[Foto/Video-Topic] Conrad Euregiorally 2010

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor jarnonoev » za nov 13, 2010 19:31

Tukker FM schreef:
Jan schreef:
Tukker FM schreef:Jan

Ik vind foto 3 bijzonder slecht! Als de rijders nog in de auto zaten..??
Als je de foto maakt en je hebt je vergist, zet die dan niet op internet!

Volgens mij moet je beter weten..

Gr Gert Veurink

Gert, ik heb jou niet ter plaatse gezien. Je kunt dus ook totaal geen beeld hebben van de situatie daar. Op de foto zie je dat Buysmans uit de komt. Voor mij was dat een geruststellend signaal en ik besloot om toen deze foto te maken. Per slot van rekening liepen er een stuk of 10 mensen met me mee. De stonden binnen no-time rond die auto te kijken.

Ik heb alleen Maurice en een official een helpende hand zien bieden toen ze gelijk ter plaatse kwamen, de rest stond er min of meer gewoon bovenop te kijken. Dan kan ik mijn aanwezigheid nuttiger besteden door foto's van de situatie te maken, waar het team eventueel nog wat aan kan hebben in de toekomst...

Ik vind gewoon dat je als de donder had moeten helpen, maar ja.....

ben het wel met je eens gert, snap niet dat je op zo'n moment denk aan een foto maken....... ben er zelf niet bij geweest dus kan me de situatie niet voorstellen, maar geloof dat ik iets anders deed als een foto maken......
jarnonoev

Berichtdoor Jan » za nov 13, 2010 19:35

Beetje inlevingsvermogen ontbreekt hier denk ik...
Als fotograaf is mijn eerste gedachte bij de meeste situaties: "Hoe krijg ik dit moment het mooist op de foto". Gaat bij mij automatisch, kan ik weinig aan doen.

Of jij dit snapt is vraag 2...
Jan

Berichtdoor roke0204 » za nov 13, 2010 19:51

het blijft een sport met gevaren, mag ook wel eens gezien worden.
Ik stond bij de crash van Gerritsen mulkes , de auto was nog niet uitgerold of er liepen al diverse mensen de proef of zonder na te denken dat de volgende deelnemer van de rundkurs er weer aan kwam "vliegen"
roke0204

Berichtdoor Arjan19 » za nov 13, 2010 21:44

Ik snap niet dat meerdere mensen jan aanvallen op zijn foto.

Het is immers zijn hobby/werk, en hij word ingehuurd door diverse rijders om foto's te maken.
Als jan dan een crash van Van eldik mee maakt en hij maakt er een foto van is dat niet voor hem zelf, iemand hier op het forum of wat dan ook.

Zelf zou jij TukkerFM als jij daar had gestaan met je Videocamera draaiend, en je had hem op de film staan ook doorgefilmd, dit voor jezelf en misschien wel om te delen met anderen.
Laatst bijgewerkt door Arjan19 op za nov 13, 2010 23:08, in totaal 2 keer bewerkt.
Arjan19

Berichtdoor metisse » za nov 13, 2010 22:05

Mazzo schreef:Foto/Video Topic ???????

:?
metisse

Berichtdoor Ned rally » za nov 13, 2010 22:07

Jan schreef:Beetje inlevingsvermogen ontbreekt hier denk ik...
Als fotograaf is mijn eerste gedachte bij de meeste situaties: "Hoe krijg ik dit moment het mooist op de foto". Gaat bij mij automatisch, kan ik weinig aan doen.

Of jij dit snapt is vraag 2...

Jan, je doet het nooit goed in de ogen van een ander. Er stonden idd genoeg mensen te kijken, ook toen de auto door de berger uit de sloot gehaald werd stonden publiek en een aantal (amateur) fotografen gruwelijk de berger in de weg.

Als er hulp was zou ik ook hetzelfde gedaan hebben.

Je hebt een PB.
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally

Berichtdoor mmrizio » za nov 13, 2010 23:55

Ned rally schreef:Er stonden idd genoeg mensen te kijken, ook toen de auto door de berger uit de sloot gehaald werd stonden publiek en een aantal (amateur) fotografen gruwelijk de berger in de weg.

Als er hulp was zou ik ook hetzelfde gedaan hebben.

Maarten, je laatste opmerking kan ik begrijpen, maar waar je de eerste opmerking op baseert snap ik niet... Dit gaat over de eerste "seconden". Gelukkig - ook voor Jan - was zijn hulp achteraf niet nodig.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Tukker FM » zo nov 14, 2010 2:49

Arjan19 schreef:Ik snap niet dat meerdere mensen jan aanvallen op zijn foto.

Het is immers zijn hobby/werk, en hij word ingehuurd door diverse rijders om foto's te maken.
Als jan dan een crash van Van eldik mee maakt en hij maakt er een foto van is dat niet voor hem zelf, iemand hier op het forum of wat dan ook.

Zelf zou jij TukkerFM als jij daar had gestaan met je Videocamera draaiend, en je had hem op de film staan ook doorgefilmd, dit voor jezelf en misschien wel om te delen met anderen.

Dat heb je dus helemaal mis, ben brandweerman en ik kan het niet uitstaan dat een foto belangrijker is dan een mens in nood. Op de foto van jan is er geen mens die daar hulp verleend.Kun je wel zeggen dat er meer mensen zijn die er aan komen, maar er word geen hulp aangeboden.

En als een team een foto wil zoals deze, jan helaas je kunt beter
Tukker FM

Berichtdoor r199 » zo nov 14, 2010 8:55

Kijk Gert V

Daar (verpraat jij je zelf) Jij bet brandweerman, dus er voor opgeleid
om mensjes uit brandende autos te slepen. Denk dat jij ook weet dat
blussen met een fototoestel niet gaat. Aangezien er bij de standaard
uitrusting van de nederlandse fotograaf nog altijd geen blusmateriaal zit,
kan een fotograaf het beter overlaten aan de mensen zoals JIJ die er wel verstand van hebben, Als ik bij een brand kom word ik doorgaans weg getrapt als ik wil helpen, door de brandweer vreemd he heb je geen verstand van zeggen ze dan.

Maar het schijnt dat hier er nu ook een dictatuur zich ontwikkeld in de rally wereld, als de mannen met geld winnen mag je de foto's laten zien.
Gaat het net iets minder, krijg je de hele wereld over je heen als je de foto's plaatst

Nu valt de hele wereld over Jan heen maar ik kan je wel zeggen Ik had de foto ook geplaatst als ik de kans hat gehad hem te maken. de fans mogen fans zijn in goede en slechte tijden maar bepaalde heren vinden dat schijnbaar niet. als het goed gaat kom maar aanmoedigen als de auto kapot is donder dan allemaal maar weer op
r199

Berichtdoor SylviaVisser » zo nov 14, 2010 11:12

In het Condroz topic staat ook een foto van een wagen waarvan de afloop op dat moment nog niet bekend is..... Daarover valt niemand? :roll:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor mmrizio » zo nov 14, 2010 11:20

Henry, je haalt er weer van alles bij wat er niets mee te maken heeft. Het punt is heel simpel:

Stel: Jij rijdt rallies. Je belandt in de sloot, je auto brandt en je maat zit nog in de auto. Er staan alleen maar 4 fotografen in de buurt.
Wat verwacht jij van hen: Dat ze foto's maken van een mogelijke barbecue, of dat ze zo snel mogelijk naar je toe komen om te kijken of ze je kunnen helpen?

Zeg het maar...

Maurice
mmrizio

Berichtdoor patlip » zo nov 14, 2010 11:54

Mooi foto topic dit
LIPSTICK stickers
patlip

Berichtdoor Christian D. » zo nov 14, 2010 12:07

Jan !
Ik vind 't gewoon een supermooie foto die je hebt gemaakt !
Christian D.

Berichtdoor BartS » zo nov 14, 2010 12:17

mmrizio schreef:Henry, je haalt er weer van alles bij wat er niets mee te maken heeft. Het punt is heel simpel:

Stel: Jij rijdt rallies. Je belandt in de sloot, je auto brandt en je maat zit nog in de auto. Er staan alleen maar 4 fotografen in de buurt.
Wat verwacht jij van hen: Dat ze foto's maken van een mogelijke barbecue, of dat ze zo snel mogelijk naar je toe komen om te kijken of ze je kunnen helpen?

Zeg het maar...

Maurice

In zo'n situatie zouden de fotografen inderdaad moeten gaan helpen, maar als de situatie inderdaad zo is als Jan die beschrijft is er niks aan de hand en heeft hij gewoon vastgelegd wat er is gebeurd en heeft hij naar mijn mening alle recht om die foto te plaatsen... ;)
BartS

Berichtdoor Tukker FM » zo nov 14, 2010 12:17

mmrizio schreef:Henry, je haalt er weer van alles bij wat er niets mee te maken heeft. Het punt is heel simpel:

Zeg het maar...

Maurice

Dat bedoel ik :wink:
Tukker FM

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's