Exotic Green Rally 2010 en MSport Cars Sprint 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Peer » do jul 15, 2010 22:51

Als er langs de proeven gemeten wordt, dan is dat doorgaans om de vergunning verlenende instanties van informatie te voorzien.
Neemt niet weg dat als iemand er erg negatief uitspringt hij wel eens kandidaat voor een nakeuring kan zijn.
Peer

Berichtdoor mantaboy » vr jul 16, 2010 8:17

Mark Verhoeven schreef:
Peer schreef:De eigenlijke norm is dus niet 100dB zoals overal geroepen wordt maar 95 dB.

Precies en 5 dB luider is EEN HELE BOEL luider. (+6 dB is een verdubbeling van de geluidsdruk!)

+3dB is een verdubbeling Mark. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Mark Verhoeven » vr jul 16, 2010 10:53

Nee... :wink:
Mark Verhoeven

Berichtdoor Wolter » vr jul 16, 2010 10:58

succes heren!
wikipedia decibel ;)
Wolter

Berichtdoor Loabarg » vr jul 16, 2010 12:16

official No. 27768 schreef:Als de WRC's eruit gaan en de S2000's of S16000 + turbo er voor in de plaats komen wordt de herrie er alleen maar meer op denk ik en om nou allemaal zo bij te gaan rijden.... :roll:
Afbeelding
Misschien moeten ze gewoon elke wedstrijd geluid testen maar dan wel vooraf aangekondigd, meten conform de wet en meteen resultaten geven. Volgens de ARBO moet je als official denk ik ook wel oordopjes in hebben (zeker op een rondkoers op een industrieterrein) maar die paar uurtjes om de zoveel weken.... :roll: (De Vuvuzela is ook niet verboden toch?)

Niek,

weer prima verwoord, wij zouden volgens mij ook oordopjes krijgen van de KNAF. Als je kijkt wat een beetje oordoppen kost (ca e 120) vraag ik mij dat af.
Ik heb zelf van die plugjes die het b.v. bij de start een beetje dragelijk maken
Loabarg

Berichtdoor briljant » vr jul 16, 2010 16:44

En jij gelooft dat je oordopjes van €120,00 van de KNAF krijgt terwijl er al te weinig geld is voor voldoende brandvertragende overals!

Je kunt je officials wel veel toezeggen Hennie, maar blijf a.u.b. realistisch!
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Loabarg » vr jul 16, 2010 18:00

briljant schreef:En jij gelooft dat je oordopjes van €120,00 van de KNAF krijgt terwijl er al te weinig geld is voor voldoende brandvertragende overals!

@ Bastiaan let op de laatste zinsnede "vraag ik mij dat af"
Loabarg

Berichtdoor Ned rally » vr jul 16, 2010 19:52

Loabarg schreef:
briljant schreef:En jij gelooft dat je oordopjes van €120,00 van de KNAF krijgt terwijl er al te weinig geld is voor voldoende brandvertragende overals!

@ Bastiaan let op de laatste zinsnede "vraag ik mij dat af"

De officialclubs kunnen idd via de KNAF oordopjes krijgen voor de startbemanning. Heb ze hier thuis liggen..... :wink:
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally

Berichtdoor JosWRX » vr jul 16, 2010 22:49

Om de geluidsproductie van rally-auto's nog even in perspectief te zetten..
Verreweg het meeste geluid werd geproduceerd door een BMW Z4 Coupé tijdens GTC City Racing. Ook zonder meter was te constateren dat het niveau rond de 120db moet hebben gezeten (benaderde de pijngrens, al ligt die voor sommigen nog hoger, tot zo'n 140db.. ;) ).

Verder: niks mis met keuringen op geluid, al moeten ze natuurlijk wel goed gebeuren. En misschien moeten zowel deelnemers als organisaties er eerst weer mee vertrouwd raken, en dat betekent: gewoon bij elke rally uitvoeren.
Uiteindelijk staat of valt een rally ook met vergunningen, en die zijn sowieso al moeilijk genoeg te verkrijgen (zie ook weer Barneveld..).

Grtz, Jos.
JosWRX

Berichtdoor StevenK » za jul 17, 2010 6:43

Wat volgens mij één van de grootste problemen is met geluidskeuringen is dat er een heel groot verschil is tussen de geluidsproductie van een koude auto (bij de technische keuring) en een auto die net loeiheet van de proef komt. Ik kan mij nog wel mijn Clio herinneren, waarvoor wij speciaal een uitlaat hadden laten maken, die toch echt binnen de norm viel, maar bij een meting direct naar de FF zat de auto ruim boven die norm.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor JoostS » za jul 17, 2010 14:41

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=4358

Zo te zien binnenkort ook een stukje in Wegmisbruikers aangezien die ook opnames aan het maken waren het EGR-weekend.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Patrickdeh » za jul 17, 2010 15:18

Op de zaterdag (richten etten-leur) reed er ook een gozer voor ons in een donkere (BMW?) die constant op de verkeerde weg helft reed. Het scheelde soms maar echt net een haar of hij raakte een tegenligger. Ook maakte hij regelmatig uitstapjes naar de berm en kon hij net optijd een weg splitsing ontwijken.

Ik hoop echt dat ze hem gepakt hebben. Ik durfde er niet voorbij te gaan om hem te laten stoppen anders had hij misschien me nieuwe auto in puin gereden.
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Patrickdeh

Berichtdoor astra driver » zo jul 18, 2010 1:43

StevenK schreef:Wat volgens mij één van de grootste problemen is met geluidskeuringen is dat er een heel groot verschil is tussen de geluidsproductie van een koude auto (bij de technische keuring) en een auto die net loeiheet van de proef komt. Ik kan mij nog wel mijn Clio herinneren, waarvoor wij speciaal een uitlaat hadden laten maken, die toch echt binnen de norm viel, maar bij een meting direct naar de FF zat de auto ruim boven die norm.

Dit haalde ik een paar pagina's geleden ook al aan... bij onze auto is namelijk het zelfe het geval :D
astra driver

Berichtdoor topsport » ma aug 16, 2010 7:54

Om het nog even over (teveel) geluid en milieu te hebben, gisteren was het Harley dag in Breda. Met ruim 100.000 bezoekers en meer dan 9000 motoren giga veel herrie en uitstoot van schadelijke stoffen.
Nog geen commentaar gehoord of gezien.............
topsport

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden