rvgrally schreef:tja mensen, nou gaat het onderwerp de kant op die ik voor ogen had. Ik heb het jaren en jaren altijd goed gehad bij elke rally, maar het wordt steeds gekker qua marschals en toeschouwers!!!
Vertel mij dan eerst eens welke kant jij voor ogen had.
Mag ik jou er vervolgens aan herrinneren dat ook Hellendoorn een tijdje zijn eigen moeilijke proef gehad heeft? Dat is gelukkig al lang geleden.
De TankS heeft al jaren te kampen met de rivaliteit tussen de jeugd van Urk en Emmeloord.
Een aantal jaren geleden hebben officials in Kootwijkerbroek moeten rennen voor een stel op hol geslagen zuipende raddraaiers.
Op Borchwerf hebben we wel eens te maken gehad met dronken publiek wat bierflessen op de baan aan het gooien was.
Ga dan nu niet vertellen dat het pas sinds kort is met de toeschouwers.
En heb je er wel eens aan gedacht dat dergelijke toestanden serieuze officials er toe gebracht hebben om te stoppen?
Ik heb zelf een aantal jaren een post gehad in Putten die er om bekend stond erg moeilijk te zijn qua publiek.
Maar daar heeft een combinatie van overleg en erg ruim aflinten er toe geleid dat het rustig bleef.
Overigens zijn er nu wel meer opleidingen mogelijk voor marshalls. Kijk eens naar die oranje overalls. Die krijg je niet maar zo. Ook daar zit een opleiding aan vast, maar dat zijn dingen die je als publiek niet mee krijgt.
Dus wordt het wel gekker zoals jij dat zegt? Ik denk dat het nog wel mee valt. Iedereen maakt vauten en laten we eerlijk zijn, als niemand tegen een official zegt dat hij/zij iets niet goed doet, dan zal hij/zij dat de volgende keer weer doen.
Dus zeg er iets van als je iets ziet wat in jouw ogen verkeerd is. Daar leren wij ook weer van. Of jij natuurlijk.