Nederland Rally 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Nederland Rally 2010

Berichtdoor ZZR Fan » do mei 27, 2010 11:52

Ik heb het hier nog niet gezien, dus maar even een berichtje van de collega's van De Stentor

Opnieuw autorally in Putten

door Ron Maat. zaterdag 22 mei 2010 | 07:00

PUTTEN - Putten krijgt opnieuw een autorally. De Veenhuizen Groep Nederland Rally houdt zaterdag 9 oktober weer een wedstrijd in Putten.
Er staan voor die dag twee klassementsproeven op het programma.

Putten werd ook vorig jaar bezocht door de rallyrijders van de Veenhuizen Groep. Voorheen stond deze autosportwedstrijd bekend als de Rally der Kempen. De organisatie had bij de gemeente een vergunning gevraagd vier klassementsproeven te mogen rijden. Putten heeft voor twee ritten toestemming gegeven. Deze worden verreden in de omgeving van de Oude Nijkerkerweg, Donkeresteeg en Huinerweg.

Het college van burgemeester en wethouders is van mening dat een goed georganiseerde rally positieve effecten heeft voor de gemeente. De wedstrijd is een onderdeel van het Nederlands kampioenschap en daarmee een belangrijke wedstrijd, waarvoor Putten nu het decor kan vormen. Bovendien is het een evenement waar veel mensen plezier aan kunnen beleven.

De wedstrijd wordt zaterdag 9 oktober gehouden tussen 's middags twaalf uur en 's avonds zeven uur. Het Puttense college wijst erop dat dit een beperkte tijd is, zodat ook de overlast door het evenement binnen de perken blijft. Dit aspect is dus geen reden om de wedstrijd niet te laten doorgaan. Bovendien wordt het parcours niet de hele dag afgesloten en betrokkenen kunnen tussen de wedstrijden door goed hun woning of bedrijf bereiken. Waneer bijvoorbeeld een arts of onderhoudsmonteur in het gebied nodig is, kan de rally onmiddellijk worden stilgelegd. Bovendien is op het parcours altijd een medisch team en een ambulance aanwezig, dat ook kan worden ingeschakeld.

Een verzoek van de organisatie om een serviceterrein in te richten op de locatie Ruitenbeek op bedrijfsterrein Keizerswoert wijst het college af. Een serviceterrein op bedrijfsterrein Hoge Eng of op het terrein Smidspol is wel toegestaan.

http://www.destentor.nl/regio/veluwewes ... Putten.ece
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor antoine » do mei 27, 2010 12:24

Ik denk zomaar dat er een aantal foutjes instaan. Wordt deze 'rally' georganiseerd door een andere organisatie en dus een geheel nieuwe 'rally'?
Afbeelding
antoine

Berichtdoor RG-Rallysport » do mei 27, 2010 15:33

Ambulance en zo beschikbaar voor omgeving ............ en zo weet ik er nog wel wat te noemen, maar het is wel een positief stuk in de krant en een gemeente die wel netjes meewerkt, en dara kunnen sommige gemeentes een voorbeeld aan nemen
RG-Rallysport

Berichtdoor TWENGELTJE » do mei 27, 2010 15:50

antoine schreef:Ik denk zomaar dat er een aantal foutjes instaan. Wordt deze 'rally' georganiseerd door een andere organisatie en dus een geheel nieuwe 'rally'?

De organisatie heet ``circuit der kempen`` vandaar waarschijnlijk

En waarom zou je de ambu aan de proef niet inzetten als de proef toch stil ligt in afwachting van de reguliere ambu, elke seconde telt weet je wel!
TWENGELTJE

Berichtdoor WRC fan » do mei 27, 2010 16:20

Jammer dat er maar twee proeven goedgekeurd zijn. Maar het feit dat de organisatie vier proeven in die omgeving wil laat denk ik wel zien dat de locatie van die rally zich een beetje aan het verplaatsen is.
WRC fan

Berichtdoor antoine » do mei 27, 2010 17:40

TWENGELTJE schreef:
De organisatie heet ``circuit der kempen`` vandaar waarschijnlijk

100 punten, u gaat door voor waterkoeler. :)
Afbeelding
antoine

Berichtdoor kraats » do mei 27, 2010 17:43

WRC fan schreef:Jammer dat er maar twee proeven goedgekeurd zijn. Maar het feit dat de organisatie vier proeven in die omgeving wil laat denk ik wel zien dat de locatie van die rally zich een beetje aan het verplaatsen is.

Jij gaat misschien nog verrast worden.... :?
Zoals iedereen kan weten is de organisatie dit jaar niet welkom in Barneveld, dus wat had je anders verwacht?
We zitten de laatste tijd veel aan de gesprekstafel bij diverse instanties. Niks, behalve Putten, is zeker. Maar we zijn druk doende om het evenement wederom te verbeteren voor de deelnemers. Wat dit gaat inhouden zal bekend worden wanneer er definitief iets te melden is. Wat ik wel mag verklappen is, dat er in Putten weer een grote verandering is aangaande de proeven en de wedstrijd kilometers...... :!: Later meer!!
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor WRC fan » do mei 27, 2010 17:55

Klinkt super :D Het is nu aan de betreffende organisaties.
WRC fan

Berichtdoor JoostS » do jul 15, 2010 12:11

Dit jaar helaas geen Nederland Rally.

http://twitter.com/nlrally
Laatst bijgewerkt door JoostS op do jul 15, 2010 12:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor ZZR Fan » do jul 15, 2010 12:11

Lees net via Twitter dat de gehele rally voor 2010 is afgeblazen. 2011 weer nieuwe poging.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Patrickdeh » do jul 15, 2010 12:45

Heel jammer dat de lokale jeugd zich daar niet kan gedragen.
De afgelopen 3 jaar heb ik daar niets anders als problemen gehad met dronke lui.
Op naar volgend jaar.

Komt er eigenlijk nog een vervanger voor het NK nu deze rally is weggevallen?
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Patrickdeh

Berichtdoor F1mechanic » do jul 15, 2010 13:21

Kunnen ze niet eens denken over een samenwerking met de organisatie die in en om Ede zo lekker bezig is? Ede is geloof ik niet negatief tov een rally evenement.
F1mechanic

Berichtdoor nkroeze » do jul 15, 2010 13:41

Patrickdeh schreef:
Komt er eigenlijk nog een vervanger voor het NK nu deze rally is weggevallen?

Mogen mensen eerst de tijd hebben dit nieuws te horen en daar vervolgens over na te denken?
nkroeze

Berichtdoor SylviaVisser » do jul 15, 2010 14:31

:wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor CoentjeRSD » do jul 15, 2010 15:33

Dit is echt teleurstellend , vind het echt en echt jammer.
Van plan om er naar toe te gaan , Hellendoorn maar proberen dan?
Rally Videos | www.youtube.nl/CoentjeRSD
www.rallysportvideos.webs.com (wordt hard aan gewerkt) :wink:

Mvg ,
Coen van Aken
Roosendaal
CoentjeRSD

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden