Exotic Green Rally 2010 en MSport Cars Sprint 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor CoentjeRSD » ma jul 12, 2010 17:48

WILS SPORT schreef:Wij (Noortje en ik, nummer 22), hadden ook twee regenbanden meegenomen in de auto, die we vervolgens voor proef 19 in de stromende regen hebben gewisseld, om er tien minuten later bij de start van de proef achter te komen dat deze geneutraliseerd was. :evil:

Ik was om drie uur 's nachts %&$#@% nog nat tot voorbij m'n %$#@$^& :evil:

Gelukkige van de neutralisatie van KP 19 en 20 was wel dat er niets meer fout kon gaan aan onze eerste groep N overwinning. :D
(en dat zonder racecursus)

Heb nu de beloofde beelden Sander :wink:
Heb je toevallig een msn of e-mail adres voor me?
Kan ik je ze toe zenden , shirtje is trouwens inmiddels al te klein aan het worden. :oops:
Rally Videos | www.youtube.nl/CoentjeRSD
www.rallysportvideos.webs.com (wordt hard aan gewerkt) :wink:

Mvg ,
Coen van Aken
Roosendaal
CoentjeRSD

Berichtdoor Madwilly » ma jul 12, 2010 18:02

CoentjeRSD schreef:
savrallying schreef:
CoentjeRSD schreef:Ben weer een beetje bekomen van het mooie rally weekend.
Zeker hele mooie proeven en punten gezien.
Gert Huzink die ons even een douche gaf met zand :lol:
Flinke brand bij een van de subaru's.

Wel jammer dat de Borchwerf op het laatste moment nog werd afgelast.
We stonden ongeveer anderhalfuur te wachten tot ze gingen starten in de stromende regen en flinke onweer.
Uiteindelijk van de official te horen gekregen dat we naar huis konden.

Die brand was jammer genoeg bij ons. Verder goede rally gehad tot KP 8 waar het noodlot toesloeg. Mensen die geholpen hebben met blussen via deze weg bedankt.

Groeten,

Sascha

Was inderdaad op KP 8 , Wouw , heb er nog even bij gestaan.
Maar we moesten weer snel terug volgens de official kwamen er weer auto's op snelheid.

Ach er is in 20 jaar dus niks veranderd , ik heb het ook wel eens meegemaakt....blijkt iedereen zijn tijdstraf kwijtgescholden....ben je ipv 1e algemeen ineens 3e
Madwilly

Berichtdoor Ned rally » ma jul 12, 2010 18:45

Cinq-Power schreef:Dus publiek wat de auto probeert weg te duwen en zodra dat niet gaat de rijders uit de auto helpt en daarna weer terug kan naar de plaats waar ze stonden, daar wordt de proef voor stil gelegd en niet voor een auto die in de buitenbocht ligt en volgens de officials gewoon kan blijven liggen?

Beetje vreemd verhaal.

De hoofdreden was een shovel in de remzak, dat is niet echt veilig. Een auto in een sloot hoeft geen gevaar te zijn.

Uiteindelijk is het een beslissing van de proevenchef (na informatie van de offials) om de auto te laten liggen en een gele vlag te tonen.

Zolang de weg niet geblokkeerd is wordt er niet gestopt met starten en blijft een auto staan/liggen waar hij op dat moment is.
Ned rally

Berichtdoor Henk Keitz » ma jul 12, 2010 18:48

Veel problemen gehad op vrijdagavond, steekas defect.
Monteurs halve nacht gewerkt, maar via superrally zaterdag dag weer gestart.
Eerste geluidskeuring 98db, tijdens de rally 110 db ?? rara pindakaas.
Nachts om 1.40 op het matje geroepen en uit de wedstrijd gekinkert door 3 bobo's achter een tafeltje.
Na ons verweer werd niet geluisterd, verder een mooie dag gehad, lekker temperatuurtje een afkoel buitje en lekker drankje bij de finish wat wil een mens nog meer .
Henk Keitz - Navigator :twisted:
Henk Keitz

Berichtdoor Cinq-Power » ma jul 12, 2010 18:51

Ned rally schreef:De hoofdreden was een shovel in de remzak, dat is niet echt veilig.

Moet je die wegsturen, lijkt mij dan.
Cinq-Power

Re: Mooie wedstrijd maar een schandalig einde

Berichtdoor johanschop » ma jul 12, 2010 18:51

EdS schreef:
GJ.Kobus schreef:De discussie om de uitslag was onterecht. Ze moesten gewoon naar het reglement kijken en dan kwamen ze tot de conclusie dat kp18 gewoon mee moest tellen aangezien zo'n 15 rijders met snelheid over die proef zijn gegaan.

Ik hoop dat je dan toch bedoelt dat de discussie over de uitslag wél terecht was (en niet onterecht). In ieder geval trekt het nergens op om een 20-tal wagens op snelheid te laten rijden op KP 18 voor niets !

Op die bewuste KP 18 Rijsbergen kunnen we - dankzij een legale, zelf-uitgevoerde bandenwissel net voor de start - onze tweede plaats in de klasse terug veroveren. Het mooie resultaat van die tactische, eerlijke keuze gaf een goed gevoel ! Omdat de tijden vakkundig verwijderd werden op rallytiming.nl geef ik ze nog even mee: 8'11'5 tov 8'56'5 voor onze concurrent !

Een té groot verschil tussen de tijden van twee passages op dezelfde proef is een drogreden om een KP helemaal nièt mee te laten tellen. Een verschil is wel vaker mogelijk als de omstandigheden (weer, licht/donker, slechter geworden onverhard, meer/minder risico nemen, een fout maken, enz...) wijzigen voor de tweede passage. De organisatie had beter de tijden toegekend aan de wagens die er wél reden en een normtijd aan de resterende deelnemers (zoals dat trouwens reglementair hoort en de dag voordien ook gebeurde na een ongeval, dus eigenlijk wisten ze wel hoe het moest). De normtijd moét dan zelfs niet de slechts gereden tijd zijn... Hoe kan je trouwens een KP neutraliseren als er daadwerkelijk 20 wagens reden ? Gelukkig had geen enkel van die wagens een zwaar ongeval...

Het eerste goed gevoel verdween al eventjes toen tal van concurrenten aan de start van KP 19 ineens wél over regenbanden bleken te beschikken. Ik vermoed dat er meer dan tanken gebeurde op de extra voorziene "tankstop' ?! Toen KP 19 echter neutraal gereden werd en onze eerlijke behaalde tijdwinst niet ingehaald zou worden (want we stonden zelf nog steeds reglementair op twee gesneden slicks voor en slicks achter), gaf dat voor de tweede keer een goed gevoel omdat de illegale service géén effect zou hebben op het resultaat !

Na KP 19 neutraal gereden te hebben, reden we zoals het hoort 25 km op en neer naar Roosendaal om àlle TK's te halen en zo ook KP 20 neutraal te rijden. KP 19 neutraliseren was gezien het noodweer een verstandige keuze, KP 20 was als equipe wél te rijden maar ik heb er alle begrip voor dat beiden proeven geneutraliseerd werden omwille van de veiligheid van de officials. Zonder hen is onze hobby immers onmogelijk en ze verdienen respect zonder meer !

Bij het arriveren aan de Mazda-garage bleek er gewoon géén TK Regroup IN meer te zijn. Dat was het startsein voor een avondje blunderen... Want naar het podium & parc fermé rijden was er ook niet meer bij ! Gewoon in de garage wachten op uitleg van de organisatie...

Om 22u30 hangt er ineens in die garage - trouwens géén officieel publicatiebord - een bulletin met een voor ons (en ook anderen) een erg nadelige beslissing van de sportcommissarissen, ic het klassement opmaken na KP 17. Daar hing een voorlopig klassement tem KP 17 naast: ongetekend en zonder uurvermelding, dus allesbehalve "officieus" of zelfs "officieel".

Rond 00u45 komt de organisatie met sportcommissarissen een woordje uitleg geven over hun - voor sommige teams volkomen verkeerde - beslissing. Meteen na de uitleg gaat het regrouppark (dat ondertussen veranderd was tot parc fermé) open en gaat men over tot de prijsuitreiking zonder dat er een officieuze of officiële uitslag gepubliceerd werd. De top 3 van het klassement is dan zelfs nog veranderd ten opzichte van wat er in de garage getoond werd !

Persoonlijk vind ik het bijzonder jammer dat zo'n mooi evenement op dergelijke manier afgesloten werd. En ik denk niet dat ik de enige ben...
Dit was in hoofdzaak mijn persoonlijk verhaal over deze prachtige wedstrijd.

PS1 En dan zwijg ik nog over andere onregelmatigheden zoals bijvoorbeeld wél in de uitslag staan als je opgeeft na KP 17 en niet naar de resterende TK's rijdt (toen bulletin 5 nog niet bekend was) of de vermaarde straftijden wegens geluid, enz enz...

PS2 En om toch met een positieve noot te eindigen, dank aan de organisatie om een mooi parcours aan te bieden (hou Ostaaien en Hel maar samen ;-) en om water te voorzien voor de deelnemers (niet enkel aan de regroup maar soms ook aan de stop-finish)

Goedeavond Eddy,

Ik sluit mij volledig aan bij jou bericht. Wij waren een van de benadeelde. Hadden namelijk ook voor KP 18 op correcte wijze in bijzijn van meerdere equipes regenbanden gestoken.
Mocht KP 18 meegeteld hebben, hadden wij zeker 4e algemeen gestaan, zelfs 3e algemeen was mogelijk geweest.

Jammer dat het zo verlopen is, en ik hoop dat andere organisaties hier van leren.

Voor de rest een prima evenement, met mooie proeven.

Met vriendelijke groet,
Johan Schop
Navigator
johanschop

Berichtdoor Ned rally » ma jul 12, 2010 18:56

Cinq-Power schreef:
Ned rally schreef:De hoofdreden was een shovel in de remzak, dat is niet echt veilig.

Moet je die wegsturen, lijkt mij dan.

Klopt helemaal, maar als dat een eigenwijs persoon is en blijft staan dan kies je toch ervoor om de overige deelnemers ook nog veilig te kunnen laten rijden. Op dat moment wat de situatie daar minder veilig als dat er alleen die auto in de sloot lag, zie foto in het fototopic van Juha Bos.
Ned rally

Berichtdoor johanschop » ma jul 12, 2010 18:56

WILS SPORT schreef:Wij (Noortje en ik, nummer 22), hadden ook twee regenbanden meegenomen in de auto, die we vervolgens voor proef 19 in de stromende regen hebben gewisseld, om er tien minuten later bij de start van de proef achter te komen dat deze geneutraliseerd was. :evil:

Ik was om drie uur 's nachts %&$#@% nog nat tot voorbij m'n %$#@$^& :evil:

Gelukkige van de neutralisatie van KP 19 en 20 was wel dat er niets meer fout kon gaan aan onze eerste groep N overwinning. :D
(en dat zonder racecursus)

Hey Sander,

Was een leuke strijd, jammer dat KP 18 niet meegeteld werd, anders hadden we jullie nog voorbij kunnen gaan.
Gefeliciteerd met jullie overwinning in de Groep N.
Het was ondanks de legaal gewisselde regenbanden bij KP 18 nog aardig zwemmen op kp 19 &20.

groeten,
johan schop
johanschop

Berichtdoor WILS SPORT » ma jul 12, 2010 19:01

Ach johan, we hebben toch mooi gereden en een mooie (oneerlijke :wink: ) strijd gehad. Als KP 18 meegeteld was, waren jullie inderdaad voorbij ons, en zelfs Leemans gegaan. Of Swaanen genoeg tijd verloren had om die ook nog voorbij te gaan weet ik niet meer.

Jullie hadden nog geluk door voor KP 18 te wisselen, in plaats van tussen 18 en 19 in. (in de regen)!
Sander van Barschot
WILS SPORT

Berichtdoor johanschop » ma jul 12, 2010 19:09

WILS SPORT schreef:Ach johan, we hebben toch mooi gereden en een mooie (oneerlijke :wink: ) strijd gehad. Als KP 18 meegeteld was, waren jullie inderdaad voorbij ons, en zelfs Leemans gegaan. Of Swaanen genoeg tijd verloren had om die ook nog voorbij te gaan weet ik niet meer.

Jullie hadden nog geluk door voor KP 18 te wisselen, in plaats van tussen 18 en 19 in. (in de regen)!

Tijdens de hellendoorn rally, nieuwe ronde nieuwe kansen ;-)

Ik wil nog een ding zeggen: GROOT RESPECT VOOR DE OFFICIALS DIE IN DE STROMENDE REGEN DE PROEVEN HEBBEN BEMAND
johanschop

Berichtdoor PactorRacing » ma jul 12, 2010 19:10

Wat een onzin allemaal: als als als als als als.

Wanneer nu een zwaar ongeluk was gebeurd door het noodweer: dan zou iedereen zeggen, "waarom is niet de zaak stilgelegd".

Prima zo, vind ik. En in de racerij is het juist normaal dat na een neutralisatie de laatste volledige ronde telt voor de einduitslag: eerlijk en fair.

Ps: racecursus? http://youtu.be/4r-1th4sKRU min 3.38
PactorRacing

Berichtdoor WILS SPORT » ma jul 12, 2010 19:17

Ha ha, lol. Ja het enige wat mis ging dit weekend, en meteen staan er 6 camera's bij. Maar goed, als dit alles is.... Ik heb er dit weekend gezien die meer-, en grotere-, en stommere fouten maken. :wink:
Sander van Barschot
WILS SPORT

Berichtdoor staphorstrallying » ma jul 12, 2010 19:53

Helaas was onze rally op kp 13 voorbij.. De versnellingsbak begaf het op het industrie terrein...:( De tandwielen van de 3e versnelling zijn gebroken.. en toen ik hem aan de kant wou zetten is hij ook nog vast geslagen.. Dus hebben buurtbewoners ons met een heftruck geholpen de auto op de ambulance te zetten.. omdat hij geen kant meer op wou...

Verder een leuk weekend gehad! de vrijdagavond begon moeizaam.. Maar zaterdag waren we lekker aan het terug komen.. Volgende keer beter :wink: Als er nog iemand een bak met rechte vertanding voor een opel kadett E / astra over heeft... laat het dan even weten.. :roll:
staphorstrallying

Berichtdoor Cinq-Power » ma jul 12, 2010 20:57

Wat is er nou precies met Schilt gebeurd?

Heb wel de foto gezien dat ie op de henger staat maar niet gelezen (of gemist) wat er gebeurd is.
Cinq-Power

Berichtdoor PatrickTwente » ma jul 12, 2010 21:01

Cinq-Power schreef:Wat is er nou precies met Schilt gebeurd?

Heb wel de foto gezien dat ie op de henger staat maar niet gelezen (of gemist) wat er gebeurd is.

heeft een paar tonnetjes geramd was te zien bij RR
PatrickTwente

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden