Linten voor de beste stuurlui

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Cinq-Power » zo sep 19, 2010 19:28

Is al behandeld in het andere topic.

En rijders kunnen dit doorgeven, bij de stop finish kunnen ze melden als er te gevaarlijke situatie's zijn.
Die geven het dan door naar de ProevenChef en die reageert verder.
Cinq-Power

Berichtdoor Saskia & Perry » zo sep 19, 2010 19:48

Hallo,

Wat moet je doen als marshalls een gevaarlijke situatie creëren?
Kunnen toeschouwers dit ook ergens melden?

Saskia & Perry
if Rally is a Crime, Nature may forgive us

http://www.saskiakusters.nl
Saskia & Perry

Berichtdoor Cinq-Power » zo sep 19, 2010 19:53

Bij de marshals zelf, en zijn het echt gevaarlijke situatie's, maak dan foto's.

Iedereen loopt te roepen dat het niet goed is, maar niemand laat zien wat er niet goed is.

Foto erbij is duidelijker en makkelijker.

Ook kan je die foto dan naar de organisatie sturen met de mededeling dat dit gewoon weg niet door de beugel kan.

Die kunnen er dan evt wat mee doen.
Cinq-Power

Berichtdoor Saskia & Perry » zo sep 19, 2010 20:21

Hallo Cinq-Power,

deze foto behoefd geen uitleg.
]Afbeelding

ik heb de foto wat geknipt maar dit is in een buitenbocht op een stuk onverhard op KP16.

Groeten

[quote="Cinq-Power"]Bij de marshals zelf, en zijn het echt gevaarlijke situatie's, maak dan foto's.

Iedereen loopt te roepen dat het niet goed is, maar niemand laat zien wat er niet goed is.

Foto erbij is duidelijker en makkelijker.

Ook kan je die foto dan naar de organisatie sturen met de mededeling dat dit gewoon weg niet door de beugel kan.

Die kunnen er dan evt wat mee doen.[/quote

Saskia & Perry

Berichtdoor Hein » zo sep 19, 2010 20:27

rvgrally schreef:check dit op 2.20 bijvoorbeeld!!! http://www.youtube.com/watch?v=B2ovLLVbjlg dat is nogeens goed reageren van de marchals. Als ik dit zie dan zou ik zeggen iedereen wegwezen of de proef wordt stil gelegd Vind ook dat de rijders dit aan het einde van een proef door moeten(kunnen) geven.

Vorig jaar was dat een verboden zone(terrecht!!!!) En reed van eldik daar het hele lintje en alles weg, dit kun je ook nakijken bij RALLYMEDIA HELLENDOORN 2009

groet ralph

Sorry Ralph, maar nu sla je weer door. Die bocht was niet anders afgelint dan in 2009. Maar aan de overkant (kijk maar in de Rallymedia compilatie van 2009) was vorig jaar een maisveld. Dit jaar was het een grasveld, en dus gaat er publiek staan. En mijn ervaringen de laatste tijd (en dan praat ik niet alleen over Hellendoorn) zijn dat 'Jan' publiek denkt dat ze het beter weten dan de mensen die een heel jaar bezig zijn een veiligheidsplan te bedenken, dat voorleggen aan de betreffende instanties en vervolgens dat plan door de marshalls tot uitvoer laten brengen, omdat ze al meer dan 10 jaar naar de rally gaan.

Zolang 'Jan' publiek blijft denken dat hij onschendbaar is achter het lint of dat 10 jaar ervaring als bezoeker van een rally garandeert dat hij niet naar een marshall hoeft te luisteren, houdt je altijd deze discussie.
Dit weekeinde heb daar weer een aantal prachtige staaltjes van gezien. Leg mij even uit wat je als marshall moet doen als voetje voor voetje 200 tot 300 mannen, vrouwen en kinderen een meter of 10 naar voren komen waarbij het lintje een keer of drie breekt? Ja, ik weet hem een nieuw lintje spannen dat vervolgens na 5 minuten weer gebroken is omdat mensen weigeren te luisteren.

Het is al een paar keer geroepen tegen je: als je het zo goed weet dan bied je diensten aan aan een organisatie. Officials kunnen er niet genoeg zijn. Maar als je zoals je zelf zegt 'de verplichting hebt om een leuke dag te hebben' dan moet je luisteren naar de officials geen rel schoppen omdat jij je benadeelt voelt. Klaar en punt uit.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor official No. 27768 » zo sep 19, 2010 20:33

Saskia & Perry schreef:deze foto behoefd geen uitleg.

Misschien wel...waren deze mensen op dat moment in functie of kwamen ze even kijken? Wij kregen ook andere officials op onze post die al klaar waren en zij gingen foto's maken, zelfs soms voor het lint.
De jassen zijn in mijn ogen geen officiële rally hesjes maar "club" kleding en dat kan tot verwarring leiden. Ik weet dat ze de jassen wel zo gebruiken maar ook dat is dus eigenlijk niet zo handig.
Waren ze wel in functie en is het tijdens de KP, dan kan het niet door de beugel.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor leor888 » zo sep 19, 2010 20:41

En zijn ze niet in functie moeten de hesjes uit en de gele vlag opgeborgen. neem ik aan.
leor888

Berichtdoor Saskia & Perry » zo sep 19, 2010 20:42

Hallo Niek,

1 dit was tijdens dat de proef gereden werd.
2 als de deze official niet in functie zou zijn wat doen hij dan met een vlag in de hand.

Saskia & Perry

Berichtdoor wimo » zo sep 19, 2010 20:44

Deze officials zijn in functie helaas.

Zijn hier thuis ook onderwerp van gesprek geweest, maar dan om andere dingen.
Was dit de 2e doorkomst Saskia?
wimo

Berichtdoor Saskia & Perry » zo sep 19, 2010 20:47

Hallo Monique,

dit was inderdaad de 2de doorkomst.....

Saskia & Perry

Berichtdoor JosWRX » zo sep 19, 2010 21:30

leor888 schreef:En zijn ze niet in functie moeten de hesjes uit en de gele vlag opgeborgen. neem ik aan.

Klopt.. Sterker nog, niet in functie zijnde officials komen meestal van een andere proef en horen dus niet over een gele vlag te beschikken.. ;)
Deze waren dus kennelijk wel in functie.
Persoonlijk vind ik dat een official niet hoort te zitten. Sowieso nooit tijdens een proef! Zitten kan eigenlijk alleen tussen de proeven, op momenten dat er even geen/zeer weinig publiek op die plek is.
JosWRX

Berichtdoor peter adams » zo sep 19, 2010 21:46

als ze in functie waren is het maar weer en bevestiging dat er bij sommige officials alleen mee helpen om de auto,s lekker van dicht bij te zien ( is toch makkelijk zo'n hesje. Als de top langs is geweest gaan ze lekker van de zon genieten en interesseert ze het verloop van de rally geen reet.
peter adams

Berichtdoor Dennis014 » zo sep 19, 2010 21:58

Hein schreef:Zolang 'Jan' publiek blijft denken dat hij onschendbaar is achter het lint of dat 10 jaar ervaring als bezoeker van een rally garandeert dat hij niet naar een marshall hoeft te luisteren, houdt je altijd deze discussie.

Denk dat je hier een heel goed punt hebt Hein. Mensen denken dat ze het zelf wel beter weten en dat ze onschendbaar zijn.
Is een beetje het zelfde principe als dat mensen te hard rijden omdat zij al zoveel rij ervaring hebben en het dus wel kunnen.
In mijn ogen is dat misplaatste arrogantie van veel bezoekers. En het is vooral dit in combinatie met de ontwetendheid van veel bezoekers dat het werk van de officials zo moeilijk maakt. Ik kan er in veel situaties eigenlijk alleen maar respect voor hebben hoe sommige officials het publiek in de hand weten te houden.
Ik denk dat het niet verkeerd is als er een paar keer een flink ongeluk gebeurt op de nl rallypaden, klinkt misschien heel cru dat ik het zo zeg maar dat is de enige manier waarop mensen zich weer bewust worden van het gevaar! Natuurlijk zie ik het liever anders maar een algemene voorlichtings campagne lijkt mij ook niet heel realiseerbaar.
In sommige gevallen verbaas ik mij er ook over dat het aflinten te weinig gebeurt maar daar hoor ik niemand over klagen.
Probleem is denk ik vooral dat mensen de regeltjes een beetje zat zijn en dat ze overal al vertelt wordt wat ze wel en niet mogen doen. Misschien is het wel een oplossing om alles af te zetten met netten, iedereen duidelijk te maken dat het op eigen risico is en dat de netten alleen voorkomen dat mensen op de baan kunnen staan en verder gewoon lekker kort er langs....
Dennis014

Berichtdoor Cinq-Power » zo sep 19, 2010 22:01

Genoeg materiaal om een flinke RR aflevering in elkaar te zetten denk ik.

Maar ja, wie betaalt dat?

Niemand, en tis niet intressant genoeg voor de makers om te doen dus zal het wel nooit gebeuren.

OVer alles rond de rally hangt een waas, de organisatie in al zijn facetten, het opbouwen en afbreken.

Iedereen die nooit meegedraaid heeft weet alles beter.

Is op zich een mooi item om een paar weken zomerstop mee te vullen denk ik, hou je de mensen ook wakker.
Cinq-Power

Berichtdoor aj seppenwoolde » zo sep 19, 2010 22:09

nou wij stonden op de kp tenbrinke de eerste keer, bij een bocht waar een oude zak van een boer niet weg wilde hij stond recht voor de weg in de uitremzone de 000 kreeg hem niet weg ,de safetycar kreeg hem niet weg toen moest de politie komen en ook die kregen hem niet weg : de politie zegt tegen officiel als straks de auto;s komen gaat hij zo weg we kennen hem al langen hij is altijd moeilijk.

maar toen de rally begon ....... bleef hij gewoon staan.

het was dan wel zijn eigen grond maar blijkbaar echt geen verstand :evil: :shock:

als ze zo'n gek nu aanrijden gaat de rally plat en zien we niks meer zo'n man is gewoon een grote klootzak anders niet :!:
aj seppenwoolde

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden