WRC - ADAC Rallye deutschland

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rallyfanam » za jul 31, 2010 8:11

Zo afgelopen zaterdag kaarten besteld en gisteren alles binnen.
Binnen 6 dagen!! ik heb 3 overzicht kaarten van de proeven. dat zijn er 2 teveel zijn er nog mensen die er 1 willen laat het me even weten.
nu gauw de caravan in orde maken dan kunnen we vrijdag morgen langs kp1 weer genieten van al het goede
veel plezier iedereen.
rallyfanam

Berichtdoor Sjeik1981 » za jul 31, 2010 15:54

Ik heb eigenlijk nog een practische vraag.
De planning voor de zaterdag is om eerst Hermeskeil 1 te kijken om vervolgens de 3e proef van de de zaterdag op te pakken (weet even de naam niet) en om daarna de Platte te kijken (helemaal), daarna weer zelfde riedeltje. Natuurlijk op Hermeskeil en de tweede niet het gehele startveld maar is dit practisch mogelijk. Kun je nog laat op de Panzerplatte komen of moet je er bijtijds zijn en is ongeveer iedere supporter op de Platte aanwezig.

Heeft iemand hier een antwoord op. Ik dacht zelf om eerste keer Panzerplatte Arena te pakken bij punt P4 die scherpe (haaks) rechts. En de tweede keer op of de Platte Nord of eventueel Gina, of raad iedereen dit af en kan je beter een ander alternatief pakken Maifield? bijvoorbeeld.

Ook nog een tip voor Hermeskeil, denk persoonlijk aan het onverhard.
Sjeik1981

Berichtdoor bert131 » za jul 31, 2010 16:00

Platte op en afkomen ben je wel ff mee bezig. Veel lopen of met de shuttlebus, dus ik raad je niet aan als je eenmaal op de platte bent om er weer af te gaan.
Gina hoef je s middags al helemaal niet meer te proberen, of je moet erg lang zijn om over 5 rijen dik te kunnen kijken.
Als je naar de platte wilt, raad ik je aan of daar de hele dag te blijven, of eerst een proef te kijken en dan naar de platte te gaan.
bert131

Berichtdoor briljant » za jul 31, 2010 16:02

Ik denk dat zoveel verschillende kp's bekijken een grote teleurstelling zal worden.
Dan zie je net overal niets.
Op sommige plekken valt het misschien wel mee maar op andere stukken zijn erg veel vertragingen in het verkeer.
@ Bert, ik ben het helemaal met je eens.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor bert131 » za jul 31, 2010 16:07

En op de Pantzerplatte is het altijd gezellig, veel mensen, lekker biertje drinken met bratwurst, en naar de oldtimers kijken, wat ik altijd wel spectaculair vind
bert131

Berichtdoor Sjeik1981 » za jul 31, 2010 17:27

Maar in de middag op de Platte komen is dus ook geen optie, Daar baal ik eigenlijk wel een beetje van.
En alleen Hermeskeil en de Platte, met dat punt wat ik aangegeven heb. Weet niet je of je de kaart bij de hand hebt. Ligt buiten het gehele Panzerplatte gebeuren. Maar ik geloof dat ik dus beter alleen Hermeskeil kan bekijken en dan naar de Platte (althans dat eerste stuk) om te kijken of ik in de middag ook nog op de Platte kan komen en dan Hermeskeil mogelijk voor de tweede keer maar laat zitten.
Sjeik1981

Berichtdoor EvoV6 » za jul 31, 2010 18:25

Hermeskeil is nieuw, panzerplatte eerste maal bekijken is lang wachten ivm drukte, 2e maal bekijken is meestal vlot arriveren.
Wel leuk om panzerplatte keer mee te maken als je het niet kent, die drukte, kraampjes en gigagebied waar je kan lopen..
EvoV6

Berichtdoor Sjeik1981 » za jul 31, 2010 18:28

Dat ik Panzerplatte wil bekijken is wel zo goed als zeker. Maar ik snap jouw opmerking niet helemaal. Bedoel je nu dat de eerste keer erop komen heel lastig is, tenzij je bijvoorbeeld rond 6.00 er bent. Maar de tweede doorkomst makkelijker is? Bedoel je dit, PB me anders even.
Sjeik1981

Berichtdoor mmrizio » za jul 31, 2010 19:04

Probleem is dat de eerste rijders om de 2 minuten rijden. Dus in de eerste 30 minuten zie je 20 man. Daarna heb je drie kwartier om vanaf Hermeskeil naar Freisen/Westrich te rijden.
Als je net is in NL dicht bij de proef parkeert is het te doen, maar van publiekspunt naar publiekspunt rijdt wordt het lastig. Dan moet je misschien ver van de proef naar de auto lopen en duurt het een tijd voordat je echt aan het rijden bent - en bij de volgende proef het omgekeerde verhaal.

Wat kun je hieraan doen:
1 Goed voorbereiden met stafkaarten en navigatie apparatuur. Probeer in te schatten welke wegen afgezet zijn en welke filegevoelig zijn.
2 Een paar dagen vantevoren de proeven verkennen inclusief mooie punten en hun aanrijdroutes. Probeer mooie plekjes te vinden die op de kaart weinig aantrekkelijk zijn. Wat mooie plekken zijn, hangt af van of je alleen kijkt of ook fotografeert of filmt. En welke eisen je stelt: Als je vooraan wilt staan moet je gewoon vroeg zijn!
De bekende publiekspunten op Baumholder kosten een half uur lopen, de tijd met de bus kan mee of tegenvallen.... De aanrijtijd is lastig te voorspellen, al viel het mij de laatste jaren mee met de files.
3 Kies ander vervoer dan de meerderheid: Neem je motor mee en verklein de risico's van files en parkeren aanzienlijk. De Polizei vindt doorstroming het belangrijkst en met de motor kun je in DLD meestal de parkeerplaatsen voorbijrijden.
4 Zorg voor een goed alternatief plan. In jouw geval zou ik beide opties uitwerken. Als het meevalt in Hermeskeil kun je de gok wagen, maar als het bij F/W te druk is zou ik toch meteen doorrijden naar Baumholder. Hier heb je anderhalf uur terwijl ze niet ver uit elkaar liggen.
5 Probeer de verkeersdrukte te voorspellen. De ochtendboucle zullen velen deze truc proberen, 's middags zou het veel rustiger kunnen zijn in Hermeskeil (al zit er 4 uur tussen...).

Voor mij is het plannen een deel van de voorpret. Ook al komt het lang niet altijd uit...

Maurice
mmrizio

.

Berichtdoor rvgrally » za jul 31, 2010 19:22

Als je bij deze rally meer als 2 proeven per dag wilt zien zal je moeten inleveren op de mooiste plaatsen, kun je gewoon vergeten.... Ik zeg gewoon hermeskeil kijken en de rest van de dag pantserplatte.... lekker iets gaan eten en voorbereiden voor de volgende dag!!! Kun je ook nog even service terrein meepakken en dan heb je de dag zonder stres en geouwe....r vol... Succes

Maar goed dit is mijn bescheiden mening

groet ralph
rvgrally

Berichtdoor Sjeik1981 » za jul 31, 2010 19:31

Als je bij deze rally meer als 2 proeven per dag wilt zien zal je moeten inleveren op de mooiste plaatsen, kun je gewoon vergeten.... Ik zeg gewoon hermeskeil kijken en de rest van de dag pantserplatte.... lekker iets gaan eten en voorbereiden voor de volgende dag!!! Kun je ook nog even service terrein meepakken en dan heb je de dag zonder stres en geouwe....r vol... Succes

groet ralph

Jouw advies neem ik zeker ter harte

Ik denk dat ik toch ga voor Hermeskeil en dan Panzerplatte (specifieker in de buurt van Reichenbach bij de scherpe bocht) en misschien dan nog keertje Hermeskeil, maar mogelijk en die kans is het grootst dat ik daarna nog keertje Panzerplatte doe, zonder naar Hermeskeil af te reizen.

Ze zeggen de sfeer, ik heb er totaal geen idee bij wat ik moet verwachten. Ik hoop de auto`s mooi voorbij te zien komen, zoals gezegd ik weet het niet.
Bedankt voor de reactie Maurice
Laatst bijgewerkt door Sjeik1981 op za jul 31, 2010 19:45, in totaal 3 keer bewerkt.
Sjeik1981

Berichtdoor mmrizio » za jul 31, 2010 19:41

Wat verwacht je van Panzerplatte? Ik had me enkele jaren geleden voorgenomen om Pp voortaan over te slaan totdat ik een alternatieve route vond.
Er zijn hele mooie punten op de hellingen om de auto's in de verte op een paar plekken te zien rijden. Maar als je dichtbij de actie wilt komen zijn de andere proeven waarschijnlijk beter.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor rvgrally » za jul 31, 2010 19:53

Weet je wat het is, het moet een combi zijn van, mooie goede rallysport, op een goede lokatie, met gezellige mensen zodat je wat te lallen hebt, zeker niet gestrest aankomen en wat eten... gewoon hermes, pantser, en dan kun je altijd nog kijken, mzzzzzzzzzl

Sjeik1981 schreef:

groet ralph

Jouw advies neem ik zeker ter harte

Ik denk dat ik toch ga voor Hermeskeil en dan Panzerplatte (specifieker in de buurt van Reichenbach bij de scherpe bocht) en misschien dan nog keertje Hermeskeil, maar mogelijk en die kans is het grootst dat ik daarna nog keertje Panzerplatte doe, zonder naar Hermeskeil af te reizen.

Ze zeggen de sfeer, ik heb er totaal geen idee bij wat ik moet verwachten. Ik hoop de auto`s mooi voorbij te zien komen, zoals gezegd ik weet het niet.
Bedankt voor de reactie Maurice
8) :wink:
rvgrally

Berichtdoor Sjeik1981 » za jul 31, 2010 19:55

indeed.
Sjeik1981

Berichtdoor EvoV6 » za jul 31, 2010 20:27

Weet je wat het is, het moet een combi zijn van, mooie goede rallysport, op een goede lokatie, met gezellige mensen zodat je wat te lallen hebt, zeker niet gestrest aankomen en wat eten... gewoon hermes, pantser, en dan kun je altijd nog kijken, mzzzzzzzzzl

En mooi weer aub! Een kort buitje mag voor het spektakel maar voor de rest graag zon en droog!
EvoV6

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden