CONRAD Euregio Rally en Twenterallysprint Hengelo 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hein » ma okt 11, 2010 19:17

leor888 schreef:
Nu ben ik benieuwd hoe "jullie Belgen" een échte rallyproef definiëren..

Is niet zo moeilijk Roel. Gaat om twee dingen:
1. de proef moet in Belgie liggen.
2. het moet geen industrieterrein zijn.

:wink: :wink:

Even zonder gekheid:

Buitenproeven zijn het mooist. Maar de Diamantstraat is misschien wel de mooiste indrustrieterreinproef die ik ken. Vooral vwb de sfeer. Zelfs de Ekkersrijtproef uit de ELE haalt het daar niet bij.

In Belgie hebben ze, geloof ik, maar één industrieproef en dat was/is de Zoning in de Omloop van Vlaanderen. Daar heb ik één keer gestaan en dan ga je de Belgen en hun opmerkingen over industrieterreinproeven iets beter begrijpen.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor mantaboy » ma okt 11, 2010 19:52

In Ieper hebben ze ook eens op een industrieterrein gereden, was wel spektakel met de groep B auto's! :shock:

Dat zouden ze vaker moeten doen, hoewel de doorkomsten in een dorp over bijvoorbeeld het marktplein ook altijd veel spektakel opleveren. De infrastructuur in België leent zich daar beter voor dan in Nederland, de provincie Limburg uitgezonderd maar eigenlijk is dat een halve duitse/belgische provincie. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor lange6 » ma okt 11, 2010 20:05

Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is die kaart van 2009, en niet van 2010.. vind hem namelijk heeel erg veel lijken op de van vorig jaar als ik me goed herinner :wink:[/quote]

hij is wel anders dan 2009,
kijk maar naar waar het parc-ferme is en waar het podium staat
lange6

Berichtdoor Loabarg » ma okt 11, 2010 20:09

lange6 schreef:Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is die kaart van 2009, en niet van 2010.. vind hem namelijk heeel erg veel lijken op de van vorig jaar als ik me goed herinner :wink:

kijk maar naar waar het parc-ferme is en waar het podium staat[/quote]
Zoals al eerder door Engelbert benoemd, dit is de indeling van 2010
Loabarg

Berichtdoor stefan » ma okt 11, 2010 20:13

lange6 schreef:Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is die kaart van 2009, en niet van 2010.. vind hem namelijk heeel erg veel lijken op de van vorig jaar als ik me goed herinner :wink:

kijk maar naar waar het parc-ferme is en waar het podium staat[/quote]

die kaart is niet van 2009, ik was toen ook op het terrein en VM-Motorsport stond niet op die plek! En Wevers-sport stond op een plek die nu anders is ingedeeld!
stefan

Berichtdoor Sanderboy » ma okt 11, 2010 20:20

vorig jaar stonden er ook veel meer teams op de kaart dan nu ;)
groeten uit het mooie twente
Sanderboy

Berichtdoor TWENGELTJE » ma okt 11, 2010 20:23

patrick: nou is het wel duidelijk denk ik

sander: dat komt nog wel
TWENGELTJE

Berichtdoor ThijsV » di okt 12, 2010 12:28

Heeft iemand toevallig meer info over de auto waar Nico en Rick kooistra mee gaan rijden de Alfa Guilietta??

Ben erg benieuwd naar die auto in rally uitvoering.
ThijsV

Berichtdoor Ruud_Enschede » di okt 12, 2010 12:32

Heb je het dan over de classic rally of over de "normale" rally.

Indien het laatste geval van toepassing is, ben ik ook erg benieuwd naar die auto ja...
Ruud_Enschede

Berichtdoor ThijsV » di okt 12, 2010 12:40

Normale staan ingeschreven onder de N1 klasse.
ThijsV

Berichtdoor Ruud_Enschede » di okt 12, 2010 12:43

ThijsV schreef:Normale staan ingeschreven onder de N1 klasse.

Ik zie het inderdaad, nou dan ben ik zeer zeker ook benieuwd
Ruud_Enschede

Berichtdoor ThijsV » di okt 12, 2010 12:47

Hopelijk heeft iemand meer info:)
ThijsV

Berichtdoor Wim » di okt 12, 2010 13:03

Hein schreef:
leor888 schreef:
Nu ben ik benieuwd hoe "jullie Belgen" een échte rallyproef definiëren..

Is niet zo moeilijk Roel. Gaat om twee dingen:
1. de proef moet in Belgie liggen.
2. het moet geen industrieterrein zijn.

:wink: :wink:

Even zonder gekheid:

Buitenproeven zijn het mooist. Maar de Diamantstraat is misschien wel de mooiste indrustrieterreinproef die ik ken. Vooral vwb de sfeer. Zelfs de Ekkersrijtproef uit de ELE haalt het daar niet bij.

In Belgie hebben ze, geloof ik, maar één industrieproef en dat was/is de Zoning in de Omloop van Vlaanderen. Daar heb ik één keer gestaan en dan ga je de Belgen en hun opmerkingen over industrieterreinproeven iets beter begrijpen.

Een echte rallyproef, daar bedoelen de Belgen mee: smalle, technische weggetjes en een proef met een bepaalde lengte. In Nederland zijn bijna alle proeven wel heel kort. In de East Belgian Rally is nog maar eens bewezen dat de meeste Nederlanders het bijzonder moeilijk hebben om op de baan te blijven op heel technische Belgische proeven. Al is Mark van Eldik, om maar een Nederlander te noemen, wel veel verbeterd op Belgische proeven. Ik ben er ook van overtuigd dat de meeste Nederlanders liever deze proeven rijden dan de vaak te korte proeven en industrieproeven in Nederland.
Wim

Berichtdoor TWENGELTJE » di okt 12, 2010 14:58

ThijsV schreef:Hopelijk heeft iemand meer info:)

Hij rijdt als x-auto
Ik zal hem vanavond vragen
TWENGELTJE

Berichtdoor Jorick » di okt 12, 2010 15:01

Ik vind dat er in Nederland genoeg mooie klassementsproeven zijn. (Natuurlijk heeft Belgie ook prachtige klassementsproeven). De Hellendoorn Rally en de Exotic Green Rally hebben onder andere genoeg mooie proeven, met soms prachtige stukken overhard erin.

Je hebt inderdaad gelijk dat de Belgische klassementsproeven technischer en misschien ook nog iets uitdagender zijn dan de proeven hier. En dat de Belgische rijders veel sneller zijn in Belgie vind ik ook niet zo gek. Als de Nederlandse rijders vaker meedoen, zul je zien dat ze steeds dichter bij de tijden komen van onze toch ook al snelle zuiderburen.

Hopelijk komt er ooit nog eens een dag dat de Nederlandse en Belgische rallysport samen verder gaan. Het resultaat is dan natuurlijk dat je een prachtig kampioenschap hebt, met een fantastische deelnemerslijst bij elke rally! Ik denk persoonlijk dat hier automatisch nog meer publiek op afkomt, dus sponsoren zijn dan misschien ook makkelijker te vinden.

Het enige nadeel dat ik dan kan bedenken zou zijn, dat er misschien rally's verloren zullen gaan, omdat ze niet mee tellen voor het kampioenschap. En dit grote nadeel is vast op te lossen. Dus ik zou zeggen voeg het Nederlands en Belgisch rally kampioenschap bij elkaar.
KolmanSport.com | Canon EOS 7D
Jorick

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden