Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Jorick schreef:Ik vind dat er in Nederland genoeg mooie klassementsproeven zijn. (Natuurlijk heeft Belgie ook prachtige klassementsproeven). De Hellendoorn Rally en de Exotic Green Rally hebben onder andere genoeg mooie proeven, met soms prachtige stukken overhard erin.
Je hebt inderdaad gelijk dat de Belgische klassementsproeven technischer en misschien ook nog iets uitdagender zijn dan de proeven hier. En dat de Belgische rijders veel sneller zijn in Belgie vind ik ook niet zo gek. Als de Nederlandse rijders vaker meedoen, zul je zien dat ze steeds dichter bij de tijden komen van onze toch ook al snelle zuiderburen.
Hopelijk komt er ooit nog eens een dag dat de Nederlandse en Belgische rallysport samen verder gaan. Het resultaat is dan natuurlijk dat je een prachtig kampioenschap hebt, met een fantastische deelnemerslijst bij elke rally! Ik denk persoonlijk dat hier automatisch nog meer publiek op afkomt, dus sponsoren zijn dan misschien ook makkelijker te vinden.
Het enige nadeel dat ik dan kan bedenken zou zijn, dat er misschien rally's verloren zullen gaan, omdat ze niet mee tellen voor het kampioenschap. En dit grote nadeel is vast op te lossen. Dus ik zou zeggen voeg het Nederlands en Belgisch rally kampioenschap bij elkaar.
n Belgie hebben ze, geloof ik, maar één industrieproef en dat was/is de Zoning in de Omloop van Vlaanderen. Daar heb ik één keer gestaan en dan ga je de Belgen en hun opmerkingen over industrieterreinproeven iets beter begrijpen.
Bijna iedere Nederlandse rallyrijder die ook in België rally's heeft gereden, zal toegeven dat de proeven in België een pak mooier en technischer zijn dan in Nederland.
Ruud_Enschede schreef:Wim schreef:Ruud_Enschede schreef:Buitenproeven doen we altijd op de zaterdag en veel buitenbproeven gehad natuurlijk onlangs bij de Hellendoorn rally. Zondag vind ik het wel mooi op industrieterrein juist.
Veel actie en je ziet iedere auto een paar maal voorbij komen. En als klap op de vuurpijl nog de rallysprint erbij en de klassiekers!!
Druk is het inderdaad wel!!!
Sorry, maar wat vinden jullie Nederlanders nu zo super om op industrieterrein te rijden / te kijken? Er gaat toch niets boven een échte rallyproef.
Nou om te rijden lijkt me er inderdaad niks aan (al heb ik zelf geen ervaring) maar voor het publiek is het in die zin leuk dat je auto's meerdere keren ziet en meerdere auto's tegelijk op dë "baan" hebt. Er is kortom gewoon continu actie te zien en dat maakt het, voor mij althans, leuk om naar te kijken. Maar goed, een mooie buitenproef is uiteraard ook niet te versmaden!!!
TWENGELTJE schreef:patrick: nou is het wel duidelijk denk ik
sander: dat komt nog wel
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten