Linten voor de beste stuurlui

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor stefan » za sep 18, 2010 18:25

kraats schreef:
ZZR Fan schreef:Aflintbeleid in Nederland slaat al jaren nergens op. In dat opzicht mogen ze wel eens een technisch overleg voeren met organisaties in België en Duitsland.

Jij kunt ook alle juridische verantwoording op je nemen dan halen ze alle linten weg, met plezier zelfs. Dat is goedkoper, makkelijker en beter voor het publiek. Er worden dan wel regelmatig wat ledematen aan vellen gereden maar die kom je dan wel ff opruimen, he?

dikkebullshit wat je zegt! ik stond op 1 kp vandaag op meerdere punten.... daar waar ze met een hoge snelheid de bocht uitgaan staan de mensen dicht bij de rand,.. en daar op een plek waar niets!!(greppel, groot hek met dikke palen ervoor) kan gebeuren is het mega groot afgezet! maargoed, je hebt soms uitersten, uiteraard weet ik ook wle dat de officials nodig zijn voor een rally!
stefan

Berichtdoor ZZR Fan » za sep 18, 2010 18:26

kraats schreef:
ZZR Fan schreef:Aflintbeleid in Nederland slaat al jaren nergens op. In dat opzicht mogen ze wel eens een technisch overleg voeren met organisaties in België en Duitsland.

Jij kunt ook alle juridische verantwoording op je nemen dan halen ze alle linten weg, met plezier zelfs. Dat is goedkoper, makkelijker en beter voor het publiek. Er worden dan wel regelmatig wat ledematen aan vellen gereden maar die kom je dan wel ff opruimen, he?

Die verwijten zijn altijd wel leuk, maar het is toch makkelijker om praktisch te antwoorden. Waarom in andere landen wel en hier niet?
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Damian » za sep 18, 2010 19:31

Nou ik heb me weer staan verbazen over het aflinten. Binnebocht nummer 1 mocht je compleet helemaal niet staan. Nummer 2 er net naast geen probleem. Weer een bocht verder het lint 50 meter aan de binnenkant. Echt niet te geloven. Wat bar en bar slecht dit keer.

Wel netjes van bernhard!
Damian

Berichtdoor heldern » za sep 18, 2010 19:54

Damian schreef:Nou ik heb me weer staan verbazen over het aflinten. Binnebocht nummer 1 mocht je compleet helemaal niet staan. Nummer 2 er net naast geen probleem. Weer een bocht verder het lint 50 meter aan de binnenkant. Echt niet te geloven. Wat bar en bar slecht dit keer.

Wel netjes van bernhard!

Ben met jullie eens dat af en toe het aflinten wel heel extreem was.Maar als iedereen nou ook eens gewoon achter het lint blijft waar het word geplaatst, en niet het lint kapot gaan maken en verder naar voren gaan staan,word het in de toekomst misschien wel beter.Denk dat het aan een grote gedeelte van het publiek ligt dat het zo ruim word af gezet.
heldern

Berichtdoor tiemen » za sep 18, 2010 20:03

kraats schreef:

Er is al eerder hierop gereageerd, maar dit slaat helemaal nergens op!
Je doet net overkomen of alle rallybezoekers domme/achterlijke mensen zijn! Gelukkig kan ik (en met mij een heleboel andere mensen) zelf nadenken, en weet ik wat een verstandige plaats is, en wat niet.

Deze opmerking staat vol van het (ongepaste) cynisme.
Iedereen heeft en mag overal een mening over hebben, en wanneer iemand een mening heeft die anders is dan de jouwe, geef je dit soort opmerkingen :?
tiemen

Berichtdoor Ned rally » za sep 18, 2010 20:15

heldern schreef:
Damian schreef:Nou ik heb me weer staan verbazen over het aflinten. Binnebocht nummer 1 mocht je compleet helemaal niet staan. Nummer 2 er net naast geen probleem. Weer een bocht verder het lint 50 meter aan de binnenkant. Echt niet te geloven. Wat bar en bar slecht dit keer.

Wel netjes van bernhard!

Ben met jullie eens dat af en toe het aflinten wel heel extreem was.Maar als iedereen nou ook eens gewoon achter het lint blijft waar het word geplaatst, en niet het lint kapot gaan maken en verder naar voren gaan staan,word het in de toekomst misschien wel beter.Denk dat het aan een grote gedeelte van het publiek ligt dat het zo ruim word af gezet.

Helemaal mee eens, het publiek zorgt er zelf voor dat het steeds extremer wordt. Lint kapot maken, gaan staan waar het niet mag etc...

Ik zou zeggen ga eens mee als official dan merk je pas waaraan je allemaal moet voldoen op veiligheidsgebied en hoe publiek reageert op je. Dan hebben we het nog niet gehad over de aanwonenden die denken altijd naar huis te kunnen en niks in hun tuin/weiland te willen hebben.
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally

Berichtdoor Ned rally » za sep 18, 2010 20:22

tiemen schreef:
kraats schreef:

Je doet net overkomen of alle rallybezoekers domme/achterlijke mensen zijn! Gelukkig kan ik (en met mij een heleboel andere mensen) zelf nadenken, en weet ik wat een verstandige plaats is, en wat niet.

Iedereen heeft en mag overal een mening over hebben, en wanneer iemand een mening heeft die anders is dan de jouwe, geef je dit soort opmerkingen :?

De juridische regels en verantwoordelijkheid wordt steeds groter, dus grotere veiligheidszones en verboden publiek zones. Het gros van het publiek weet echt wel dat ze netjes achter het lint moeten staan, MAAR dat andere gedeelte heeft echt niet het inzicht om op een veilige plaats te gaan staan. Ik vraag me dit toch echt telkens weer af als ik 40 man in een remzak zie staan......

Al met al roept iedereen dat het niet goed is en dat het buitenland beter is?!?!?! Maar niemand neemt de uitdaging aan om het spelletje eens van de andere kant te bekijken en mee te gaan als official. Hier zijn er nooit genoeg van.... vandaag ook weer officials van vanmorgen 8.00 uur tot vanavond 10 uur in touw op verschillende kp's om dat niet luisterend publiek aan de kant te proberen te houden.
www.nederlandrally.nl
Ned rally

Berichtdoor ZZR Fan » za sep 18, 2010 20:24

En waar gaan we richting de officials. Waarom worden deze mensen erbij betrokken? Zij voeren uit. Ik wil verder gaan: de opdrachtgevers.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor tiemen » za sep 18, 2010 20:32

Ned rally schreef:De juridische regels en verantwoordelijkheid wordt steeds groter, dus grotere veiligheidszones en verboden publiek zones. Het gros van het publiek weet echt wel dat ze netjes achter het lint moeten staan, MAAR dat andere gedeelte heeft echt niet het inzicht om op een veilige plaats te gaan staan. Ik vraag me dit toch echt telkens weer af als ik 40 man in een remzak zie staan......

Al met al roept iedereen dat het niet goed is en dat het buitenland beter is?!?!?! Maar niemand neemt de uitdaging aan om het spelletje eens van de andere kant te bekijken en mee te gaan als official. Hier zijn er nooit genoeg van.... vandaag ook weer officials van vanmorgen 8.00 uur tot vanavond 10 uur in touw op verschillende kp's om dat niet luisterend publiek aan de kant te proberen te houden.

Weet je wat: ik ben het geheel met je eens!
De vaste groep kijkers weet waar het wel veilig is, en waar niet. De andere groep begrijpt het niet, of wil het niet begrijpen.

Ik bedoelde meer op de cynische reactie die Theo gaf, en die opmerking sloeg nergens op.

Vandaag heb ik ook officials gesproken die met een lach en een grap voor elkaar kregen wat sommige anderen niet voor elkaar krijgen met hun dominante geschreeuw: de mensen vertrokken naar een ander punt, geen discussie of gezeur!

Van jou (en anderen) is het blijkbaar een hobby om te vlaggen, van mij en anderen is de rallysport een hobby om te kijken.
Beide partijen kunnen niet zonder elkaar.
Ook dat laatste wordt naar mijn mening door menig official wel eens vergeten. En het is nog steeds zo dat je meer vliegen vangt met stroop dan azijn :wink:

Wij hebben vandaag geen nare reacties gehoord van het publiek richting de officials! Soms wel dat mensen in zone's gingen staan die naar mijn mening niet verantwoord waren. Echter, deze waren ook niet afgelint, onbegrijpelijk maar waar
tiemen

Berichtdoor romar » za sep 18, 2010 20:36

Mazzo schreef:Volgens mij hebben we een fantastische en spannende rally gezien zonder ongelukken.... Dus hou is op met zeuren en geniet van mooie sport, die mogelijk word gemaakt door zoveel vrijwilligers..

Helemaal mee eens, t is altijd het zelfde liedje over officials en aflinten,

Leef er maar gewoon mee, zijn echt mooie plekken zat over!!
romar

Berichtdoor Ned rally » za sep 18, 2010 20:44

ZZR Fan schreef:En waar gaan we richting de officials. Waarom worden deze mensen erbij betrokken? Zij voeren uit. Ik wil verder gaan: de opdrachtgevers.

Waarom worden de officials erbij betrokken? Omdat die er meestal op aangekeken worden als het om aflinten gaat.

De opdrachtgevers zijn de organisatoren die op vrijwillige basis een wedstrijd organiseren binnen de regels van de KNAF. De regels zijn helder, echter om elke kruising in een tekening te voorzien van lintwerk en dat uiteindelijk ook in de praktijk te plaatsen is soms nog wel lastig.
Ik zou zeggen, elke organisatie kan ook nog vrijwilligers gebruiken die een klein jaar voorbereiding ervoor over hebben en uiteindelijk alles zo goed mogelijk willen laten verlopen. Maar meestal is het op de wedstrijddag weer het gezeik aan horen dat er vanalles weer niet goed is. Ik zou zeggen neem de uitdaging aan...!
www.nederlandrally.nl
Ned rally

-

Berichtdoor rvgrally » za sep 18, 2010 21:14

Ned rally schreef:
tiemen schreef:
kraats schreef:

De juridische regels en verantwoordelijkheid wordt steeds groter, dus grotere veiligheidszones en verboden publiek zones. Het gros van het publiek weet echt wel dat ze netjes achter het lint moeten staan, MAAR dat andere gedeelte heeft echt niet het inzicht om op een veilige plaats te gaan staan. Ik vraag me dit toch echt telkens weer af als ik 40 man in een remzak zie staan......

vind je het gek dat de supporters niet meer luisteren!!! hET WORDT GEWOON TE GEK, als ik per ongeluk nog ooit (weinig kans hoor, dus maak jullie niet druk) een rally hier in NL bezoek en ik wordt weer eens onterecht behandeld, dan blijf ik staan of de proef gaat niet door!!!

ik houd me aan de regels van de juiste plek, dus ik wordt terecht weggestuurd omdat het een verboden zone is, vervolgens een half uur later staat er 100 man, dan zijn de officials ineens niet meer STOER en dan laten ze het maar begaan.
iK DURF GERUST TE STELLEN DAT DE MARCHALS VAN PAK EM BEET 5 JAAR EN VERDER TERUG goed bezig waren, de laatste 5 jaar loopt het niveau hard achter uit!!! Ze zijn niet consequet, onzeker, geen gezag, te snel dreigen met van alles, gewoon slecht, dan hebben ze ook nog eens altijd van die slappe vriendinnen of vriendjes bij, die helemaal niet weten wat ze doen, alleen maar in en tegen de auto hangen.

Dat er een tekort aan marschals is snap ik, maar om dan een stel van die pippos zo'n hesje te geven!!! De rallysport wordt gesteunt door het publiek en kapot gemaakt door de "organisatie" Als er wordt gezorgd dat er op elke hoek vakkundige mensen staan die ook zelf kunnen nadenken, dan verloopt alles goed en tevreden voor iedereen!!!

Maar goed dit is maar weer eens mijn bescheiden mening!!! En ja kun je zeggen ga er zelf maar eens staan, nee zo werkt dat niet, ik kies daar ervoor omdat niet te doen, wat meer van de hedendaagse "marchals"zouden moeten doen!!!

Zoals jullie lezen was dit weer een behoorlijke klaagzang, maar ik ben gewoon echt zwaar teleur gesteld dat het vort zo moet!!! En ik hoor het meer en meer langs de 50 meter zijlijn.
rvgrally

Re: -

Berichtdoor Ton Van Spanje » za sep 18, 2010 21:16

rvgrally schreef: ik houd me aan de regels van de juiste plek, dus ik wordt terecht weggestuurd omdat het een verboden zone is, vervolgens een half uur later staat er 100 man, dan zijn de officials ineens niet meer STOER en dan laten ze het maar begaan.

Dan trek jij toch lekker je scheur open tegen die 100man..............
Ton Van Spanje

Berichtdoor rvgrally » za sep 18, 2010 21:21

Mazzo schreef:Waarom lees ik alleen maar zure berichten, en hoor ik niemand over de spanning in de top van het klassement....

omdat een rally compleet vernuekt wordt door de compleet waardeloze organisatie
rvgrally

Re: -

Berichtdoor rvgrally » za sep 18, 2010 21:22

Ton Van Spanje schreef:
rvgrally schreef: ik houd me aan de regels van de juiste plek, dus ik wordt terecht weggestuurd omdat het een verboden zone is, vervolgens een half uur later staat er 100 man, dan zijn de officials ineens niet meer STOER en dan laten ze het maar begaan.

Dan trek jij toch lekker je scheur open tegen die 100man..............

nee doe ik nie, dat is dus niet mijn taak, mijn taak is een mooie gezellig dag te hebben!!!
rvgrally

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden