Linten voor de beste stuurlui

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor peter adams » za sep 18, 2010 22:41

Mazzo schreef:
rvgrally schreef:
Mazzo schreef:Waarom lees ik alleen maar zure berichten, en hoor ik niemand over de spanning in de top van het klassement....

omdat een rally compleet vernuekt wordt door de compleet waardeloze organisatie

Dan blijf je voortaan lekker thuis

of ga het schaken volgen
peter adams

Re: -

Berichtdoor peter adams » za sep 18, 2010 22:44

rvgrally schreef:
Jan schreef:Wat een bescheiden mening Ralph...

Heb je je al eens afgevraagd waarom jij zo vaak bij die probleemsituaties betrokken bent? Misschien sta je wel gewoon op de verkeerde plekken...

mijn denk en doe niveau ligt hoger als de gemiddelde marschal, en als ik ergens ga staan sta ik veilig, 110 prrocent zeker weten.
Als ik ergens wordt weg gestuurd en later staan er 100 man, dan ligt dat niet aan mij!!!

maar ik kan je bij deze verzekeren dat wanneer jij denkt beter te zijn dan de meeste marshalls jij bij mij niet op m'n post moet komen dan weet je zeker dat ik je overal weg jaag
peter adams

Berichtdoor markie » za sep 18, 2010 22:46

peter adams schreef:
rvgrally schreef:
Jan schreef:Wat een bescheiden mening Ralph...

Heb je je al eens afgevraagd waarom jij zo vaak bij die probleemsituaties betrokken bent? Misschien sta je wel gewoon op de verkeerde plekken...

mijn denk en doe niveau ligt hoger als de gemiddelde marschal, en als ik ergens ga staan sta ik veilig, 110 prrocent zeker weten.
Als ik ergens wordt weg gestuurd en later staan er 100 man, dan ligt dat niet aan mij!!!

maar ik kan je bij deze verzekeren dat wanneer jij denkt beter te zijn dan de meeste marshalls jij bij mij niet op m'n post moet komen dan weet je zeker dat ik je overal weg jaag

Respecteer elkaar gewoon :lol:
markie

-

Berichtdoor rvgrally » za sep 18, 2010 23:00

Ligt inderdaad behoorlijk gevoelig... ik ben met de"vervuiling" gestopt, maar het gaat maar door :roll:

mensen toch, ik hoop alleen maar dat er eens goed gekeken wordt naar de kunde van veel (dus niet ALLE) vlaggers!!!

Met de meeste van hun heb ik altijd meerdere keren per rally goede contacten

maar ehhhh....

netjes toch van jan de winkel, en kevin ab!! Als ik de rallytiming erop nakijk. Competie gezien was het een mooie rally, goede gevechten in de klasse A8 en A7, en tja de groep N, gewoon grote klasse!!
rvgrally

Berichtdoor uw official op stap » za sep 18, 2010 23:21

rvgrally schreef:
Ned rally schreef:
rvgrally schreef:
Jan schreef:Haha!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de reacties vanuit de deelnemers wat betreft de nieuwe proef bij Rijssen...

ik ook , had hem namelijk graag gezien :shock:

Inkopper: had je moeten gaan kijken.... :wink:

voorzetje: heb ik geprobeert

Heb ik ook geprobeerd. Is nog gelukt ook. Nadat we als official ons dankbare werk gedaan hadden bij Den Ham.
Kom je bij een bevriende official op de post, op een mooi stuk onverhard, zien we dat er behoorlijke kuilen in dat stuk onverhard gevallen zijn.
Om daarom het publiek tegen zichzelf in bescherming te nemen, hebben we daarom een stuk lint gespannen zodat, mocht er een deelnemer verkeerd terecht komen bij het door de gaten stuiteren, hij niet direct het publiek in zou duiken.
Dat er dan mensen teleurgesteld worden omdat ze nu niet de mooie foto kunnen maken, dat is dan helaas, maar echt niet anders.
Wij gaan niet lijdzaam toezien hoe het publiek heel dicht naast een behoorlijk hobbelpad lekker onderuit in een stoeltje gaat zitten wachten tot er een deelnemer op ze af komt en gezellig met auto en al op datzelfde stoeltje gaat zitten.
Wat ik hiermee wil zeggen is heel simpel: Natuurlijk weet iedereen hier op dit forum precies hoe het spelletje werkt. En natuurlijk kan ook iedereen precies vertellen wanneer een deelnemer een onverhoeds uitstapje maakt en waar hij dan ook terecht komt.
Maar voor al die andere nitwits spannen wij allerlei lintjes om enigsinds te proberen het publiek op een veilige afstand te houden.
En uiteraard pleit ik dan ook hier op een algeheel verbod op stoeltjes langs de proeven. En inderdaad zeker voor de officials.
Niemand heeft het filmpje gezien en niemand was er bij, maar twee weken terug hebben we allemaal kunnen zien hoe weinig tijd je hebt om weg te springen als er een deelnemer op je af komt.
En omdat ik als official zijnde ook niet weet wanneer er bij mij op de post een deelnemer er af vliegt, hou ik graag een ruime veiligheidsmarge aan bij het aanbrengen van linten.

Maar even terug naar Hellendoorn, ik heb weer genoten van een prachtige sport. We begonnen op een bijna volgas rechterknikje in de buurt van den Ham, waar je kon zien wie er echt ballen hebben en wie niet.
Van de "snellere" deelnemers waren er maar 3 die het gas echt lieten staan daar. Van Eldik, Van der Marel en Abbring. Terwijl Dennis Kuipers het de 2e doorkomst ook niet slecht deed.
Daarna ff op de service geweest, wat voor mij persoonlijk het hoogtepunt van de dag was, na het weerzien van Jasper en zeker Martine.
Iedereen weet wat er in Duitsland gebeurd is, ik had ze persoonlijk nog zeker niet terug verwacht.
Daarna nog ff geassisteerd op de erg makkelijk te vinden nieuwe proef onder Rijssen.
Wat is dat toch mooi, dat ouderwetse kaart lezen. Je staat er versteld van hoe vaak je de vraag krijgt van het publiek met de kaart in de hand: Waar ben ik nu?
Wij bedanken de organisatie weer voor een mooie rallydag.
uw official op stap

Berichtdoor peter adams » za sep 18, 2010 23:24

:D :D :D :D :D

goed gezegd Rinus
peter adams

Berichtdoor EvoV6 » za sep 18, 2010 23:53

Zoo ook terug van mooie Hellendoorn rally.

Geen overzichtskaart, erg jammer.

Genoten van de rijstijl van natuurlijk v Eldik, v/d Marel, DE dwarse Opels en nog veel meer.
Knappe overwinning Ten Brinke. En Abbring die als een idioot ging. (positief gezien dan he!)

Negatief punt: Laatste KP, achter t lint bij de start....gaat de politie al redelijk in t zicht staan te niksen....komen er halverwege de proef doodleuk 2 wiite hesjes naast niksen!! Middenin de kijkzone van "achter t lint".....erg jammer. (en t ik zal t maar niet hebben over de onnodige hoeveelhied veel witte hesjes.....de bekende mensen/site's hier niet aangesproken voelen!!)
EvoV6

Berichtdoor uw official op stap » za sep 18, 2010 23:54

Arfman schreef:
rvgrally schreef:dit is precies wat ik bedoel te zeggen en wil bereiken, maar dan met iets andere en wat minder woorden :wink:

Met alle respect, maar de manier waarop jij reageerde droeg alleen maar bij aan de "aftakeling" van dit topic.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben het qua aflinten helemaal met je eens, maar je bereikt nu eenmaal meer door af en toe eens rustig adem te halen en een zo helder en duidelijk mogelijk verhaal op papier/forum te zetten. Op die manier zijn mensen hopelijk ook eerder geneigd om in te gaan op de punten die verschillende mensen aanhalen met betrekking tot aflinten.

Ben overigens nog wel benieuwd of iemand van de KNAF/organisatie gaat reageren op de punten die ik aanhaalde.

Natuurlijk wil er wel iemand reageren. Ik ben dan wel geen KNAF bobo, maar als official wel degelijk in dienst van deze organisatie.
Allereerst spannen wij linten voor de veiligheid. Niet om er voor te zorgen dat het publiek de mooie foto kan maken.
Er bestaat een prachtig mooi veiligheidsplan, met daarin van iedere situatie de positie van de linten. Dat wordt volgens vaste richtlijnen opgesteld, daar hebben wij als official heel weinig invloed op.
Wat mij overigens wel opvalt is dat niet iedere official even goed kan tekening lezen of misschien is het dat ik een ruime meter in mijn benen heb.
1 stap is toch ongeveer 1 meter? :D
Maar dan heb je je post opgebouwd, alle lintjes hangen er keurig bij en dan komt het publiek, wat hele andere normen hanteert over veiligheid.
En dan moet ik toch even terug naar twee weken terug, inderdaad naar onze hoofdstad.
Daar is een rallywagen gaan glijden met alle gevolgen van dien. Er ZATEN daar heel veel mensen te kijken. Heerlijk lekker in de slootkant, lekker in het zonnetje. Ik geef jou daarom nu te raden wat er gebeurd zou zijn als deze deelnemer niet naar links was gegaan, maar naar rechts. Iets, wat ik mij heb laten vertellen door iemand die het zou moeten kunnen weten, door de huidige regels van de KNAF voor standaardwagens, wat maar zo had kunnen gebeuren.
Ik ben heel benieuwd of dat men dan alle ledematen bij de rechtmatige eigenaar zou terug kunnen bezorgen.
Maar dan komt het leuke van het verhaal: Dan ga je een lintje spannen daar en dan krijg je de vreemdste opmerkingen naar je hoofd, terwijl je dat toch doet voor de veiligheid van degenen die daar zitten.
Daarom vraag ik mij wel eens af of iedereen echt beseft wat er kan gebeuren op een rallyproef.
En waarom zou ik niet roepen: doe het dan zelf. Je weet toch waar de beste stuurlui zich bevinden? Als dat de beste zijn, dan heb ik ze graag op de proef. Iedereen wil toch de beste hebben?
En wat denk jij te bereiken om het allemaal heel duidelijk hier op dit forum te zetten? Het is helaas geworden tot een kat-en-muis-spelletje, waar het doorgewinterde publiek er alles aan doet om toch maar dichter op de proef te komen. Is het dan logisch dat wij standaard de linten iets verder naar achteren hangen?
Ik heb zelf vandaag niet op hoeven bouwen, om het in dit topic toch nog ff over Hellendoorn te hebben. Maar ik heb wel verschillende linten gezien die ik anders zou neer hangen en begrijp mij goed, dat kan twee kanten op zijn.
Ik heb vandaag eigenlijk alleen maar fijn publiek gehad en dat mag ook zeker gezegd worden. Maar daar staat Hellendoorn bij ons ook om bekend.
uw official op stap

Berichtdoor uw official op stap » zo sep 19, 2010 0:00

EvoV6 schreef:Zoo ook terug van mooie Hellendoorn rally.

Geen overzichtskaart, erg jammer.

Genoten van de rijstijl van natuurlijk v Eldik, v/d Marel, DE dwarse Opels en nog veel meer.
Knappe overwinning Ten Brinke. En Abbring die als een idioot ging. (positief gezien dan he!)

Negatief punt: Laatste KP, achter t lint bij de start....gaat de politie al redelijk in t zicht staan te niksen....komen er halverwege de proef doodleuk 2 wiite hesjes naast niksen!! Middenin de kijkzone van "achter t lint".....erg jammer. (en t ik zal t maar niet hebben over de onnodige hoeveelhied veel witte hesjes.....de bekende mensen/site's hier niet aangesproken voelen!!)

Ook de politie hoort achter het lint. Die hebben er binnen niks te zoeken, tenzij de organisatie er om vraagt.
uw official op stap

Berichtdoor leor888 » zo sep 19, 2010 0:45

vreemde redenering van ons aller rinus: "Het is helaas geworden tot een kat-en-muis-spelletje, waar het doorgewinterde publiek er alles aan doet om toch maar dichter op de proef te komen. Is het dan logisch dat wij standaard de linten iets verder naar achteren hangen?"

er heerst in nederland dus blijkbaar een echt hullie en zullie gevoel.

Jammer, denk niet dat dat leidt tot samen genieten van een mooie sport.

Al met al denk ik dat zowel organisatie als officials eens moeten heroverwegen wat de doelen zijn van het veiligheids- en dientengevolge het aflintplan.

wat betreft het "onheus-behandeld-gevoel" van ralph kan ik me iets voorstellen. Als je ruim voor een proef op een volgens jou bezienswaardig punt bent aangeland, er idd een mooi plekje vindt dat je een fraai uitzicht op de voorbij komende auto's zal bieden, en dan op een veel later tijdstip alsnog wordt weg gestuurd is dat wel erg zuur.
Het veiligheidsplan is niet iets wat de laatste 20 minuten voor begin van de proef wordt gedefinieerd. Dus dan is het een terechte vraag waarom je niet direct "weg wordt gestuurd" maar pas kort voor de start van de proef.
leor888

Berichtdoor leor888 » zo sep 19, 2010 0:48

off topic ??
Door de uitgestrekte natuur en vele bezienswaardigheden in die natuur hier in Zweden heb ik standaard een verrekijker in de auto, ik hoop dat het in Nederland geen voorwaarde wordt om de deelnemende wagens in die rallywedstrijden van nabij mee te kunnen maken...
leor888

Berichtdoor uw official op stap » zo sep 19, 2010 4:43

Dat hullie en zullie gevoel is mij totaal onbekend.
Wat bij mij wel bekend is, is het gevoel voor (on)veiligheid.
Ik zal er dus alles aan doen om het veilig te houden.
Iedereen die mij denkt te kennen weet dat ik redelijk soepel ben. Ik ben ook toeschouwer en wil graag mooie sport dichtbij zien.
En ook ik stond vorige week in Vlaanderen midden in, wat bij ons genoemd wordt, een remzak. Alleen mocht ik daar staan, want het lint stond alleen op de weg en niet waar ik stond recht op de schuin voor mij gelegen weg waar de deelnemers recht op mij af uit kwamen.

Maar ik nodig daarom een ieder uit om toch eens als official me te lopen. Dan krijg je ook eens de andere kant van het verhaal te zien. Ik denk dat als je dat eens serieus een paar keer zou doen, je een hele andere kijk op het linten krijgt. En daarmee ook op de veiligheid.
Verder weet iedereen best wel waar hij mag staan, ook bij aanvang van een proef. Zoek dan liever een veilige plek waar je mag staan, dan kun je daar ook blijven staan.
uw official op stap

Berichtdoor Holkers » zo sep 19, 2010 7:55

mijn hemel, je bent een avond goed aan het doorhalen, komt thuis, slaapt te weinig en ziet dan dat anderen ook weinig slaap gehad hebben...

Maar, schijnbaar is er wel een soort van behoefte om dit topic te ondersteunen, anders zouden er geen 7 tabjes vol zijn gepraat. Dat andere topic is vanwege de gelijkheid en vanwege de meest kansloze titel wel de kelder in gesmeten, weet je gelijk waar die ligt.

Hou het wel gezellig heren en dames. Beetje luisteren, beetje respect enzo
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

-

Berichtdoor rvgrally » zo sep 19, 2010 9:21

Nou ik heb er een nachtje over geslapen, en zal het nu eens rustig proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Allereerst wil ik niemand voor het hoofd stoten, als ik negatief over de marchals praat, degene die serieus bezig zijn met hun vlag en lint-beleid, heb ik groot respect voor. Want zonder toeschouwers geen rally, maar zonder goede marchals ook geen rally.

Altijd nog heb ik goede en leuke ervaringen met de vlaggers, altijd een praatje en even overleg waar wel en niet te staan.

Aflinten 50 meter van de baan vind ik helemaal niet erg, krijg ik namelijk meer overzicht!!!

Het gaat mij meer over, het voet bij stuk houden, als wij met 3 man ergens staan, waar het niet afgelint is, en wat ook een veilige plek is, en ook nog eens een HELE MOOIE plek is, en ik wordt weg gestuurd, dan volgt er altijd een discussie met de heren vlaggers. Over en weer wordt er uitgelegt over zus en zo, geen ruzie of stres ofzo, gewoon normaal. Ik snap dat en ga gewoon ergens anders staan.
Vervolgens begint de proef gaan er 100 man staan, de vlaggers beginnen opeens te stotteren, en laten het op zijn beloop. DAAR wordt ik dus niet goed van, want dan heb ik al genoegen genomen met een mindere plek, en vervolgens staan er dan ook nogeens 100 man voor mijn neus.
Iedereen kan toch begrijpen dat dat frustaties oproept!!!

Nogmaals ik hou van de rallysport, maar dit jaar is mij echt zeer tegengevallen.

Dus voor iedereen die denkt dat ik een idioot ben even een gerust stellende zin. Mij zie je niet meer langs de rallypaden in nederland.

Groet ralph
rvgrally

Berichtdoor Jan Willem » zo sep 19, 2010 9:37

Het lijkt mij ook een wij-zij gebeuren, de toeschouwer wil er zo dicht mogelijk op staan en zet daarbij verstand (en fatsoen) op nul; de marshall wil de veiligheid garanderen. Als gepassioneerde rallyfotograaf wil je natuurlijk het liefst óp de proef staan, en ook nog eens op de mooiste (en vaak riskantste) punten. Vergeleken met andere racesporten met vergelijkbare risico's sta je achter het ruim gezette lintje nog ontzettend dicht op het spel.
En voor de statistieken (wie was er tevreden, wie niet), ik heb me goed vermaakt en kon het prima zien. Onder andere door op een perskuil te klimmen :) Ik heb ook geen problemen met publiek gezien (vrijdag in Daarle en zaterdag in Den Ham).
Jan Willem

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden