiebord - een bulletin met een voor ons (en ook anderen) een erg nadelige beslissing van de sportcommissarissen, ic het klassement opmaken na KP 17. Daar hing een voorlopig klassement tem KP 17 naast: ongetekend en zonder uurvermelding, dus allesbehalve "officieus" of zelfs "officieel".
Rond 00u45 komt de organisatie met sportcommissarissen een woordje uitleg geven over hun - voor sommige teams volkomen verkeerde - beslissing. Meteen na de uitleg gaat het regrouppark (dat ondertussen veranderd was tot parc fermé) open en gaat men over tot de prijsuitreiking zonder dat er een officieuze of officiële uitslag gepubliceerd werd. De top 3 van het klassement is dan zelfs nog veranderd ten opzichte van wat er in de garage getoond werd !
Persoonlijk vind ik het bijzonder jammer dat zo'n mooi evenement op dergelijke manier afgesloten werd. En ik denk niet dat ik de enige ben...
Dit was in hoofdzaak mijn persoonlijk verhaal over deze prachtige wedstrijd.
PS1 En dan zwijg ik nog over andere onregelmatigheden zoals bijvoorbeeld wél in de uitslag staan als je opgeeft na KP 17 en niet naar de resterende TK's rijdt (toen bulletin 5 nog niet bekend was) of de vermaarde straftijden wegens geluid, enz enz...
PS2 En om toch met een positieve noot te eindigen, dank aan de organisatie om een mooi parcours aan te bieden (hou Ostaaien en Hel maar samenen om water te voorzien voor de deelnemers (niet enkel aan de regroup maar soms ook aan de stop-finish)
Edwin Naron schreef:Of worden richting het buitenland gestuurd door bestuursleden van de cup waarin ze rijden.
savrallying schreef:CoentjeRSD schreef:Ben weer een beetje bekomen van het mooie rally weekend.
Zeker hele mooie proeven en punten gezien.
Gert Huzink die ons even een douche gaf met zand![]()
Flinke brand bij een van de subaru's.
Wel jammer dat de Borchwerf op het laatste moment nog werd afgelast.
We stonden ongeveer anderhalfuur te wachten tot ze gingen starten in de stromende regen en flinke onweer.
Uiteindelijk van de official te horen gekregen dat we naar huis konden.
Die brand was jammer genoeg bij ons. Verder goede rally gehad tot KP 8 waar het noodlot toesloeg. Mensen die geholpen hebben met blussen via deze weg bedankt.
Groeten,
Sascha
RobinV-Rally schreef:Inderdaad jammer!
Op dat 1e filmpje zie je helemaal niets...
RobinV-Rally schreef:jaa.. je ziet 1 rookpluim en that's it... geen auto ofzo..
EdS schreef:Op die bewuste KP 18 Rijsbergen kunnen we - dankzij een legale, zelf-uitgevoerde bandenwissel net voor de start - onze tweede plaats in de klasse terug veroveren. Het mooie resultaat van die tactische, eerlijke keuze gaf een goed gevoel ! Omdat de tijden vakkundig verwijderd werden op rallytiming.nl geef ik ze nog even mee: 8'11'5 tov 8'56'5 voor onze concurrent !
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten