Linten voor de beste stuurlui

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

-

Berichtdoor rvgrally » za sep 18, 2010 21:36

Jan schreef:Misschien een simpele oplossing:

Probeer eens 10 minuten voor de start van de proef aan te komen. Dan hebben de meeste mensen al een plekje gevonden (dus ook daar waar je eerst niet mocht staan) en dan kun je zo aanschuiven. Geen gezeur meer over dat je er eerst niet mocht staan en mensen na jou wel.

Wanneer dit niet werkt, je aankomsttijd telkens met 5 minuten vertragen...

hier wordt ik dan weer vrolijk van, mensen die mee denken, je zou marschal moeten worden!!! :D :wink:
rvgrally

-

Berichtdoor rvgrally » za sep 18, 2010 21:38

Ned rally schreef:
rvgrally schreef:
Mazzo schreef:Waarom lees ik alleen maar zure berichten, en hoor ik niemand over de spanning in de top van het klassement....

omdat een rally compleet vernuekt wordt door de compleet waardeloze organisatie

Verbeter de (rally)wereld en biedt je diensten aan bij een organisatie... :wink:

doe ik liever niet, want als de leiding al niet deugt/ consequent is, dan houd het voor mij helemaal op!!!
rvgrally

Berichtdoor briljant » za sep 18, 2010 21:38

bulli schreef:Dit had wel iets ruimer gekund, maar op diezelfde foto zie je volgens mij ook dat de binnenbocht net zo ver is afgezet als de buitenbocht en aan die binnenzijde is volgens mij geen gevaar.
Je moet het publiek wel de mogelijkheid geven om te kunnen kijken.

Dit zijn de nieuwe veiligheidseisen van de KNAF daar heb je je als organisatie aan te houden.
Bastiaan van Lingen
briljant

Re: -

Berichtdoor Ned rally » za sep 18, 2010 21:40

rvgrally schreef:
Ned rally schreef:
rvgrally schreef:
Mazzo schreef:Waarom lees ik alleen maar zure berichten, en hoor ik niemand over de spanning in de top van het klassement....

Verbeter de (rally)wereld en biedt je diensten aan bij een organisatie... :wink:

doe ik liever niet, want als de leiding al niet deugt/ consequent is, dan houd het voor mij helemaal op!!!

dat is dus een mening van jou die niet op feiten is gebasseerd.
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally

Berichtdoor Mazzo » za sep 18, 2010 21:41

rvgrally schreef:
Jan schreef:Wat een bescheiden mening Ralph...

Heb je je al eens afgevraagd waarom jij zo vaak bij die probleemsituaties betrokken bent? Misschien sta je wel gewoon op de verkeerde plekken...

mijn denk en doe niveau ligt hoger als de gemiddelde marschal, en als ik ergens ga staan sta ik veilig, 110 prrocent zeker weten.
Als ik ergens wordt weg gestuurd en later staan er 100 man, dan ligt dat niet aan mij!!!

Marschal of Marshall ??? Als we dan toch gaan zeiken...
Mazzo

Berichtdoor Ned rally » za sep 18, 2010 21:41

briljant schreef:
bulli schreef:Dit had wel iets ruimer gekund, maar op diezelfde foto zie je volgens mij ook dat de binnenbocht net zo ver is afgezet als de buitenbocht en aan die binnenzijde is volgens mij geen gevaar.
Je moet het publiek wel de mogelijkheid geven om te kunnen kijken.

Dit zijn de nieuwe veiligheidseisen van de KNAF daar heb je je als organisatie aan te houden.

De grotere veiligheidszones zijn idd de nieuwe regels en kunnen nadelig zijn voor het publiek, dat had ik een aantal posts terug ook al aangegeven....
Laatst bijgewerkt door Ned rally op za sep 18, 2010 21:42, in totaal 1 keer bewerkt.
www.nederlandrally.nl
Ned rally

Berichtdoor rvgrally » za sep 18, 2010 21:43

Arfman schreef:
rvgrally schreef:

Zo ver wil ik niet gaan. Er gaan enorm veel uren en geld en moeite inzitten, dat besef ik me terdege. Echter, als ik vergelijk hoe het 5 jaar geleden ging (toen een spiegelreflex langs de proeven nog een uitzondering was, en er nog geen 300 persaccreditaties per rally werden uitgedeeld voor elke l*ll*g* website, excusez le mot) en hoe het nu gaat, geef mij dan maar de situatie van 5 jaar geleden.

Eerste proef van de zaterdag. We stonden op de kruising met de Piksenweg. Een marshall van de KNAF (Rescue Marshall op z'n overall) die rustig een sjekkie staat te pielen, 3 meter naast de voorbijrazende auto's, in een uitwijkzone. Z'n auto stond zo geparkeerd dat een deelnemer met onderstuur of andere problemen er bovenop zou knallen. 2 marshalls met gele hesjes die, nadat ze klaar waren met ouwehoeren over de porto's en zodra de auto's begonnen te rijden, pontificaal voor de aanwezige toeschouwers gingen staan zodat foto's maken onmogelijk wordt.

Nog een voorbeeld: KP14 (volgens mij, de rondkoers in ieder geval). Tot ver in het bos was het afgelint zodat wederom foto's maken bijna onmogelijk is. Nog nooit een rallyauto door 3 rijen bomen zien breken, maar goed. Wederom een marshall met geel hesje die NAAST het bospad relaxed met 1 been opgetrokken tegen een boom staat, beetje met z'n mobiel te spelen en sjekkie pielen. Als er wat was gebeurd had deze man never nooit niet op tijd weg kunnen komen, maar wij mogen niet achter 2 dikke bomen gaan staan want dat is te gevaarlijk. Op de kaart stond iets verderop een "verboden voor publiek" zone, nou het weiland stond vol. Op hetzelfde punt moest er nog afgelint worden terwijl de proef al bezig was, vind je het gek dat je dan commentaar krijgt?

Daarna naar de volgende KP gegaan, zag er op de kaart een mooi punt dus ernaartoe gereden. Punt viel in het echt tegen, kan gebeuren. Maar wederom konden we geen foto's maken, omdat er aan de BINNENbocht 50! meter was afgelint het weiland in! Tenzij Al Quaeda meerijdt in een WRC en moedwillig op de mensen inrijdt is er no way in hell dat daar ooit een auto terecht gaat komen. Het aflintbeleid was potdorie bijna net zo erg als bij de EGR, en da's geen compliment!

Ik ga graag naar rally's, maar als ons het fotograferen en/of gewoon kijken zodanig onmogelijk gemaakt blijft worden, bedank ik ervoor. En zonder publiek geen rally's.

Jammer dat het spannende duel tussen Ten Brinke en van Eldik hierdoor overschaduwd wordt, maar ik hoop van ganser harte dat iemand van de KNAF eindelijk eens aan de bel gaat trekken en orde op zaken stelt.

wij schudden elkaar de handen en veel meer met ons, ik stond daar, waar die mensen werden weggejaagt,!!! vertel hier nogeens duidelijk dat dat echt tegek was!!! volgens mij denken ze hier dat ik me aanstel of misdraag!!! en inderdaad als het zo doorgaat, gaan er steeds minder mensen kome!!!
rvgrally

Berichtdoor Ned rally » za sep 18, 2010 21:44

Jan schreef:Ik fotografeer liever, ieder zijn taak bij de rally.

En wanneer ik de reacties hierboven lees, blijf ik dat ook, want: Wanneer er minder publiek komt, zijn er ook minder fotografen achter het lint die hun foto's gratis aanbieden. En dat verhoogt weer de kans voor de persfotografen om meer aandacht voor hun foto's te vragen... :oops:

Jan, ik denk jij komt wel een keer officiallen... minder publiek is ook minder lint en minder officials, dus minder werk.... :lol:
www.nederlandrally.nl
Ned rally

Berichtdoor rvgrally » za sep 18, 2010 21:45

Mazzo schreef:
rvgrally schreef:
Jan schreef:Wat een bescheiden mening Ralph...

Heb je je al eens afgevraagd waarom jij zo vaak bij die probleemsituaties betrokken bent? Misschien sta je wel gewoon op de verkeerde plekken...

mijn denk en doe niveau ligt hoger als de gemiddelde marschal, en als ik ergens ga staan sta ik veilig, 110 prrocent zeker weten.
Als ik ergens wordt weg gestuurd en later staan er 100 man, dan ligt dat niet aan mij!!!

Marschal of Marshall ??? Als we dan toch gaan zeiken...

wat je maar wil ik noem ze liever pippos :wink:
rvgrally

-

Berichtdoor rvgrally » za sep 18, 2010 21:48

Jan schreef:Haha!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de reacties vanuit de deelnemers wat betreft de nieuwe proef bij Rijssen...

ik ook , had hem namelijk graag gezien :shock:
rvgrally

Berichtdoor Ton Van Spanje » za sep 18, 2010 21:49

rvgrally

Wil je nu eens ophouden met steeds maar door dit topic heen te zeuren?

De meesten van ons willen hier lezen hoe de rally op competitief gebied is verlopen. Dat jij vind dat je te ver van de proeven afstond en dat de officials niet deugen is nu wel duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op za sep 18, 2010 21:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Ton Van Spanje

Berichtdoor briljant » za sep 18, 2010 21:49

Waar blijven Maarten of Hein.
dan wordt het weer gezellig.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor WRC fan » za sep 18, 2010 21:49

Welke idioot gaat nu 300 kilometer rijden om zich vervolgens na 12 auto's al weer naar huis te gaan omdat er een paar marshalls niet zo aardig waren. En dan ook nog zeggen dat hij zelf slimmer is.

Ik heb ook wel marshalls gezien die met z'n drieën stonden te ouwehoeren en pas in actie kwamen als het echt heel hard nodig was. Maar verbeter de wereld begin bij jezelf.
WRC fan

-

Berichtdoor rvgrally » za sep 18, 2010 21:52

Ton Van Spanje schreef:rvgrally

Wil je nu eens ophouden met steeds maar door dit topic heen te zeuren?

De meesten van ons willen hier lezen hoe de rally op competetief gebied is verlopen. Dat jij vind dat je te ver van de proeven afstond en dat de officials niet deugen is nu wel duidelijk.
,

ik klaag nooit ik ga al 16 jaar tevreden naar elke rally hier in NL, dit wordt gewoon te gek, vind zeker dat er een keer flink over geklaagt mag worden :o
rvgrally

Berichtdoor Mazzo » za sep 18, 2010 21:52

WRC fan schreef:Welke idioot gaat nu 300 kilometer rijden om zich vervolgens na 12 auto's al weer naar huis te gaan omdat er een paar marshalls niet zo aardig waren. En dan ook nog zeggen dat hij zelf slimmer is.

Ik heb ook wel marshalls gezien die met z'n drieën stonden te ouwehoeren en pas in actie kwamen als het echt heel hard nodig was. Maar verbeter de wereld begin bij jezelf.

Amen
Mazzo

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden